Pitti Uomo 88 – ennakkokatsaus

Taas on aika ottaa suunta kohti Firenzeä. Yksi #menswear-vuoden kohokohdista on jälleen edessä, kun tiistaina käynnistyy järjestyksessään 88. Pitti Uomo-messut. Reilu 1000 näytteilleasettajaa ja yli 30 000 vierailijaa pitävät huolen, että nähtävää ja tapahtumia riittää.

Tämänkertaisten Pitti Uomo-messujen teemana on värit, joten on mielenkiintoista nähdä, millaisia installaatioita ja esityksiä Fortezza da Basson linnakkeen pihalle on rakennettu. Kuten aiemmin, myös #tyylit.fi on paikalla raportoimassa tunnelmista ja tutustumassa tuleviin mallistoihin sekä tietenkin tulemassa kuvatuksi.

Isolla joukolla emme vielä tällä(kään) kertaa ole liikkeellä, vaan tyylit-edustus on tuttuun tapaan pääasiassa Aten varassa. Ehkä jo ensi talvena otamme mestat haltuun suuremmalla joukolla.

Italo-menswearista kiinnostuneille Pitti on maanpäällinen taivas. Jälleen kerran odotukset ”isojen nimien” kuten Tombolinin, Lardini ja Isaia suhteen ovat suuret. Iso pettymys monelle on nyt jo toistamiseen Eidos Napolin puuttuminen. Antonio Ciongolin luotsaama merkki julkaisee myös ensi kesän mallistonsa tämän kevään tapaan vasta New Yorkin muotiviikoilla heinäkuussa.

Hieman ”rennompien” italomerkkien osalta muun muassa The GIGI ja Barena Venezia ovat ehdottomasti tsekattavien listalla. #menswear-puolelta uutena tulokkaana voisi nostaa esiin ruotsalaisen, pienoista nousua tekevän Sir of Swedenin, joka tänä kesänä esittäytyy Firenzessä ensimmäistä kertaa.

Kasuaalimman puolen osalta odotuksia ja mielenkiintoa herättävät nyt toista kertaa mukana oleva ”Born in the U.S.A-osasto – jossa esillä mm. Ernest Alexander, Frank Clegg ja Blind Barber – sekä 40-vuotisjuhliaan viettävä C.P Company.

Pitti Uomo streetstyle – odotetuin osio

Kuten todettua jo tammikuun Pittin ennakkotunnelmissa,  Pitti Uomo on omalla tavallaan – sitä ainakin pelkästään netin kautta seuraavalle – varsin absurdi tapahtuma. Vaikka kyseessä on ammattilaisten myyntitapahtuma, Pitti on tunnettu erityisesti messuvieraista otetuista katutyylikuvista. Itseasiassa Tommy Tonin ja muiden kuvaajien messualueen muurin edessä ottamat kuvat tuntuvat hyvin monelle olevan koko tapahtuman ydinjuttu. Useat bloggaajat ja muut alalla toimivat tai sinne haluavat hengaavat päivät pääasiassa ulkona röökin kanssa toivoen tulevansa kuvatuiksi. Touhun absurdiudesta huolimatta kuvatuksi tuleminen on itsensä markkinointia. Hyvä katutyylikuva voi olla todella arvokas edustamalleen brändille, oli kyseessä sitten blogi, vaatemerkki tai -liike. Joka tapauksessa, alkavalla viikolla (lähes) kaikki #menswear-skenen silmäätekevät löytää jälleen Firenzestä.

Lähipäivien kuluessa nettiin tulvivia kuvia tullaan luonnollisesti koostamaan myös tälle sivustolle. Kuitenkin ennen tätä voidaan palata vielä viime kesän tunnelmiin ja tällöin nähtyihin erilaisten tyylien ilotulitukseen.

Viikon aikana päivityksiä Pittistä on luvassa myös Instagramin puolella – kannattaa siis laittaa seurantaan @tyylitfi sekä @dresslikea. Lisäksi kannattaa pitää silmällä yhteistyössä Ohituskaistalla-blogin ja Vaatturiliike Sauman kanssa tuotettua sivustoa #tyylitmaailmalla ja luonnollisesti samaa hashtagia myös instagramissa.

Kuvat: GQ.com / wmagazine.com / articlesofstyle.com

 


Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.


Seuraavaksi