Itellä vaihtui lähinnä fiilisjuttujen, mutta myös monipuolisuuden takia fätti aikanaan 27.5" plussapyörään. Lumessa, mudassa ja muussa rämpimisessä fätti oli kyllä ihan kiva peli, mutta bikepacking-hommiin ja (lähes) kaikkeen muuhun ajeluun toi nyt alla oleva pyörä toimii paremmin. Tottakai osasyynä on rungon ominaisuudet eikä pelkät renkaat. Plus fiilis tottakai, teräsrungot vaan näyttää omaan silmään paremmilta kuin esim. kuitu.

Kuva
Hankkisin itse jonkun 29"-(teräs)jäykkäperän suht aggressiivisella geolla. Sellaisella voisi ajaa ihan kaikkea maastoajoa bikepackingsta alamäkihommiin.
Viimeksi muokannut bowtiepasta, 08 Touko 2019, 06:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo, ainoa mihin läski on välttämätön on huolletut talvireitit. Jos ei asu sellaisten lähellä/reissaa jossain lapissa ahkerasti, kapearenkaisella pärjää ihan hyvin – ja ajaminen on ainakin omasta mielestä hauskempaa. Taitaa nykyisellään etelässäkin maastohommissa pärjätä ison osan talvesta kapearenkaisella?
Kuva

Joo, kapearenkaisella pärjää talven yli silloin, kun kelit pysyvät pakkasen puolella ja lähimaastoja ajamassa käy tarpeeksi läskikuskeja polut tamppaamassa. Täällä Helsingissä keskuspuiston polut ovat hyvässä kunnossa, kunhan malttaa pahimpien lumisateiden jättää hetkeksi ajamatta kunnes poluilla on ollut vähän taas liikennettä.

Vastaavasti kun kävin appivanhempien luona lappeenrannassa pariin otteeseen tänä talvena, niin yritykset käydä ajamassa talvipolkuja epäonnistuivat täysin. Lumitilanne oli aika erilainen etelään verrattuna, tuolla olisi oikeaa tarvetta läskipyörällekin.
Tilasin tällaisen. Näyttää siltä, mitä toivon ja hinta on edullinen. Jos vielä liikkuu pari kilometriä kerrallaan eteenpäin niin saa kelvata:

Kuva

Jostain luin, että aiemmissa vuosimalleissa runko on ollut hintaisekseen asiallinen mutta rattaat sitten vähän epäkeskoa joten saattaa olla, että tuohon vielä joutuu jonkun osasen vaihtamaan lähivuosina jos nyt oikein intoa riittää.
Pöllimismatskua. U-lukko tai kaksi mukaan, niin vaatii vähän työskentelyä. Ajoin btw Tampereen talven Pelagolla Contin GP4000sII:lla saldona yksi kaatuminen, kun joku törppö pyöräytti auton nokan eteen ja väistötoimenpiteet eivät ihan 100% onnistuneet. Nastoilla olisin ehkä pysynyt pystyssä.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.