Mistä tai miltä merkiltä löytyisi laadukas silkkinen kauluspaita? Omistin yhden ysärillä ja tekisi mieli antaa silkille uusi mahdollisuus. Ei taida mtm lafkat niitä toimittaa?
Onko foorumilla viimeaikaisia kokemuksia takkien säätämisestä Helsingissä? Ihan halvin paikka ei ole haussa, kunhan jälki on tasokasta ja tekijällä jonkinlainen näkemys istuvuudesta. Saatteena yhden perintöpuvun (ei varsinaista vintagea, hyvä mtm takavuosikymmeneltä) ja yhden alelöydön takkeja pitäisi kaventaa ehkä noin numeron verran, abt. 52 -> 51. Olen oppinut arvostamaan riittävää väljyyttä pikkutakeissa (tähän kuuluisi se ammoinen juttu slim fit -putkinäöstä) eli tarkoitus ei ole kutistaa noita tyköistuviksi asti, joten on plussaa jos paikka ei yritä väkisin ehdottaa liian pitkälle meneviä muutoksia.
Mites noiden Astorflexien lestit menevät, onko ne ns.leveitä niin kannasta kuin kärjestä? Chelseat kiinnostaisi mutta itsellä on aika kapea kantapää ja pelko on että hölskyy. Red Wingien 8.lesti toimii aika hyvin mutta voisin ottaa pikkuvarpaalle hiukan lisää tilaa.
alhazen kirjoitti:Onko foorumilla viimeaikaisia kokemuksia takkien säätämisestä Helsingissä? Ihan halvin paikka ei ole haussa, kunhan jälki on tasokasta ja tekijällä jonkinlainen näkemys istuvuudesta. Saatteena yhden perintöpuvun (ei varsinaista vintagea, hyvä mtm takavuosikymmeneltä) ja yhden alelöydön takkeja pitäisi kaventaa ehkä noin numeron verran, abt. 52 -> 51. Olen oppinut arvostamaan riittävää väljyyttä pikkutakeissa (tähän kuuluisi se ammoinen juttu slim fit -putkinäöstä) eli tarkoitus ei ole kutistaa noita tyköistuviksi asti, joten on plussaa jos paikka ei yritä väkisin ehdottaa liian pitkälle meneviä muutoksia.

Olen itse käyttänyt muutamat vaatteet Kaartinen & Kuuselassa ja pelkästään positiivisia kokemuksia. Ei tyrkytä slimmiä vaan suosivat mukavan istuvaa. Ei halvin, mutta omat kokemukset erinomaisia. Samalla voi fiilistellä hienoja myynnissä olevia vaatteita
Thanks, aika samat nimet kävivät mielessä. Projekteja on noiden kahden lisäksi ehkä muutama lisää, joten tässä voi tehdä jopa vähän vertailevaa tutkimusta kun palaa lomalta.
Kysymykseni voisi mennä ehkä aloittelijat-lankaan, mutta mietin onko oheisen mallisille puvuille olemassa jokin nimi? Mod suit ja Tonic suit tulee vastaan, jälkimmäinen liittynee puvun materiaaliin?

KuvaKuva
Mod suiteiksi noita on kai enimmäkseen tapana sanoa. Modien pukutyylissä oli tosiaan kolme (”aidosti” kolmenappisena eli ylin nappi on tarkoitettu napitettavaksi) tai joskus neljäkin nappia, usein kangaspäällysteiset napit ja kangas mohair-villasekoitetta, jonka nimitys tulee Dormeuilin kauppanimestä Tonik ja jota tehtiin myös tuollaisena selvästi katselukulman mukaan väriä vaihtavana.
Vinkkejä oikean lepolestin valintaan. Aikeissa tehdä tilaus muutamista Bexleyn lepolestistä, mutta koko mietityttää. Kengät pääosin 42,5, mutta kaikkea 42-43 koon väliltä löytyy, esim. Iron Ranger 42 (UK 8). Kumpiko mahtaisi olla oikea valinta 42 vai 43?
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.