On ok kannattaa tarkistaa lopputulos. Itsellä reilun tonnin huolto kyseisessä paikassa ja jäi jotain helisevää lasin sisään ja krono ei toiminut oikein. Toki paikkasivat tilanteen hyvin.
henaal kirjoitti:Vein kellot Watch Service Finlandille ja nyt tuli Certinalle huoltoarvio, 359€ "täyshuolto" ja osat päälle, 390€ kokonaisuus. Suht fyysinen mun korvaan, onko ihan normaali hinta jätättävän kellon huollosta? En ole yhtään perillä huoltojen hinnoista, aiemmin aina mennyt takuun piiriin. Lähinnä haluan varmistaa, että hinta on ok eikä tässä tehdä huvikseen mitään turhaa.


Kalliimmilla merkkikelloilla taidetaan mennä jo lähellä tonnia perusmalleille virallisessa huollossa.
On noi tosiaan sen verran pysäyttäviä hintoja, että miettisin nykyisin kahdesti johonkin sveitsiläiseen kelloon in house koneistolla ryhtymistä edes hyvään hintaan. Nyt on ollut 3568 IWC Aquatimer 2000m vuoden ranteessa enkä mitään muuta kelloa ole käyttänyt ja tässä on ETA-pohjainen koneisto joten jos tulee jotain niin huollattanen kotimaisella.
Kellon huoltaminen on todella kallista. Puhumattakaan tilanteista, joissa kello vaatii muutakin kuin uudet öljyt. Tää on kallis harrastus enkä enää aio omistaa kuin yhden kellon.
Kaverillani on sellainen taktiikka että käyttää kelloa huoletta ilman huoltoja ja jos/kun jotain hajoaa niin laittaa kotivakuutukseen. Ilmeisesti toiminut ihan hyvin vaikka vaatinee tietynlaisen vakuutuksen.
Hah, kai se noinkin toimii!

Minä olen tätä kellotouhua tuossa sivussa harrastellut kohta 15 vuotta ja Subi on nyt toinen kello joka on huolloissa. En ole huoltanut ennenkuin selkeästi tarvitsee ja omassa paletissa kello on ollut halussa yleensä 1-3v. Subi on keepperi ja uutena aikanaan ostettu, se oli selvää että huolto jossain kohtaa vastaan tulee.
Viimeksi muokannut chr, 14 Maalis 2021, 01:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minulla on kolme Rollea (vm. 2008, 2011 ja 2013), joiden huolto alkaa olla niiden iän perusteella ajankohtaista. Kaikki ovat keepereitä ja pitävät aikaa cosc-spekseissä, mutta hyvähän näitä on huoltaa. Siksikin kokemukset huoltopaikoista ja -hinnoista kiinnostavat kovasti. Speedyn (vm. 2016) huollatin viime vuonna ja se on ollut ainoana kellona nyt yli vuoden ajan ranteessa.
Qristian kirjoitti:Minulla on kolme Rollea (vm. 2008, 2011 ja 2013), joiden huolto alkaa olla niiden iän perusteella ajankohtaista. Kaikki ovat keepereitä ja pitävät aikaa cosc-spekseissä, mutta hyvähän näitä on huoltaa. Siksikin kokemukset huoltopaikoista ja -hinnoista kiinnostavat kovasti. Speedyn (vm. 2016) huollatin viime vuonna ja se on ollut ainoana kellona nyt yli vuoden ajan ranteessa.

Kannattaa tarkistuttaa ainakin vanhin. Omani pysyi tarkasti ajassa, mutta aikamoista kulumaa oli osissa huoltovälin venyessä kohtuuttomaksi. Jatkossa ajattelin käyttää kellon huollossa noin 7-10 vuoden välein vaikka mitään ongelmia ei ilmene. Ikuiseksi näitä ei ole tehty.

Välillä huvittaa lukea myynti-ilmoituksia 8 vuotta vanhoista kelloista teksteillä "ei huollon tarvetta". Myöskään huollon kustannuksia ei tunnuta huomioivan käytettyjä kelloja kaupatessa.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.