Hommat nyt eskaloitui silleen että lähdin J. Ervingille testailemaan tuota mustaa Varennea ja tuli tehtyä sitten samalla kaupat. Oli heti päällä hyvän näköinen eikä ainakaan mustana yhtään setämiesviboja (toisaalta niin kuin juha totesi, yhtään setämiescorea väheksymättä).

Tämä nyt on vähän helpompi käyttää kuin double rideri, katsellaan myöhemmin josko sellainenkin sitten sopisi kaappiin. Aerolla olisi myös ollut mustia highwaymaneja suoraan hyllystä 650£ hintaan, mutta en tiedä tuleeko tuohon vielä tulli+alv säädöt päälle.
Teit hyvin. Tuo on hyvä välimalli ja kaulukseltaan helpompi kun Cafe Racer. Itselläkin ollut pidemmän aikaan tämä mielessä double riderin rinnalle kakkostakiksi. Ei vaan ole saanut aikaiseksi käydä testaamassa.

Laitapa tänne sitten kokemuspohjaista arviota kun olet hetken ajanut sisään.
Atzu kirjoitti:Hommat nyt eskaloitui silleen että lähdin J. Ervingille testailemaan tuota mustaa Varennea ja tuli tehtyä sitten samalla kaupat. Oli heti päällä hyvän näköinen eikä ainakaan mustana yhtään setämiesviboja (toisaalta niin kuin juha totesi, yhtään setämiescorea väheksymättä).

Tämä nyt on vähän helpompi käyttää kuin double rideri, katsellaan myöhemmin josko sellainenkin sitten sopisi kaappiin. Aerolla olisi myös ollut mustia highwaymaneja suoraan hyllystä 650£ hintaan, mutta en tiedä tuleeko tuohon vielä tulli+alv säädöt päälle.


Kuin myös: J. Ervingille lähti tilaus Varenesta. Toivottavasti koko toimii...

Otin sitten kuitenkin mustana jotta liialliset SM-vibat vältettäisiin. Ikäni ja tyylini puolesta en pientä setämäisyyttä pahakseni laita, toisaalta ruskeassa sitä olisi ehkä ollut jo liiaksi.
Tuplaraiderissa taas puolestaan saattaisi takki ja mies näyttää turhan eripariselta.
Shangri-la Heritagen Varenne takista tulossa myös hevosennahka-versio lammaskauluksella.

Edi: Brändin hinnatkin näyttävät olevan nousussa!
Itse tilasin myös Shangri-La:n Varennen Cultizmilta alkuviikosta, tuli perjantaina Fedexin kyydissä. Olen aika normaalinkokoinen 42/L, ja tilasin takin vastaavassa koossa. Se oli kuitenkin selvästi pieni rintakehästä ja hartiasta, ja myös hihat olivat hitusen normaalia lyhyemmät. Meni palautukseen, en tiedä, koetanko 44-kokoa, vai olisiko se sitten muuten liian ison kokoinen. Voi olla, että maksan vain suosiolla pari sataa enemmän ja tilaan Aeron mittoihin tehtynä.

Takissa käytetty nahka (steerhide) tuntui kyllä erittäin hyvätä, ja yksityiskohdissa ei sinänsä ollut valittamista. Myös takin pituus oli aika passeli. Vaikea uskoa, että samaan hintaan markkinoilta löytyisi parempaa takkia.
Satuitko yhtään mittailemaan takkia ja vertaamaan Cultizmin mittataulukkoon? Testasin itse tuota M kokoa ja se oli kyllä fiilikseltään tuon mittataulukon mukainen. Kohtuu slim ja todiaan lyhyt sekä selän pituudelta, että hihoista. Cultizmin kuvissa muutenkin näyttää vähän pieneltä mallin päällä.

Mites Cultizmin palautukset? Itseä kiinnostaisi nähdä millainen tuo ruskea on livenä.
Takki on tosiaan aika slimmiä italialaista mitoitusta. Oletin itse kokotaulukon perusteella, että olisin XL-kokoa rintamitan puolesta. Ervingillä hyllyssä oli vain XXL ja yllättäen se sopikin täydellisesti ja saa vielä collegen alle. Hihat saisi vaan omaan makuun olla muutaman sentin lyhyemmät. Vertailun vuoksi Aeron Highwayman koossa 44” oli Aeron mittojen ja Varennen kokotaulukon mukaan suurinpiirtein saman kokoinen hartioista ja rinnasta, mutta body ja hihat Highwaymanissa parisen senttiä lyhyemmät. Siten se voisi itselle olla hihojen osalta hieman parempi fitti, mutta ei tuossa Varennessakaan liiaksi valittamista ole.
dp1 kirjoitti:
Mites Cultizmin palautukset? Itseä kiinnostaisi nähdä millainen tuo ruskea on livenä.

Toimii. Pitää vaan lähettää meiliä ja saa takaisin palautustiedot.
Omaa kokemusta tuosta Varennesta ei ole, mutta takki vaikuttaa mitoitukseltaan selkeästi erityyppiseltä kuin Aeron HWM. Jälkimmäinen on ihan oikeasti boksi: kai-kai-, selkä- ja hihamitat ovat todella lähellä toisiaan 42-kokoisesta isompaan. Varenne näyttäisi puolestaan mittojensa pohjalta slimmimmältä ja hieman pidemmältä ja myös hihat näyttävät olevan kautta linjan pidempiä. Tosin hihamitat eivät välttämättä ole vertailukelpoisia, sillä havainnekuvasta ei täysin selviä, kuinka he lopulta mittaavat hihanpituuden. Aero mittaa hiha takin päälle suoraan alaspäin käännettynä hartiasaumasta hihan päähän.

Lisäksi kannattaa ottaa huomioon eri mittojen vaikutukset toisiinsa: leveämpi hartiamitta antaa hihalle nimellismittaa enemmän pituutta, jos takki istuu siten, että hartiasauma putoaa hieman alas. Myös vuori ja käytetty nahka vaikuttaa fittiin. Melttonilla vuorattu takki pitää ottaa kokoa isompana puuvillavuoreen verrattuna. Vastaavasti paksu ja jäykkä kromiparkittu hevo ei juuri jousta ja vaatii runsaasti aikaa muotoutuakseen siinä missä kevyemmät nahat laskeutuvat paremmin ja antavat enemmän anteeksi mitoituksessa. Lisäksi selkäpuolen modaukset, kuten tuollainen Varennessa oleva ns. bi-swing back vaikuttavat istuvuuteen ja käytettävyyteen.

Viimeiseksi: Aero ei tee täysin mittojen mukaisia rotseja vaan varaa oikeuden puolen tuuman toleransseihin. Tämä harvemmin muodostuu kynnyskysymykseksi, sillä mitat eivät normaalisti heitä noin paljon. Lisäksi Aeron asiakaspalvelu opastaa oikeankokoisen takin kanssa kiitettävästi; noviisi tilaisi suoraan selkeästi enemmän kuin puoli tuumaa vinoon mitoitetun rotsin. On kuitenkin mahdollista, että toleranssit vetävät mittoja juuri sopivasti vääriin suuntiin ja takki ei istu kuin mittojen mukaan tehty.

Omassa käytössäni on useampi omien mittojeni pohjalta teetetty Aero, mutta kaikki istuvat toisistaan hieman eri tavalla, myös samasta nahkatyypistä valmistetut saman mitoituksen rotsit. Tämä ei tosin häiritse, pikemminkin päinvastoin: tuo vaihtelua, kun toiseen mahtuu esim. paremmin välikerrosta kuin toiseen.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.