Nyt minulla on 2 flanellipaitaa, toinen on ties mistä vaatehuoneelta ostettu noin 1995-1996, hieman paksummasta kankaasta tehty ja kuvio on yhä särmä, pientä nukkaa pinnassa ja kulumaa on kauluksessa. Toinen on viime vuonna dressmannista ostettu ohuempikankainen, ekassa pesussa sotkeutui kuviot ja veti semmoiset nukkapallerot että lähinnä sitä käyttää käsipyyhkeenä autotallissa.

Eli flanellipaita, semmoinen jonka kuvio ei välky silmissä ja olisi mahdollisesti jopa toimistokelpoinen ja kestäväkin saisi olla, eikä maksaisi maltaita.
Woolrich? Filson?
summer of george kirjoitti:Ostin takin eräästä FB-ryhmästä. Kun sain takin itselleni Keski-Euroopasta, totesin sen käyttökelvottomaksi. Myyjä oli siis kusettanut alkuperäisessä myynti-ilmoituksessaan.

Takki on maksettu Paypalin Goods and Services -vaihtoehdolla eli periaatteessa asemani on turvattu. Tein välittömästi reklamaation Paypalille ja postasin sinne kuvia takista ja harhaanjohtavasta myynti-ilmoituksesta.

Myyjä kirjoitti mulle Paypalin kautta, että ookoo, lähetä takki takaisin, niin saat myös rahasi takaisin.

Kuinka mä voin olla varma, etten tule huijatuksi uudestaan? Mun pitäisi laittaa seurantakoodi sinne Paypalin sisäiseen chattiin, koska mihinkään varsinaiseen maksutapahtumaan sitä ei saa. Voiko tässä käydä niin, että myyjä saa takkinsa ja myös mun rahat?

Nyt Paypalilta on alkanut tulla tällaisia meilejä: "The seller has not yet responded, so you should consider escalating this problem to a claim to ensure your case remains eligible for PayPal review."

Mä olin kuvitellut, että toi meidän viestinvaihto Paypalin sisällä tarkoittaisi myyjän vastanneen tekemääni reklamaatioon. Eli onko tässä nimenomaan kysymys siitä, että hän vain yrittää saada mua lähettämään takin takaisin ilman, että hän palauttaisi rahoja?


Niin se tulee claimin kauttakin menemään. PayPal haluaa, että lähetät tavaran takaisin ja odottaa myyjän kuittausta palautuksesta. Tosin itselläni myyjä ei koskaan kuitannut niin PP palautti rahat sitten kun aikaraja tuli täyteen.

Ja siis oli claim ja varmaan kannattaa sellaiseksi tuokin laittaa. Aspa eskaloi ne helposti suoraan claimiksi kun on yhteydessä vaikka myyjällä olisi vielä vastausaikaa jäljellä.
Kysymys pellavahousujen pesemisestä. Hommasin Berg&Bergiltä Anton-pellavahousut, ja näissä sanotaan että "dry clean only". Mutta niin sanotaan monissa asioissa mitä aika huoletta on pesukoneessa pessyt. Pellava itsessään sen pesun varmasti kestää, mutta nuo vyötärönauhat ja systeemit ehkä vähän mietityttää. Onko porukalla kokemuksia?
Tilasin RMW Turnoutit ja kun sain ne kotiin oli kenkälaatikko (pakattu lähetyspussiin) ihan rikki ja nuhjuinen, eli lähtiessään verkkokaupasta oli jo sellanen kun alkuperänen pakkauspussi oli avaamaton.

Sit kengät itessään näyttää pohjasta ettei niillä oltais kävelty, mut kengän päällynahka näyttää kuin niillä oltais yhet linnan juhlat seisoskeltu. Onks tää normaalia RMW saappaissa? Ei vastaa ainakaan mitään tuotekuvia mitä näkyy missään nettikaupassa :D

Ja tarkotan että kengän päällisnahkan sisäsyrjä (jalkaterän päällä) on jo valmiiksi uurteilla kuin näillä ois kävelty. Samat uurteet tuli Yankoihin kun olin pari päivää niillä tallustellu.
Minulla on aktiivisessa käytössä Norse Proejcts Thor british merino MAC takki, 100% merinovillaa ulkopinnaltaan. Onko tällaiselle takille joku aine tms. millä takkia voisi suojata? Pelkään, että autoilevana pilaan takin kankaan nyppyiseksi. Tykkään kyllä takista kovasti eikä vastaavaa taida löytyy ihan halvalla tilallekaan jos kangas kovin nyppyyntyy. Takki vaikuttaa kyllä laadukkaalta, paljon sai viime talvena käyttöä eikä vielä ainakaan näy missään vaikka menen ja nousen autosta useita kertoja joka päivä. Hinkkaamisesta nuo luulisi tykkäävän pahaa.

https://www.norsestore.com/commodity/23 ... ish-merino
"Maihareita" 500€ hintaluokassa, Saint Vacantin laceupit näyttää tosi kivoilta, onks muita varteenotettavia vaihtoehtoja? Trickersiäki katoin mutta kuviointi ei oikein gräbää :)
Mieleeni tulee esimerkiksi Crockett & Jonesin Coniston, Heschungin Hetre, Carminan Marc, Cheaneyn Trafalgar, Elliott ja Jarrow sekä käytettynä Ebaysta / Traderasta Aldenin jotkin nilkkurit (esim. jumper boot).
Noi on kaikki tosi hienoja mutta itellä miellyttää silmää noista eniten toi Cheaney, mitenhän SV:n maiharit (portugalissa valmistettu) eroaa laadultaan Cheaneyhin? Vai onks tää kans sellanen tän hintaluokan kengissä ehkä moot point? :D
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.