Harkitsisin myös tuota testissä ollutta Konan Dr. Dewiä
https://www.bikeshop.fi/Kona-Dr-Dew/eka ... ZwQAvD_BwE
Jos pistää ton ostoskoriin niin näkee sen oikean hinnan alennusten kanssa. Saman hinnan saa varmaan mistä tahansa Konaa myyvästä liikkeestä, joita on PK-seudullakin useita (esim. Hi5Bikes, Fillarikellari ja Pyörähuolto)

Tossa on tosin pari pientä miinusta:
-Voimansiirrossa on SX:ää, joka ymmärrykseni mukaan ainakin maastopuolella on aika kurjaa kamaa. Toisaalta sitä ei ole kuin vaihtajavivun ja ketjun verran, eli päivittäminen ei ole suuri rasti.
-Renkaat on WTB:n Comp-linjaa, joka käsittääkseni ei ole tubeless-yhteensopiva. Tämä on aika hölmö veto, sillä erikseen viel mainostavat vanteiden tubeless-yhteensopivuutta. Toisaalta en tiedä, että onko tubeless nyt normaalikäytössä kovin tärkeä ja renkaita tulee nyt kulutuksen myötä korvattua muutenkin. Ostaa sit sen myötä samoista renkaista TCS-versiot jotka nousee vanteille.

Noista pikkuvioista huolimatta mun mielestä ulkonäkö vs. muut hybridit ja 1x12 voimansiirto nostaa kyllä kokonaisuuden sen verran reippaasti plussan puolelle et itse menisin ehkä tolla.
Vaimolle hommasin synttärilahjaksi Canyon Roadlite Al 7.0, jonka joku tuossa jo mainitsi. Hinta-laatusuhteeltaan paras minkä onnistuin löytämään. Vaimo on tyytyväinen ja itsekin kun pyörää testasin niin erinomaiselta vaikutti.
^^ Kiitos vinkistä, Hi5 on käyntilistalla, niin testaan ehdottomasti myös tuon pyörän samalla.

^ Kiva kuulla. En ole vielä löytänyt netistä oikeastaan yhtään negatiivista kommenttia pyörien laadusta. Negarit liittyvät lähinnä mahdollisiin toimitusongelmiin.

Huomasin tänään kun vertailen tuon AL 7.0 tietoja toiseen pyörään, että ovat bumpanneet hintaa satkulla, eli nyt 1099,00€. Varmastikin vielä tuohonkin hintaan erinomainen pyörä, mutta nyt hintaero tuohon "huonompaan" AL 6.0 on jo 300€. Nopean vertailun perusteella suurin ero noiden välillä on tuo Shimano Sora vs. 105. Tuota 105 kehutaan ainakin laajalti eri foorumeilla, mutta onko tuo tarpeeksi iso syy noi suureen hintaeroon? Onhan tuo 7.0 lähes 40% kalliimpi nyt, kun tuo 6.0. Vaikka voihan se olla, et tuolle 6.0 tulee lähipäivinä myös bumppi hintaan.

ps. vinkkinä, jos joku muu noita Canyon -pyöriä katsoo, niin uutiskirjeen tilaamisella saa alekoodin, jonka kanssa ilmainen toimitus Suomeen.
Ai on hinta noussut...itse ostin satasen alennuksella 899€. En osaa vaihteita Soraan verrata, mutta ainakin toi 105 vaihtaa hienosti kun pyörää testasin.
Bureaucrat kirjoitti:^^ Kiitos vinkistä, Hi5 on käyntilistalla, niin testaan ehdottomasti myös tuon pyörän samalla.

^ Kiva kuulla. En ole vielä löytänyt netistä oikeastaan yhtään negatiivista kommenttia pyörien laadusta. Negarit liittyvät lähinnä mahdollisiin toimitusongelmiin.

Huomasin tänään kun vertailen tuon AL 7.0 tietoja toiseen pyörään, että ovat bumpanneet hintaa satkulla, eli nyt 1099,00€. Varmastikin vielä tuohonkin hintaan erinomainen pyörä, mutta nyt hintaero tuohon "huonompaan" AL 6.0 on jo 300€. Nopean vertailun perusteella suurin ero noiden välillä on tuo Shimano Sora vs. 105. Tuota 105 kehutaan ainakin laajalti eri foorumeilla, mutta onko tuo tarpeeksi iso syy noi suureen hintaeroon? Onhan tuo 7.0 lähes 40% kalliimpi nyt, kun tuo 6.0. Vaikka voihan se olla, et tuolle 6.0 tulee lähipäivinä myös bumppi hintaan.

ps. vinkkinä, jos joku muu noita Canyon -pyöriä katsoo, niin uutiskirjeen tilaamisella saa alekoodin, jonka kanssa ilmainen toimitus Suomeen.


Varmasti omasta fiiliksestä ja pyörän käytöstä kiinni. 105 Shimanon omassa hierarkiassa kaks askelta Soraa ylempänä. 105 siis suunnattu aktiiviharrastajille ja Sora enemmän entry-level setti. Välissä vielä Tiagra.

Oma fiilis on et kannattaa ehdottomasti panostaa osasarjaan. Tekee ajamisesta mukavampaa. That being said Soralla pärjää varmasti.
Mitkäs on mielipiteet ja fiilikset Konan Unitista? https://www.bikeshop.fi/Kona-Unit/ekauppa/pKOUN/

Tietysti meen koeajamaan ja speksaan vielä tovin, mutta siis, haussa on pyörä...

- Työmatkoille (Pitäjänmäkeen täältä Espoosta, osan matkasta varmaan junalla tarvittaessa)
- Espoon keskuspuistoon ja muille suhteellisen hyvin hoidetuille metsäpoluille
- Ihan yleiseen kaupunkifillarointiin

Sinkulaan oon tykästynyt, mutta oikeastaan noi renkaat on vähän kysymysmerkki: soveltuuko miten hyvin ihan kaupunkifillarointiin, jos kaipaa ketterän näppärää fillaria? Viimeisestä oman fillarin omistamisesta on toistakymmentä vuotta, ja tällä hetkellä alla on tyttöystävän Nishiki SL One-sinkula, joka on mulle liian pieni. Siinä on paljon kapeammat renkaat, mutta niiden kanssa kyllä kylmää joskus mennä pitkin metsäteitä.

Dr Dew'ta on myös suositeltu, mutta noi vaihteet vähän mietityttää: tykkään simppeleistä jutuista, vähemmän hajoavia osia kuitenkin.

Merkillä ei ole niin väliä, mutta oon ymmärtänyt, että Kona tekee laatufillareita - vinkit otetaan ilolla vastaan.
^ Mä kattelin tässä jonkin aikaa uutta pyörää melko tarkkaan samoilla spekseillä, ja tilaukseen lähti Pelagon uusi versiointi Hanko Streetistä. En kyllä osaa toisiin vaihtoehtoihin juurikaan verrata, voi olla että löytyy hinta-laatusuhteelta parempiakin pyöriä. Pelago valikoitui isolta osin ihan siksi että mulla oli testausmahdollisuus lyhyen matkan päässä ja tuntui hyvältä
Itellä on muutaman vuoden vanha Unitti ainoana maastopyöränä ja ainoana arkipyöränä, ja voin kyllä suositella ihan varauksetta. Omaan käyttöön vieläpä tuo 2020 malli olisi kiinnostavampi kuin oma vanhempi malli läpiakselien, boost-napojen ja isommat renkaat sallivan rungon takia. Sinkula on helppo ja huoltovarma ratkaisu, eikä ne isot renkaat mitkään raskaat oikeasti ole ajaa. Tarvittaessa tuohonkin voisi laittaa kapeampaa tai sileämpää kumia helposti alle tai vaikka litkuttaa kumit, jos vielä kaipaa ketteryyttä ja keveyttä. Ja tietenkin fiilisjutut on tärkeät, steel is real jne.

Ihan ehdoton suosikkipyöräni ja ostaisin uuden samanlaisen jos nykyinen pöllittäisiin. Toimii hyvin ainoana pyöränä ihan harrastelijallakin. Kaupunkikäyttöön ja loivien mäkien maastoihin laittaisin ehkä pari hammasta raskaammat välitykset käyttöön. Toimii hyvänä ja helppohoitoisena arkipyöränä ja toimii täysin vakavastiotettavana maastopyöränä. Ja tuommoisella kun vetää metsässä niin tulee muuten tietäjiltä rispektit. Ja jos maastohommista puhutaan, niin onhan sinkulalla ajaminen älyttömän hauskaa. Ei sen jälkeen vaihdepyöriin mielellään enää koske.

En tiiä miten syvältä Espoosta olet pyöräilemässä, mutta jonkun 10km työmatkan pyöräilee tuolla pyörällä oikein mukavasti. Siihen käyttöön kannattaa tosiaan vaihtaa vähän pienempää takaratasta niin ei mene ihan hirveäksi sinkuttamiseksi tasaisella.
^ Kiitos Posio kattavasta ja ymmärrettävästä vastauksesta. Mä tosiaan oon tuolla Nishikilla ajaessa todennut - sen lisäksi että se on väärän kokoinen - sen, että haluan isommat renkaat, koska melko nopsaan metsäteillä renkaat ajautuu pieniinkin uriin ja muutenkin löydän ihan jokaisen epätasaisuuden tiestä. Onhan siinä sellainen kiero tarkkuus ajamisessa, mutta silti kaipaan vähän pehmeyttä ja sellaista järeyttä, ja tosiaan mutuilin, että toi olisi aika kova kompromissi.

Mun ajomatkat on Kauklahti/Suurpelto-sektorilta (himasta tai tyttöystävän luota, riippuu että missä oon) Valimon aseman viereen. Osa matkasta tosiaan junalla joskus, silloinhan matka menee Suurpellostakin helposti Tuomarilaan, jos oon laiskalla päällä. Se Leppävaaraan menevä tie on muistaakseni helvetisti tylsempi :D

tomppa: Pelagoja kattelin itekin, mutta lopulta en ihan tarpeeks lämmennyt.
Bureaucrat kirjoitti:Tuo TM:n "testivoittaja" WHYTE Shoreditch R7 vaikuttaa tekstin perusteella myös pätevältä vaihtoehdolta, mutta saatavuus pk-seudulla vaikuttaisi olevan huono. Eli menisi siinäkin luultavasti tilaushommiksi. Hintakin on aika lähellä tuota Canyonin pyörää.

Päivitän tänne sit jossain vaiheessa, mihin pyörään olen lopulta päätynyt :)


Mulla on ollut 3 vuotta Whyten Shoreditch ja voin suositella pyörää lämpimästi. Pyörälle on tehty ainoastaan ensihuolto, muuten on ollut täysin huoltovapaa, pois lukien kuluvat osat. Vaihteet ja jarrut toimivat edelleen tarkasti. Pyörällä on tullut ajettua pidempiäkin matkoja, mm. Pirkan Pyöräily 134km kahteen kertaan.

Ostin pyörän aikanaan asiointipyöräksi korvaamaan noin 20 vuotta vanhan ja 20kg painavan Tunturin. Whyte oli sen verran hienosti rullaava pyörä, että innostuin pyöräilystä sitten enemmänkin. Nykyään löytyy myös maantiepyörä, mutta edelleen Whyte saa paljon käyttöä asiointi- ja urheilupyöränä.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.