Suoraan Anderssonista ei ole ole antaa esimerkkiä, mutta Asketin vyö tuli jouluna tilattua 90 cm:nä ja itsellä farkkukoko 30-31. Melkein oisin jälkikäteen voinut tilata 95cm. Hyvin menee noinkin, mutta entisten tulee käytettyä solki suurimmaksi osaksi toisessa reiässä.
James kirjoitti:Suoraan Anderssonista ei ole ole antaa esimerkkiä, mutta Asketin vyö tuli jouluna tilattua 90 cm:nä ja itsellä farkkukoko 30-31. Melkein oisin jälkikäteen voinut tilata 95cm. Hyvin menee noinkin, mutta entisten tulee käytettyä solki suurimmaksi osaksi toisessa reiässä.

Asketin ohjeistus, että 29-30 tuuman housuihin 90 cm. Asketilta siis menis toi 90 cm, mutta entuudestaan sopivimmat vyöt on olleet just 85 cm koossa. Näissäkin on merkkikohtaisia eroavaisuuksia. Oon harkinnut tuotakin vaihtoehtoa.
Perusohje, jota Andersson'skin suosittaa: sopiva vyön mitta = farkkukoko + kaks tuumaa, ja itse pyöristän ylöspäin, jos seuraavaan ja edelliseen viiteen senttiin on lähes yhtä pitkä matka. Eli ottaisin itse 85-senttisen.
Onko LVC:n truckereista kokemuksia? Type 3 on ollut mietinnässä pidemmän aikaa, mutta Leviksen perusmalliston truckerit aiheuttaa lähinnä pahaa mieltä ohuella kankaallaan. Onko LVC mallit hintansa arvoisia?
LVC 1953 Type 2 on ollut. Muistaakseni vaikutti laadukkaalta ja kangas oli paksua/jämäkkää. Ei sen laadukkaampaa farkkurotsia ikinä ole ollut.

Tuota hintansa arvoisuutta on tosi vaikee ulkopuolisen arvioida, kun nämä vaatejutut on tosi pitkälti fiilispohjaista. LVC:n farkkutakit pyörii noin 350 eurossa uutena? Taisin ostaa ja myydä pois about satasella, ei mitään käytön jälkiä. Siihen hintaan ei varmaan sais edes normaalia Levi's farkkutakkia.
Joo hyvä pointti tuohon hinta/laatuun... oma suosikki on ostettu joskus taannoin varietysta 50€, mut ei ole toivoakaan että sopisi päälle enää.

Care of Carlilta näytti löytyvän LVCtä tarjouksesta joten pakko pitänee ottaa 1967 Type 3 testiin.
Onhan MUJIlla käyttökelpoistakin, mutta kama ei minusta ihan vastaa hypeä tai hintaa. Iso osa tuotteista on myös pahimpien hikipajojen Bangladeshista.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.