Schott made in USA ja ”Euro-Schott” NYC eli made in China tai jossain siellä päin (ns. LC-alkuinen tuotekoodi) kaksi ihan eri merkkiä eikä niitä kannata vertailla toisiinsa. Laadullisesti voivat olla lähellä toisiaan, mutta mitä olen noita hiplannut niin Euro-Schottit ovat tavanomaisimmin ohuempaa lampaannahkaa kun taas jenkki-Schottit lehmää tai hevosta. Samaten euromallit ovat slimmimmin leikattu kun taas jenkkimallit niiden joitain malleja koskevasta ”slim” luonnehdinnasta huolimatta vastaavat lähinnä meikäläisen käsitystä regular tai enintäänkin fitted. Jenkeillä lienee isommat vatsat... usein kai porukka kai sitten ratkaisee ton ongelman ostamalla 1-2 kokoa pienemmän takin, mutta se näkyy sitten mm. hihojen pituudessa.

Minulta löytyy Schottilta saamat mallien 519, 626, ja 530 mittataulukot. Tänne ei vissiin pysty suoraan iPadin kuvakirjastosta laittamaan kuvia, joten jos kiinnostaa mitat, niin yv:nä kysymys niin lähetän kuvan tai kerron erikseen jonkun koon ilmoitetut mitat.

Suosittelisin myös miettimään BLK DNM Jacket 5:tä saman hintaluokan DR-nahkiksista. Siinä on mielestäni varsin hyvin onnistunut slim-leikkaus.

Ja siis mulla on Schottin 530 (XXL, kavennettu vyötäröltä), 519 (XL) ja 626vn (XL). Lisäksi Brooksin Café racer jostain 80-luvulta. Kaikki tasaisessa käytössä. Ja pitkäaikaisena haaveena on Aeron Board racer tai Sheene (sama mutta eri kauluksella) ja ehkä sellaisena punervan värisenä (cordovan?). Mutta sen pitää istua kuin hansikas varsinkin kun siinä ei ole joustoselkää.
Mun nahkarotsi Sandron lammasta ja oon tosi tyytyväinen siihen. Joskus oli ToJ 2010 A2 vasikasta. Siinä nahka vaikutti siltä, että kestäisi kaiken, mutta bomberissa lammas toimii paremmin enkä usko et saan omaani käyttämällä huonoksi. Muutenkaan muista et yhtään takkia olis ikinä mennyt rikki.

En oo tsekannut missä Sandro on valmistettu eikä oikeastaan kiinnosta, mut veikkaisin jotain Aasian maata tai Euroopan halvemman tuotannon maita. Suosittelen kuitenkin antamaan mahdollisuuden, jos löytyy mieleinen malli. Tyyli ja istuvuus on tärkeämpi kuin valmistusmaa tai ultimaattinen nahkan laatu, sillä 500e+ hintaluokassa on keskimäärin riittävän hyvälaatuista takkia tarjolla. https://eu.sandro-paris.com/en/man-sale-coat-and-jacket/
Ei noita euro-virityksiä kannata ostaa. Minulla on USA- ja euro-malli ja erot ovat suuret niin nahkassa, leikkauksessa ja vetoketjuissakin.

Ei maksa vaivaa, euro-malleissa rahastetaan brändillä.
Nyt kun lanka on ylhäällä, niin löytyisiköhän joltain PK-seudulla Aeron Sheeneä 42- tai 44-koossa sovitukseen, miksei toki myytäväksikin, jos koko/fitti osuu?

Voin tarjota vaikka kahvit keskustassa tai ihan mikä sulle parhaiten natsaa. Sovitaan YV:llä tarkemmin.
Sandrolla löytyi hyvän näköisiä takkeja. Lehmää ja näyttäisi vielä kohtuu paksulta. Palautusrumbaan ei taida silti viittiä lähteä. Ehkä pitää vaan tehdä Lontoon reissu ja tilata vaikka Lewis Leatherilta. Oli meinaan niin hyvää jälkeä kun kävin toteamassa pieneksi sen täällä myynnissä olevan LL:n bikerin.

Olin tässä myös Lewis Leatheriin yhteydessä ja tiedustelin vähän heidän käyttämistä nahkoista. Tällaista vastausta tuli Markilta:

"We primarily use 3 leathers; cowhide, horsehide and sheepskin.

Cowhide and horsehide have been tanned by using mineral salts, more commonly known as ‘chrome’ tanning and our sheepskin (nappa) leather’s vegetable tanned - the oldest method of treating hides and skins to convert it into leather. This being the most expensive process too.

We have recently started working with veg tanned cowhide, a premium leather, that carries an additional £200+ surcharge on top of the base price of a jacket. As this leather tends to be quite rigid to start with, it can only be used for a number of LL jacket models but we have successfully made 391 and UVR jackets from this leather.

I can’t give out specific location info but the cowhide we use comes from a UK tannery, the horsehide from Italy and sheepskin from France."
Mulla on aika monta bikernahkatakkia ja useita käynyt myös testeissä. Schott (made in USA) takeissa nahka oli jees, mutta itselleni ei fitit toiminut. Testissä kävi 613 ja 626vn.

Sandron takkeihin olen ollut tyytyväinen, ne on vanhempaan mallistoa, joissa nahkana lehmä (cowhide). Sandron takkeja suosittelen katsomaan Grailedista, sieltä olen omani hommannut.

Laer- merkkiseen takkiin olen ollut myös tyytyväinen, siinäkin uskoisin olevan aika paksua lehmännahkaa.

Falcon Garments takit on mulla vasikkaa (calf) ja vuohea (goat). Molemmat ihan jees.
En tiedä kiinnostaako ketään tai onko muille tästä mahdollista hyötyä, mutta laitoin kupongin vetämään Aerolle ja voisin päivittää tänne asian edistymistä.

Asioin Hollyn kanssa, joka on puodin perustajan ja omistajan, Ken Calderin, tytär. Jouhevasti on prosessi lähtenyt käyntiin: malli ja materiaalit on lyöty lukkoon, otettu mittoja ja pohdittu oikeaa kokoa ja mahdollisia muokkauksia. Mailien vaihdolla on edetty toistaiseksi ja vastauksia on saatu pääsääntöisesti päivän sisällä.

Seuraavaksi pitäisi saada pusakka työn alle.
Sheene August-kauluksella olisi tulossa.

Osun osittain kahden koon väliin ja aloin sittenkin vielä pohtimaan takin pituutta ja mahd. myös hihojen pituuksia noista pienemmässä koossa. Eli prosessi nytkähtää kohti valmistusvaihetta vasta ensi viikolla.
^ Saako kysyä arvioitua valmistumisen aikaa ja mitä tulee maksamaan? Varmasti hyvä ostos ja osuvilla mitoilla palvelee pitkään.

riku_ kirjoitti:Mulla on aika monta bikernahkatakkia ja useita käynyt myös testeissä. Schott (made in USA) takeissa nahka oli jees, mutta itselleni ei fitit toiminut. Testissä kävi 613 ja 626vn.

Sandron takkeihin olen ollut tyytyväinen, ne on vanhempaan mallistoa, joissa nahkana lehmä (cowhide). Sandron takkeja suosittelen katsomaan Grailedista, sieltä olen omani hommannut.

Laer- merkkiseen takkiin olen ollut myös tyytyväinen, siinäkin uskoisin olevan aika paksua lehmännahkaa.

Falcon Garments takit on mulla vasikkaa (calf) ja vuohea (goat). Molemmat ihan jees.

Laer olikin tuntematon. Vaikuttaa laadukkaalta, mut sekin jenkki, joten tullit ja alv nostaa hintaa.

Sandroa kantsii myös katsella alennuksista, jolloin hintalaatusuhde voi olla parempi kuin grailedissa. Sandron kans kävi tuuri, koska sain sopivan fitin ilman mitään mtm-kikkailua.

https://eu.sandro-paris.com/en/leather--jacket/SHPBL00171.html rotsii en tarvis, mut tuollainen roll neck kiinnostais. Kovasti haluaisin käyttää nahkarotsia. Tuollaisen neuleen kans vois mennä osan ajasta talvellakin.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.