Venytys kyllä onnistuu, venyyhän villa käytösskin aika merkittävästi, mutta turhaa pesua on hyvä välttää. Jos ostos on kerran jo tehty ja kyse käytetstä, on tietty vähemmän menetettävää. Itse kokeilisin ensin varovasti kostutus ja venytys -menetelmällä ennen pesuja. Ei siis liikaa venytellä liian märkänä. Kuivumisen aikana tulee myös muistaa ns. varmistella ventyksiään. Varovasti. Ehdottomasti kylmää vettä.

Jos pituutta haluaa lisää, voi olla toimiva/helppo tapa (kastella vähän enemmänkin saadakseen painoa ja) antaa kuivua henkarissa hieman itse välillä venyttäen.
Kaipailisin suosituksia laadukkaista pintanahkaisista kengistä. Tulisivat Helsingin talveen ja syksyyn, oikeastaan sääoloihin, joissa ei kehtaa tennareissa liikkua. Kaapista löytyy jo Red Wingit ja siistimpää mallia olisi hakusessa. Olin katsellut Saint Vacantin Lace-up bootseja, onko näistä kokemusta? Budjetti semmoinen joustava 500e.
Pastori Outo kirjoitti:Venytys kyllä onnistuu, venyyhän villa käytösskin aika merkittävästi, mutta turhaa pesua on hyvä välttää. Jos ostos on kerran jo tehty ja kyse käytetstä, on tietty vähemmän menetettävää. Itse kokeilisin ensin varovasti kostutus ja venytys -menetelmällä ennen pesuja. Ei siis liikaa venytellä liian märkänä. Kuivumisen aikana tulee myös muistaa ns. varmistella ventyksiään. Varovasti. Ehdottomasti kylmää vettä.

Jos pituutta haluaa lisää, voi olla toimiva/helppo tapa (kastella vähän enemmänkin saadakseen painoa ja) antaa kuivua henkarissa hieman itse välillä venyttäen.


Pituus riittää ja se yleensä on se suunta, johon joustoa on heikosti muutenkin.
Jep Gambardella kirjoitti:Pitäisikö siis olla tämän Vacantin bootsin tyylistä, https://image.izettle.com/product/1600/ ... WttTw.jpeg?

Eli formaalimmasta päästä - matalahkoa profiilia, ei täysin pyöreää kärkeä eikä brogue-kuvioita, muttei kuitenkaan Oxford-rakennetta - ja kohtuullista säänkestoa?


Juuri tuo kyseessä kokomustana. Sivuilla iltti on punainen, mutta käsittääkseni senkin saa mustana. Suosituksiin joo ei mielellään brogueta tai cap-toeta, muuten saa suht vapaasti suositella.
Plain toe ja sirompi/formaalimpi bootsi ei ole ymmärtääkseni ihan yleinen yhdistelmä. Crockett & Jonesilla Eskdale mahtuu ehkä kategoriaan, mutta tuota taitaa saada vain ruskeana. Aldenilla on plain-malleja, mutta käyttävät paljon Shell Cordovania, jolloin hinta on korkea. Lisäksi Euroopan saatavuus voi olla ongelma, pl. yhteistyömallit esim. Frans Boonen kanssa.

Itse suosin Tricker'siä, mutta sirompia malleja ei löydy ilman cap toea. Joitain erikoismalleja toki on tehty halutuilla spekseillä, kuten itselläni olevat Williamit, mutta saatavuus on huono. Muutoin esim. Axton mustana on minusta tyylikäs kenkä:

Kuva

Kuva
Vaikka noiden juhlamallin kenkien lestiksi ilmoitetaan "uusi 190", niin kyseessä on - ainakin leveyssuunnaltaan - 4497-lesti. Kärki on näin ollen verrattain pyöreä:

Kuva

Tyylikkäät kyllä minusta ja olisin hankkinut parin tuohon tarjoushintaan mikäli kokoani olisi ollut jäljellä.
Jep Gambardella kirjoitti:Plain toe ja sirompi/formaalimpi bootsi ei ole ymmärtääkseni ihan yleinen yhdistelmä. Crockett & Jonesilla Eskdale mahtuu ehkä kategoriaan, mutta tuota taitaa saada vain ruskeana. Aldenilla on plain-malleja, mutta käyttävät paljon Shell Cordovania, jolloin hinta on korkea. Lisäksi Euroopan saatavuus voi olla ongelma, pl. yhteistyömallit esim. Frans Boonen kanssa.

Itse suosin Tricker'siä, mutta sirompia malleja ei löydy ilman cap toea. Joitain erikoismalleja toki on tehty halutuilla spekseillä, kuten itselläni olevat Williamit, mutta saatavuus on huono. Muutoin esim. Axton mustana on minusta tyylikäs kenkä:

Kuva

Kuva


Kiitoksia vinkeistä! Trickerseistä pidän itsekin, mutta Saint Vacant miellyttää kenties silti enemmän. Onko jollain kokemusta heidän laadustaan esim. verrattuna Trickersiin?
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.