Sama juttu kuin riku_lla. oon tehnyt just noin. Hyvin on toiminut.

Täytyypä sanoa, että nyt on ollut poikkeuksellisen epävarmaa toimintaa. Yksi postin prepaid labelilla tehty palautus jumittaa jossain matkalla pian kuukauden ja black fridayn aikaan Ruotsista postnordin kuljetuksella tilatut iphone gearit ovat ilmeisesti kadonneet matkalle. Veikkaan että molempien osalta asia selviää ajan kanssa. Kumpikaan paketti ei ollut kovin arvokas.
Nyt täytyy tänne purkaa kun meinaa verisuoni katketa päästä @ UPS. Eilen sattumoisin pääsin todistamaan ikkunasta kun kuski laahustaa paketin kanssa ulko-ovelle, ei tiedä ovikoodia (laitan sen yleensä siihen tyhjään toimitusrivikohtaan) tai sitten se ei ole osannut lukea sitä. Noh, sitten kuriiri räplää hetken kännykkäänsä, joten arvelen että se soittaa ja kysyy koodia mutta hyppääkin kaaraansa ja painaa renkaat sutien karkuun. Laitoin sit samantein sähköpostilla asiakaspalveluun ovikoodin, kun oli ihan semmonen oma kohtakin siellä nettisivuilla ja netistä lukasin että muillakin onnistunut näin.

Noh, tänään tässä ikkunan edessä hommia tehdessä huomasin kyseisen paskalafkan kaaran ajavan talon taakse, kuski kävelee kännykkäänsä räpläten etuovelle (ajattelin että soittaa) - mutta huomaan että _ilman pakettia_ ja painelee samantien takaisin kaaralle ja äkkiä karkuun. Olisi vieläpä päässyt sisään ilman sitä koodia, sillä ihan kuskin imussa käveli talon asukas sisälle taloon. Mikä helvetin toimituksen yritys se nyt on jos paketti on jossain auton kontissa? Käykö ne aina eka testaamassa että pääsiskö sisään ja sit vasta haetaan paketti?

Soitin sitten asiakaspalveluun ja mukava tyttö kertoi että kuulemma perjantaina jo yritetty ensimmäisen kerran toimittaa, joten propsit täytyy kyllä yritteliäisyydestä antaa, ja jokaisella kolmella kerralla oon ollut kotona. Ehdotti sitten että voisin hakea paketin K-marketista kun tekstiviesti kilahtaa, ja se sopii ihan helvetin hyvin.

Tuntuu vähän turhalta kiukutella kun onhan sitä elämässäkin paljon vakavempiakin asioita, mutta ihmetyttää miten vaikeaksi voi yhden paketin toimituksen tehdä. Ei tietenkään kokonaiskuvassa paljon yks Uniqlo-paketti paina mutta luulis liiketoiminnan muutenkin menevän päin vittua jos toimintatapana kuluttaja-asiakkaiden kanssa on käydä joka päivä keskellä päivää ihmettelemässä että oiskohan se ovi nyt auki, ja jos kyseessä on työelämäihminen niin ei ole edes kotona. Kaks kertaa muistaakseni tullut aiemmin UPS:lla ja toisella kerralla kuski soitti ja toisella paketti meni suoraan kätevästi K-kauppaan, niin ei osannut varautua tämmöseen
UPS:n paketit ainakin itselläni menee nykyään suoraan noutopisteeseen kulkematta lähtöruudun kautta, jollakin "asiakas ei ollut tavoitettavissa" koodilla. Aikaleimoista usein näkee, että tuo "yritys" on ollut esim. 11:05 ja 11:06 saapunut noutopisteeseen.
Tänään toimitettavaksi määritelty paketti meni myös suoraan noutopisteeseen, eikä meinannut löytyä, koska kuski oli laittanut nimitietoihin ”NO NAME”, vaikka nimi- ja osoitetiedot olivat noin 3 cm päässä näkyvissä :D
Arraa kirjoitti:Nyt täytyy tänne purkaa kun meinaa verisuoni katketa päästä @ UPS. Eilen sattumoisin pääsin todistamaan ikkunasta kun kuski laahustaa paketin kanssa ulko-ovelle, ei tiedä ovikoodia (laitan sen yleensä siihen tyhjään toimitusrivikohtaan) tai sitten se ei ole osannut lukea sitä. Noh, sitten kuriiri räplää hetken kännykkäänsä, joten arvelen että se soittaa ja kysyy koodia mutta hyppääkin kaaraansa ja painaa renkaat sutien karkuun. Laitoin sit samantein sähköpostilla asiakaspalveluun ovikoodin, kun oli ihan semmonen oma kohtakin siellä nettisivuilla ja netistä lukasin että muillakin onnistunut näin.

Noh, tänään tässä ikkunan edessä hommia tehdessä huomasin kyseisen paskalafkan kaaran ajavan talon taakse, kuski kävelee kännykkäänsä räpläten etuovelle (ajattelin että soittaa) - mutta huomaan että _ilman pakettia_ ja painelee samantien takaisin kaaralle ja äkkiä karkuun. Olisi vieläpä päässyt sisään ilman sitä koodia, sillä ihan kuskin imussa käveli talon asukas sisälle taloon. Mikä helvetin toimituksen yritys se nyt on jos paketti on jossain auton kontissa? Käykö ne aina eka testaamassa että pääsiskö sisään ja sit vasta haetaan paketti?

Soitin sitten asiakaspalveluun ja mukava tyttö kertoi että kuulemma perjantaina jo yritetty ensimmäisen kerran toimittaa, joten propsit täytyy kyllä yritteliäisyydestä antaa, ja jokaisella kolmella kerralla oon ollut kotona. Ehdotti sitten että voisin hakea paketin K-marketista kun tekstiviesti kilahtaa, ja se sopii ihan helvetin hyvin.

Tuntuu vähän turhalta kiukutella kun onhan sitä elämässäkin paljon vakavempiakin asioita, mutta ihmetyttää miten vaikeaksi voi yhden paketin toimituksen tehdä. Ei tietenkään kokonaiskuvassa paljon yks Uniqlo-paketti paina mutta luulis liiketoiminnan muutenkin menevän päin vittua jos toimintatapana kuluttaja-asiakkaiden kanssa on käydä joka päivä keskellä päivää ihmettelemässä että oiskohan se ovi nyt auki, ja jos kyseessä on työelämäihminen niin ei ole edes kotona. Kaks kertaa muistaakseni tullut aiemmin UPS:lla ja toisella kerralla kuski soitti ja toisella paketti meni suoraan kätevästi K-kauppaan, niin ei osannut varautua tämmöseen

Asut ilmeisesti Helsingissä? UPS käyttää eri alihankkijaa eri kaupungeissa ja pääkaupunkiseudulla tosiaan kuriireilla ei ole puhelimia (!). Näin itselle helpparista kerrottiin.

Lahdessa toimii jakelu ihan hyvin.
Täyttä arpapeliä jos meinaa kotiin pakettinsa saada. Välillä toimii hyvin, kuskit soittaa etukäteen varmistaakseen, että olet kotona jne. Välillä taas ovikello ei soi, paketti viedään takaisin depotiin (eikä sinne K-Marketiin) ja aspa ei tiedä mistään mitään linjalla "vain kuskit tietää, mihin aikaan ovat tulossa, ei ole puhelimia kuskeilla".

Nykyisin nuo hoitavat niin suuren osan kuluttajille toimitettavaa jakelua kun Postinkin luotettavuus on ollut epävarmaa, joten voisi luulla että palvelua vähän kannattaisi kehittää. Post Nordin ja DHL Expressin Helsingin jakelu osaa jo antaa aikaikkunan.
Tässä vaikuttaa todella paljon toimittaja. Kolmessa eri kaupungissa UPS:n jakelu on toiminut todella hyvin alihankkijoiden välityksellä. Nykyisin ohjaan kaiken noutopisteeseen, jos sellainen mahdollisuus on. Aiemmin käytin työpaikan osoitetta, sekin toimi hyvin. Vähemmän vaivaa hakea itse.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.