Hyvät haastattelut. Yllätyin tuosta puolipohjauksen suosituksesta. Jossain vaiheessa tuntui, että puolipohjaus oli suorastaan synti nahkapohjakenkiä kohtaan tietyissä piireissä.

Talvea ajatellen pitäisi vaihdattaa puolipohjat nahkapohjallisiin bootseihin. Tällä hetkellä stitchdown rakenteella oleva pari commandopohjilla on ainoa talvea kestävä malli. Vaihtoehtoisesti voisi hankkia talveen paremmin sopivan mallin. Ehkä jotain hiking boots tyylistä.

Spoiler:
Kuva


Nykyisin on tarjolla hyviä talvea kestäviä tennareita. Tuolla kommentilla taidettiin viitata lähinnä paljaat nilkat ja matalavartiset tennarit yhdistelmiin? Sitä en ymmärrä. Vaikka nykyisin tulee käytettyä tennareita vähemmän, pärjää niilläkin talvet valitsemalla mallin fiksusti.
Täällä Turussa ollaan pihejä. Tuli mieleen vanha skottilaisvitsi:

A Scotsman clad in a kilt walks up to the counter in an Apothecary. From his pocket he takes a plaid condom that has been heavily used, torn, patched, sewn, and is currently split down one side. He asks the proprietor, "How much to replace this, Ian?" The proprietor says, "Why, Angus, that'll be four pence." Then the Scotsman asks, "How much to repair?" The prop. looks the condom over carefully, and says, "Three pence to repair." The Scotsman ponders for a moment, then says, "I'll be back."

Later in the day, the Scotsman returns with a smile on his face and says, "Ian, the Regiment has voted to repair!"


Nahkapohjaa ei tarvitse vaihtaa moneen moneen vuoteen, jos puolipohjat uusii parin-kolmen vuoden välein ja kaikkiin muihin kuin kesäkenkiin ja juhlakenkiin mielestäni puolipohjat sopivat. Tosin itse olen myös vanhoja blake-pohjaisia kesäloafereita puolipohjauttanut.

Kärkiraudat pidentävät nahkapohjien elinikää myös mainiosti, jos puolipohjat eivät nappaa.

Talven kestävistä tennareista ei itsellä ole kokemusta, mutta varmasti niitäkin löytyy.
Tadu kirjoitti:Mitkä noi chukkat on? Hyvän näköinen leveältä näyttävä lesti


Ne on Aldenin chukkat Leydon-lestillä. Lesti ei itse asiassa ole hirveä leveä, mutta kenkien muoto on tuollainen amerikkalainen sämpylä josta kaikki eivät pidä.

Nine kirjoitti:^ Komeita pareja kaikki. Millaisilla menee talvi?


Monenlaista löytyy talveen, useammat Vibergit ja Aldenit, fiinimpiä C&J, AS ja Enzo Bonafe - lokakuun aikana pitäisi kaivella kaapeista.
Mä oon kävellyt syksyn ja kesällä kengillä, joiden pohjat on ilmeisesti pehmeää kumia ja suunniteltu talvikäyttöön. Se taitaa selittää sen, miten noi kantapalat kuluu niin nopeasti. Pitäis varmaan ostaa erikseen "kesäkengät". Nahkapohjatkin kestää paremmin.

Ihmettelinkin miten margomit ei kulu millään mutta osa pohjista menee parissa kuukaudessa. Käveltyä tulee ehkä keskimäärin muutamia kilometrejä päivässä. Pehmeä kumiseos ja asfaltti on huono yhdistelmä.
Saattaa olla sellanen tilanne käsillä, että tulee ekan kerran viiteen vuoteen ostettua kengät UUTENA, huhhuh!

Crockett & Jonesin Islay on ollu ostoslistalla niin kauan, että tarttee varmaan mennä Cainelta kyselemään oisko oikeeta kokoo hyllyssä.
Sometyrkytys on tehnyt tehtävänsä, mitähän nää kustantais :think:
haistelija kirjoitti:Saattaa olla sellanen tilanne käsillä, että tulee ekan kerran viiteen vuoteen ostettua kengät UUTENA, huhhuh!

Crockett & Jonesin Islay on ollu ostoslistalla niin kauan, että tarttee varmaan mennä Cainelta kyselemään oisko oikeeta kokoo hyllyssä.
Sometyrkytys on tehnyt tehtävänsä, mitähän nää kustantais :think:

En varmaksi tiedä, mutta eikö noi oo kuutisen hunttia?
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.