Vaihteeksi isot suositukset Helsingin Katseelle! Oliver Peoplesin aisakiinnitys meni poikki joten uudet aisat tilaukseen. Samalla tuli sitten ostettua myös uudet lasit. Lauantaina linssitilaus sisään ja nyt keskiviikkona Andy Wolfit päässä.

OP:t tulee kun tulee ja jostain päin maailman varastoja vaan löytyy.

Super hyvä ja nopea palvelu ja hinnatkin kohdillaan.
Olisiko kenelläkään suosituksia aurinkolaseista pienellä budjetilla? hintaluokka mielellään 50-100e välimaastossa. Verkkokaupat tai sit tietysti plussaa jos pk-seudulta saisi suoraan hyllyssä matkaan. Pyöreät linssit ja sangat muovia/asetaattia, polarisoidut linssit saisi myös olla.
Kuva

Tuli päädyttyä näihin, kun sai kätevästi tyhjättyä Opumon kredit-saldon samalla. Ihan hyvännäköinen muukin valikoima, saapa nähdä millaiset ovat laadultaan.

Spoiler:
https://nividas.com/
Millaisia kokemuksia löytyy aurinkolasien nenätallojen ja sankojen vääntelystä / optikon avusta jotta saisi päähän sopivaksi? Ostin kesällä vähän puolisokkona Ray-Ban Clubmaster 49mm tortoiset, mutta enpä ole kevyellä muokkauksella itse saanut yhtään sopivaksi. Ei vaan huvittanut Kreikan reissullakaan käyttää aurinkolaseja yhtään koska eivät istu. Onko käynyt niin, että jotkin lasit eivät vaan sovi vaikka miten taivuttaisit ja säätäisit?
Wayfarerit oli minulle paljon sopivammat, mutta halusin vaihtelua. Wayfarerit olivat napakammat, aika pieni pää on ja kapeahko nenän varsi. Taitaa mennä kiertoon Clubit koska on sellainen ei huvita käyttää -fiilis.
Erika-malli kiinnostaa, mutta lievästi se on iso mutta vain lievästi 54mm kokoiseksi.
Silmälasien ja aurinkolasien kohdalla huomannut, että eri optikkoliikkeiden taitotasot vaihtelee aikalailla. Välillä lopputulos on ollut aivan mitä sattuu, mutta seuraavassa paikassa osaava ihminen onkin pienellä säädöllä onnistunut tekemään ihmeitä. Osaava myyjä varmasti saisi nuo istumaan hyvin. Parhaat vääntäjät on olleet noiden suurten ketjujen ulkopuolella.

Taisin ostaa täältä yhdet wayfarerit, jotka oli säädetty istumaan selkeästi pienempään päähän. Pienellä säädöllä niistä tuli hyvin istuvat, vaikka aluksi olivat kaukana siitä. Jos vaan tykkäät noista clubmastereista, kannattaa uhrata se 5 euroa tai mitä siitä optikko veloittaakaan paremman lopputuloksen puolesta. Clubmaster on parhaita malleja.
Voisiko olla osittain tottumiskysymyskin. Wayfarerit malliltaan aika napakasti istuvat ylipäätään, niin voi tuntua eri tyyppiset oudolta alkuun. 49 mm pienempi Clubmasterin koko, joten periaatteessa olisi kuitenkin oikea lähtökohta säädellä sopiviksi.

Itse olen muokkaillut joitakin sankojani (ja lapsen sankoja) kuuman veden alla lämmittämisen jälkeen. Loiventanut tai jyrkentänyt päitä ja myös sivusuunnassa. Samoin talloja kääntänyt kapeammiksi tai leveämmiksi. Hyvin saanut säädöillä kyllä kaikki istumaan. Aika paljon vaikuttavat istuvuuteen.
Jossain laseissa tein niin, että lämmitin vedellä, säädin tarkoituksella vähän tiukaksi ja sit painoin nenää vasten niin, että olivat asemassa. Oma nenä on paras muotti!
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.