Tuleeko Vibergin sivuilta tullessa tullit päälle vai onko varastoa Euroopassa? Joissakin Eurooppalaisissa nettikaupoissa on joitain malleja, mutta mistä porukka yleensä Viberginsä ostaa? Mustat derbyt kiinnostaa.
Spectator kirjoitti:
Hulk666 kirjoitti:Mitkä ne NB goretex varsilenkkarit oli, jotka puolet porukasta osti joskus viime vuonna?


MLNBMBK

Taisi olla 2017 syksy eli pari vuotta sitten. Aika menee nopeasti. Sama malli taitaa kulkea nimellä niobium.
thanks tolla löytyy paremmin!

edit. ei löydykään niin hyvin. Varmaan täksi kaudeksi tulossa uusi malli (tai sama malli uudella nimellä) niin venaillaan sitä.
Ei nyt ihan samaan aikaan tullut kokeiltua, mutta myöhemmin ainakin toimi. Noihin aikoihin irtosi tosin Suitsupplyn housuista nappi.

Tästä aasinsiltana - Kuinka paha etikettivirhe on puvunhousuissa olkainnapit ulkopuolella? En oikein keksi, kuinka saisin siisti sisäpuolelle. Pitäisikö vyönlenkit myös poistaa siisteyden nimissä?
Pastori Outo kirjoitti:Tästä aasinsiltana - Kuinka paha etikettivirhe on puvunhousuissa olkainnapit ulkopuolella? En oikein keksi, kuinka saisin siisti sisäpuolelle. Pitäisikö vyönlenkit myös poistaa siisteyden nimissä?


Ei kai tuo sinänsä etikettivirhe ole. Itsellä on sellainen käsitys, että aikaisemmin noita nappeja housujen ulkopuolella näki enemmän, mutta nykyisin ne säännönmukaisesti laitetaan sisäpuolelle. Ja omaan silmään paremmalta näyttää kun ovat sisäpuolella, mutta tämä tietysti on osittain makukysymys.

Ja itse olen moniin housuihin itse ommellut ne napit sinne sisäpuolelle, ihan siististi sen saa tehtyä tai vaihtoehtoisesti vie ompelijalle. Jos vyölenkit on poistettavissa siististi, niin se voi olla ihan suositeltavaa (itse joistain housuista poistanut), mutta se voi olla huomattavan paljon vaikeampi operaatio kuin tuo nappien laitto, koska ne lenkit voi välillä olla hyvinkin jämäkästi laitettu ja poistaminen jättääkin epäsiistimmän jäljen verrattuna siihen, että antaisi niiden lenkkien vaan olla.
Kiitos. Sisäpuolelle laitossa tosiaan ongelmana, että lanka jäisi näkyviin ulos. Mun mielestä näkyvillä oleva nappi olisi lankasolmua siistimpi. Kuinka läheistä tarkastelua langan näkeminen vaatii ja kuka niin lähelle päätyy onkin sitten eri asia. Sitten taas ulkopuolisillä napeilla olkaimesta jää enemmän lärpäkettä näkyville.
Nappeja ei tarvitse käytännössä ommella sen koko vyötärökappaleen läpi. Jopa farkkuvyötärössäkin kangas on kaksin kerroin ja riittää että ompelet napit sisäpuoliseen kankaaseen, jolloin solmuja ei tule näkyviin ulos.
Vaatisi purkamista ja se on taas mulle vähän liikaa. Sisempi kaistale on ommeltu ylä- ja alapäästä varsinaiseen housuun. Ammattilainen on vaihtoehto, muttei välttämättä ensisijainen, koska muut muutokset on jo teetetty.
Ei sitä vyötäröä tarvitse välttämättä purkaa, pistät vaan "vaakasuuntaisesti" (tälle löytyy varmaan joku oikeampikin nimitys) ja pidät huolta, että neula kulkee pelkästään sisäpuolisen kaistaleen läpi. Olen lisännyt tällä tavalla itse paritkin olkainnapit sisäpuolelle ja kangas tai ommel ei ole vielä pettänyt käytössä.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.