Nänä nyt ei bootsit ole mutta workwearmenoa kuitenkin....miten menee RW Postmanien ja weekenderien koot? Tyypillisesti googlettamalla suositellaan puolta kokoa aina kokoon asti pienempää kuin tennarit mutta sitten taas esim iron rangereihin nähden puolta kokoa isompaa. Ota näistä nyt selvää!

Itsellä ollut nyt neljät rw:t ja vieläkään ei hajua mitä kokoa missäkin kannattaa lähteä hakemaan. Kokeilla voi kivijalassa kyllä mutta se on hetkellistä ja ärsyttäähän se kivijalasta väärän koon ostaminen.Kokemuspohja taustalla vaan hyväksi ja siksi kyselen. Niistä kenelläkään teistä vielä kokemusta?

Bootsihommiin taas olen itse instagramkuolaillut noita Beckman Flatboxeja, ei vaan taida saada kuin jenkeistä ja japanista ebayn kautta (lienee joku special edition) ja kokovertailua normi beckmaneihin ei sit taas ole tullut vastaan.
dp1 kirjoitti:Nänä nyt ei bootsit ole mutta workwearmenoa kuitenkin....miten menee RW Postmanien ja weekenderien koot? Tyypillisesti googlettamalla suositellaan puolta kokoa aina kokoon asti pienempää kuin tennarit mutta sitten taas esim iron rangereihin nähden puolta kokoa isompaa. Ota näistä nyt selvää!

Itsellä ollut nyt neljät rw:t ja vieläkään ei hajua mitä kokoa missäkin kannattaa lähteä hakemaan. Kokeilla voi kivijalassa kyllä mutta se on hetkellistä ja ärsyttäähän se kivijalasta väärän koon ostaminen.Kokemuspohja taustalla vaan hyväksi ja siksi kyselen. Niistä kenelläkään teistä vielä kokemusta?

Bootsihommiin taas olen itse instagramkuolaillut noita Beckman Flatboxeja, ei vaan taida saada kuin jenkeistä ja japanista ebayn kautta (lienee joku special edition) ja kokovertailua normi beckmaneihin ei sit taas ole tullut vastaan.

Weekender oxfordit ja postmanit istuvat TTS eli ovat 0,5 kokoa pienemmät kuin Iron Rangerit tai moc toet. Mulla moc toet ja rangerit US9, mutta Postmanit US9.5. Mulla myös 9.5 esimerkiksi adidaksissa sekä yleensä pukukengissä eli oma normikoko.
No juu tulipa nyt sitten testattua sekä muleskine postmanit että ne originaalit ja olihan noissa taas hämmennystä. Lesti noissa kuulemma on eri mutta silti. Originaaleista sellaista pohdintaa että moc toen us8.5 oli kyllä odella lyhkänen, mutta us9 sitten taas jopa liian pitkä. Puoli senttiä kokoero ei todellakaan pidä noissa paikkansa. Nuo vaaleat taasen oli noista us8.5 aivan liian lyhkäset ja varpaat kärjissä. Pienemmät kuin originalit. Yllä mainittu tts lenkkareiden kanssa on ainakin lähimpänä totuutta. Mut ei näillä testatuilla pareilla kyllä yksiyhteen. Addujen us9 menee noisen väliin. Vielä pitää testata nuo us9 ohuemmalla sukalla kesäkautta varten. Myös kuminen holvikaaren tuki oli omaan jalkaan vähän hassussa kohtaa us9 koossa ja vaatisi ehkä siirtoa omalla kohdalla.

Oon nyt tullut siihen tulokseen että ei noihin RW kokoihin ole ollenkaan luottaminen.
Tuli Sveitsissä käydessä pyörähdettyä VMC Originalissa. Oli aika upea, mutta vähän random valikoima Vibergiä, White'sia, John Lofgrenia, Yuketenia ja muuta siistiä. Alakerta toki siten täynnä Engineer- ja cowboybootseja ja raakafarkkua. Tiiän minne vois käyttää viikkorahat.
Hikerit umpimetsään ja pubiin tai muuten ihmisten ilmoille? Dannerilla ja Fracapilla varmaan pärjäisikin molemmissa oloissa, mutta kokemuksia tai valistuneita mielipiteitä? Alicosta tai Solovairin uudehkosta mallista kokemuksia?

Ajatus joka paikan monoista kiehtoo enemmän, kuin Meindleilla metsään ja kenkien vaihdon kautta kauppaan. Joku varmasti on kokeillut, pärjääkö noilla perinteisimillä norski/goodyear-monoilla oikeasti metsässä. Kalvoa en kaipaa.
Fracapit on menny lyhyillä telttaretkillä ihan kivasti, tosin neuvoisin ottamaan jopa kahta kokoa isommat että sinne saa kunnon pohjallisen ja retkeilysukat. Ihan umpimetsään ja painavamman rinkan kanssa haluaisin jotain missä on pohjassa enemmän kiertojäykkyyttä.
Danner, Paraboot Avoriaz tai Vibergin hikerit.

Itellä on Parabootin Avoriazit juuri tossa käytössä. Muuten aikalailla täydelliset, mutta iltti saisi olla kuten Dannerilla ja Vibergillä.

Tosin mun vaeltamiset on aika kesyä, lähinnä yhden päivän reissuja. Ja suolla suosiolla jalkaan Aiglen kumisaappaat.
Ostaisin ite kans jotkut Diemmet alesta talvella pubiin vaeltamiseen ja jotain muuta sitten metsään. Omat samoilut tosin suunnistusta lähinnä ja siinä ei niin väliksi vaikka sukat kastuu kun silmäkkeeseen osuu.
Mullon Diemmeillä menny päiväretkeily polkuja pitkin oikein mukavasti, siinä missä päivittäiskengän hommat läpi talven. Oikeeseen vaeltamiseen sitten Meindlit.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.