Red Wing moctoen käyttö on pysynyt vakiona vaikka kesä lähenee ja muutenkin workwear-tyylit kiinnostaa ainakin seurailla. Mitä kohtuuhintaisia merkkejä on "normimerkkien" yläpuolella jossa olisi vähän raskaampaa neliöpainoa saatavilla? Kiinnostaisi kokeilla tai kuulla kokemuksia, mikä neliöpaino on vielä siedettävä normikäytössä? Onko raskaammat farkut talvella yhtään lämpöisemmät kuin kevyemmät?
~18? oz farkut, selvedge ja kevyesti saa olla pesty tai sitten raaka. Saisi olla kohtuu slim / taper vaikka workwear-tyylissä muut leveydet onkin se juttu.

Asketin raakafarkut vaikuttavat olevan napakat, ei ole venyneet juuri ollenkaan, tosin käyttöä vasta kolmena päivänä. Yleensä housut kyllä venyy jo tuossa ajassa. Voin kyllä suosittella näitä jos haussa siistit toimistofarkut tai muuten vaan "karheat" farkut.
Viimeksi muokannut alspe, 12 Huhti 2019, 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
alspe kirjoitti:Red Wing moctoen käyttö on pysynyt vakiona vaikka kesä lähenee ja muutenkin workwear-tyylit kiinnostaa ainakin seurailla. Mitä kohtuuhintaisia merkkejä on "normimerkkien" yläpuolella jossa olisi vähän raskaampaa neliöpainoa saatavilla? Kiinnostaisi kokeilla tai kuulla kokemuksia, mikä neliöpaino on vielä siedettävä normikäytössä? Onko raskaammat farkut talvella yhtään lämpöisemmät kuin kevyemmät?
Asketin raakafarkut vaikuttavat olevan napakat, ei ole venyneet juuri ollenkaan, tosin käyttöä vasta kolmena päivänä. Yleensä housut kyllä venyy jo tuossa ajassa.
18-20 oz farkut, selvedge ja kevyesti saa olla pesty tai sitten raaka. Saisi olla kohtuu slim / taper vaikka workwear-tyylissä muut leveydet onkin se juttu.

Ovathan ne paksut lämpimämmät, mutta lämpimyys riippuu paljon kankaan muistakin ominaisuuksista. Mulla 18oz Japan Bluet ja kyllä niistä viima sekä pakkanen läpi menee. Jos oikeasti haluaa lämpimänä pysyä, niin kyllä siihen tarvitsee pitkät kalsarit alle tai tuulihousut päälle. Mulla oli myös 21 oz Iron Heartit, jotka jäivät isoiksi laihtumisen myötä. Olivat kyllä mukavat kuten nämä Japan Bluetkin. Fitti on mielestäni näissä paksummissa vielä tärkeämpää, koska eivät samalla tavalla veny vyötäröltä.

Naked and Famousilla on Super Guy sekä Weird Guy fitit, jotka voisi tomia sulla. Näillä on välillä paksumpia kankaita tarjolla. Euroopasta löytyy jotain malleja Cultizmilta. Tate+yoko kaupan nettisivuilta kannattaa katsoa Naked and Famousin mitat. Ovat tarkemmat kuin N&F omilla sivuilla.

Halvimmalla paksut farkut saa varmaan SOSO Clothingilta tai Gustinilta. Sosoa en ole testannut, mutta jonkin verran negatiivisia kokemuksia on Redditin rawdenim-yhteisössä eivätkä paksut kankaat kuulemma vaikuta yhtä paksuilta kuin mitä SOSO markkinoi. Eli suhtautuisin kriittisesti jos SOSO väittää tarjoavansa esimerkiksi 21 oz painavaa farkkua. SOSOn kanssa ei tarvitse maksaa tulleja.

Gustin on jees jos fitit toimivat. Mulle heidän skinny- ja slim-fiteissä on liian matala vyötärö. Mitat löytyy sivuilta.

Japanilaisilta merkeiltä sitten löytyykin vaikka mitä. Kannattaa katsoa denimiosta tai Okayama Denimistä. Cultizmilta saa ilman tulleja ja ilmaiset palautuksetkin, mutta mitat kannattaa katsoa tuolta OD:lta tai Denimiosta. Cultizmilla ei mitään mittataulukoita ole. Japan Blue on esimerkiksi hintalaatu-suhteessa aika hyvää kamaa. Heiltä löytyy slim tapered sekä hi-tapered mallia. Japan Blue:n JB0626 esimerkiksi voisi olla hyvä jos mitat natsaa.
Onko kellään S-kokoisella Edwinin ED-55 28" tai 29" koossa? Millai istuu ja missä rungossa? Mittojen mukaan jopa 28" ED-55 vaikuttaisi mahtuvan mulle, alle 40cm vyötärö on vaatimus.
alspe kirjoitti:Onko kellään S-kokoisella Edwinin ED-55 28" tai 29" koossa? Millai istuu ja missä rungossa? Mittojen mukaan jopa 28" ED-55 vaikuttaisi mahtuvan mulle, alle 40cm vyötärö on vaatimus.


ED-55:ssa vyötärö on iso. Ilmeisesti ajateltu että voi roikottaa perseen kohdilla, mutta sopii myös alkavan keskivartalolihavuuden kanssa.
mhkuas kirjoitti:
alspe kirjoitti:Onko kellään S-kokoisella Edwinin ED-55 28" tai 29" koossa? Millai istuu ja missä rungossa? Mittojen mukaan jopa 28" ED-55 vaikuttaisi mahtuvan mulle, alle 40cm vyötärö on vaatimus.


ED-55:ssa vyötärö on iso. Ilmeisesti ajateltu että voi roikottaa perseen kohdilla, mutta sopii myös alkavan keskivartalolihavuuden kanssa.

Nettikuvien perusteella näyttää päinvastaiselta. Tai siis voihan vyötärö olla iso, mutta paremminkin suhteellisesti enemmän tilaa olisi reisissä ja lantiossa.
Viimeksi muokannut alspe, 08 Heinä 2019, 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on 29" ED-55 ollu muutaman vuoden. Nettikuvat meinaa vähän hämätä, meikän kananjaloillakin meinaa reisistä olla tiukka nykyään, vyötäröllä tilaa. ED-45 tuntuu korkeemman vyötärön ansiosta "samassa koossa" tiukemmalta vyötäröltä ja reisissä on tilaa.
ED55 taitaa olla (ainaki joskus oli) Inchissä kokeiltavana?

Myös RGT SK:t alkaa olla ihan karmeet pillit, mutta vyötäröltä löysät, hemmetti :X
Indigofera Rayt ei myöskään toiminu.
Mihin kannatti viedä stadissa kun alkaa nivusista kuulumaan puhki? Vai onko tää galliamo-hommia? Parsitaanko näitä vai laitetaanko vain vahvistava paikka?
Pinkomosta laittoivat Meyer Denim workshopin kortin käteen, mutta en ole vielä kyseisen lafkan palveluita käyttänyt.

Lahdessa vein yhdet raakafarkut paikalliselle ompelijalle, joka korjasi ja vahvisti haarat muutamalla eurolla erittäin hyvin.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.