Jatkan vielä lestikysymyksellä: miten tilava oikeasti on tuo Loaken Pennine-lesti? Netistä asiaa selvitellessäni törmäsin toistuvasti siihen, että lesti on hyvin tilava, half size down, jne. Mutta onko tuo tilavuus siis vain leveys-/korkeussuuntaista, muttei niinkään pituussuuntaista? Minulla on n. 28-senttiset (ja leveimmillään yli 11 senttiä leveät) jalat ja esim. Sandersin M265L-lestiset sekä Alfred Sargentin 87-lestiset kengät (molemmat em. lestit ovat ilmoitetulta leveydeltään F) istuvat minulle sangen mukavasti koossa UK 10 (ehkä AS:n osalta pieni lisäleveyskään ei olisi haitaksi). En usko, että UK 9,5 sopisi kummastakaan em. lesteistä ainakaan paksummalla sukalla (AS ei sopisi ainakaan mitenkään). Tulisiko minun siis ottaa Loaken Pennine-lestisistä kengistä koko UK 10 vai 9,5?
maceko kirjoitti:Jatkan vielä lestikysymyksellä: miten tilava oikeasti on tuo Loaken Pennine-lesti? Netistä asiaa selvitellessäni törmäsin toistuvasti siihen, että lesti on hyvin tilava, half size down, jne. Mutta onko tuo tilavuus siis vain leveys-/korkeussuuntaista, muttei niinkään pituussuuntaista? Minulla on n. 28-senttiset (ja leveimmillään yli 11 senttiä leveät) jalat ja esim. Sandersin M265L-lestiset sekä Alfred Sargentin 87-lestiset kengät (molemmat em. lestit ovat ilmoitetulta leveydeltään F) istuvat minulle sangen mukavasti koossa UK 10 (ehkä AS:n osalta pieni lisäleveyskään ei olisi haitaksi). En usko, että UK 9,5 sopisi kummastakaan em. lesteistä ainakaan paksummalla sukalla (AS ei sopisi ainakaan mitenkään). Tulisiko minun siis ottaa Loaken Pennine-lestisistä kengistä koko UK 10 vai 9,5?


Itselleni Loaken UK9 Capitol-lesti istuu ns. pukusukan kanssa kokolailla "täydellisesti". UK9 Pennineen menee heittämällä paksu villasukka tuon pukusukan päälle.
Mites muut alamittaiset olette päättäneet sopivan lahkeen pituuden housuihin jos olette lyhentäneet farkkuja/chinoja? Mulle 177cm mittaisena suurin osa 32" housuista on vähän pitkiä ja 30" ei liikaa ole tarjolla ollut.
Ajattelin lyhennyttää muutamia housuja jotta saa särmää habitukseen. Pussittava lahje on aina huono juttu.

Oikea pituus tietysti riippuu monesta asiasta kuten käyttötarkoitus, vuodenaika, käytetyt kengät ja varsinkin käyttäjän mieltymys. Cropatut lahkeet ei kiinnosta, mutta selvää on, että lahje on liian pitkä jos se menee reilulle rypylle laskeutuessaan tennarin päälle. Ongelmaa pituuden päättämisessä aiheuttaa se, että lahkeita voi kyllä kääntää ja toisaalta se että takaisin pituutta ei saa jos menee liian lyhyeksi. Kesällä esim. tennarien kanssa lahje saa olla kevyesti lyhyehkö, mutta jos se onkin vain vähän lyhyt eli hipoo tennarin yläosaa laskeutuen suoraksi, näyttää ilmeisesti typerältä? "liian lyhyet housut" mutta nilkkaa ei näy kuitenkaan.
heh, vieläkö sä jahkailet tätä.. :P

alspe kirjoitti:Käyttättekö muut 176-177cm pitkät mitä pituutta farkuissa? 32" on monesti aika pitkä ja jos haluaa käännettyä lahjetta tai lyhyttä lookkia niin joutuu kääntämään jopa paljon.
Onko käytössä 30" pitkiä? Levikseltä ainakin saa 30" ja myös parilta halpaketjulta, inansa on kyllä lyhyen sorttinen 30" mutta jos lyhyttä hakeekin niin sitä se sitten on...


päätä pituus sen mukaan, minkä kanssa aiot eniten housuja käyttää ja älä ole niin neuroottinen.
^kyseessä on Paul Smithin denim chore jacket. Näyttäisi vieläpä olevan Paul Smithin nettikaupassa puoleen hintaan ja hyvin kokoja jäljellä.
Kuka tekee Stadissa hyvään hinta-laatusuhteeseen paitojen kavennuksia?

Tuli hankittua yksi classic fit paita kun muuta ei ollut saatavilla ja haluaisin kaventaa hieman omaan tyyliin sopivammaksi.
Onko vinkkejä mistä kannattaisi olkaimet hankkia? Hakusessa olisi jotkut järkihintaiset ja sitten jos saavat paljon käyttöä ja tulevat osaksi omaa tyyliä niin voin sitten investoida vähän enemmän jatkossa. Ja tietenkin ehdotukset siitä minkä väriset tai millaisella kuviolla olevat olkaimet sopisi keskiharmaan tai sinisen checked puvun kanssa ovat tervetulleita.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.