Tarvi tilata pitkästä aikaa Size?:ltä yhdet exclusivet ja nähtävästi ne on vaihtaneet DPD:n tämmöseen puljuun kuin Skynet Wordwide Express. Meikälle ihan outo pulju eikä äkkiseltään oikeen Googlestakaan löytyny kuka niiden paketteja Suomessa toimittaa. Onks jengillä tietoa moisesta puljusta?
Juuri kun luuli että kuriirien kanssa on nähty kaikki, löytyi uusi pohjanoteeraus eli Norsk Global, jolla ilmeisesti muutama pienempi brittiputiikki (omassa tapauksessa D. Copperfield) lähettää kamaa. Mistään ei tunnu löytyvän tietoa kuka näiden lähetyksiä oikeasti liikuttaa (Norsk kuskaa itse paketit kanaalin yli johonkin belgialaiseen varastoon maarahtina ja matka jatkuu rekalla hitaudesta päätellen myös siitä eteenpäin) ja seurantakoodi on yhtä tyhjän kanssa.
Kyllähän nämä ovat lahjoja, joista saa aina ammentaa. Itsellä nyt isompi paketti (crash pad, 10 kg) UPS:n huomassa. Seuranta väittää, että keskiviikkona olisi toimitusta yritetty, mutta rappukoodista jäänyt kiinni. Seurannassa myös lukee että yrittävät selvittää rappukoodia, mutta mitään yhteydenottoa ei ole tullut. Mitähän kautta yrittävät koodia murtaa, brute forcella? Kestosta päätellen kyllä.

Nyt tuolla lukee vain, että on kuljetuksessa neljättä päivää ja joka-aamuinen warrhouse scan Helsingissä. Onko kokemuksia miten tuo tuosta tällaisessa tilanteessa kulkeutuu?
walt kirjoitti:Kyllähän nämä ovat lahjoja, joista saa aina ammentaa. Itsellä nyt isompi paketti (crash pad, 10 kg) UPS:n huomassa. Seuranta väittää, että keskiviikkona olisi toimitusta yritetty, mutta rappukoodista jäänyt kiinni. Seurannassa myös lukee että yrittävät selvittää rappukoodia, mutta mitään yhteydenottoa ei ole tullut. Mitähän kautta yrittävät koodia murtaa, brute forcella? Kestosta päätellen kyllä.

Nyt tuolla lukee vain, että on kuljetuksessa neljättä päivää ja joka-aamuinen warrhouse scan Helsingissä. Onko kokemuksia miten tuo tuosta tällaisessa tilanteessa kulkeutuu?

Soittaisin sinne UPS:lle ja kysyisin tilanteesta. Voi olla, että esimerkiksi puhelinnumerosi puuttuu. Omien kokemuksien mukaan epäselvät tilanteet hoituu poikkeuksetta puhumalla.
Ei kuriirit yritä edes tuoda pakettia ovipuhelimen tai -summerin toiselle puolelle. Itse todistin maanantaina kun auto ajoi tyynesti ohi ja seurantaan tuli ilmoitus että ”ei tavoitettu, viedään lähimpään noutopisteeseen”. Hauskinta oli se, että olin oven vieressä kahvilla ulkona ja kuriiri olisi voinut heittää paketin vaikka auton ikkunasta. Oiskohan pohjimmainen syy se, että kuskeilla on jonkinlaiset tulospalkkiot ja paremmat bonukset tulee kun ajaa vain ohi ja toteaa että asiakas ei ollut paikalla. Duuniin paketit kyllä tulee perille asti.
walt kirjoitti:Kyllähän nämä ovat lahjoja, joista saa aina ammentaa. Itsellä nyt isompi paketti (crash pad, 10 kg) UPS:n huomassa. Seuranta väittää, että keskiviikkona olisi toimitusta yritetty, mutta rappukoodista jäänyt kiinni. Seurannassa myös lukee että yrittävät selvittää rappukoodia, mutta mitään yhteydenottoa ei ole tullut. Mitähän kautta yrittävät koodia murtaa, brute forcella? Kestosta päätellen kyllä.

Nyt tuolla lukee vain, että on kuljetuksessa neljättä päivää ja joka-aamuinen warrhouse scan Helsingissä. Onko kokemuksia miten tuo tuosta tällaisessa tilanteessa kulkeutuu?


Mulla ainakin kolme edellistä UPS toimitusta on mennyt suoraan noutopisteeseen vaikka olen pyytänyt toimitusta kotiovelle. Eivät ilmeisesti osaa käyttää ovisummeria.
mbch kirjoitti:Ei kuriirit yritä edes tuoda pakettia ovipuhelimen tai -summerin toiselle puolelle. Itse todistin maanantaina kun auto ajoi tyynesti ohi ja seurantaan tuli ilmoitus että ”ei tavoitettu, viedään lähimpään noutopisteeseen”. Hauskinta oli se, että olin oven vieressä kahvilla ulkona ja kuriiri olisi voinut heittää paketin vaikka auton ikkunasta. Oiskohan pohjimmainen syy se, että kuskeilla on jonkinlaiset tulospalkkiot ja paremmat bonukset tulee kun ajaa vain ohi ja toteaa että asiakas ei ollut paikalla. Duuniin paketit kyllä tulee perille asti.


Ymmärsin joskus, että aikataulut on tuossa skenessä melko tiukat. Jos jää jälkeen tavoitteista niin kuskin kannattaa tosiaan ajaa vain ohi ja tykitellä järjestelmään, että vastaanottajaa ei tavoitettu.

Tilastot pysyvät vähän kauniimpina. Ja ehkä toi on jollain tavalla kannattavaa liiketoimintaa.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.