buffon.bj kirjoitti:Onko pakko olla uusi? Olen ostanut useita Grand Seikoja käytettynä klocksnackista, uhrforumista ja TZ-UK:sta. Koskaan ei ole ollut mitään valittamista, ja hinnat ovat yleensä kohdillaan. Esim. 9F-peruskvartsit GS:ltä ovat normaalisti hintaluokassa 1000-1300€, Ruotsissa ehkä vähän näissä lähtenyt inflaatio laukkaamaan.

Käytetyt kelpaavat oikein hyvin. Tosin niiden kohdalla aina miettii, mitä pitää ottaa huomioon/kuinka luotettavaa meno on. Mutta kiitos vinkistä.
Facebookin Seikoholistit ryhmään huutelemaan. Kyllä ne granditkin liikkuu. Kultakellossakaan taida listahintaa joutua maksamaan.

Ebayssa on muutamia kuulemma luotettavia japanimyyjiä. Sitten tietenkin Seiyajapan yksi vaihtoehto hankkia uutena.
Fossé Colline kirjoitti:Tästä hyvä aasinsilta: onko kellään hyviä vinkkejä Japanin/Tokyon kellomarkkinoille? Lähinnä käytetty Seiko-tarjonta kiinnostaa, jos saisi vihdoin hankittua (halvalla) pukukellon. High-end ökymestat ei siis niinkään haussa.

Tokiossa on useita ”duty free” -putiikkeja, jotka myyvät second-hand merkkilaukkuja, -vaatteita ja -kelloja (ja muista aasian maista poiketen näissä liikkuva kama on tietääkseni aitoa). Harmittavasti Seikoja näistä ei kovin paljon löydy vaan tarjonta on pääasiassa sveitsiläistä.
Tadua kompaten BIC-cameran ja Yodobashin kellotarjonnassa parhaat hinnat ja valikoimat, mm. Orientin ja Seikon JDM-malleja. Tietääkseni GS:llä ei nykyisin enää ole juurikaan JDM-malleja (muutamia liikekohtaisia LE-malleja lukuunottamatta), vaan samat mallit ympäri maailman.
Seikoholisteille tosiaan itseltäkin suositus, sielläkin pari oikeen miellyttävää kauppaa.

Itse olen myös ostanut kelloja suoraan Yahoo Auctions Japanista Zenmarket-proxyn kautta. Helppoa ja vaivatonta, ja postitus Suomeen on halpaa. Kätevää jos ostaa kelloja, joita ei Euroopasta saa mistään, kuten esimerkiksi tämä oma The Citizenini:

Kuva
Chrono24:n Trusted Seller on käytännössä ostettu titteli, eli sen varaan en pelkästään laskisi. Pitää katsoa palautteita ennemmin ja vaikka kysellä foorumeilla myyjien luotettavuuden perään.

Kultakellon GS-valikoima on parantunut koko ajan, eli jos mielipide perustuu vuodenkin takaiseen, on tilanne siitä muuttunut. Ja kuten kivijaloissa yleensä, hinta on joltain osin neuvottelukysymys. Ja kuten tuossa todettiin, Seikoholistien Tori on hyvä paikka nimenomaan käytettyjen Seikojen etsimiseen. Samoin kuin Kellofoorumi-ryhmä.

Luupin läpi kun olen nyt opetellut kelloja katsomaan, niin GS:n osalta käsityön ja työvaiheiden määrä on suurempi, kuin esimerkiksi Rolexissa. Rättivertausta käyttäen Rolexit ovat mtm-laatua ja GS:t vaatturintyötä.
Wisconsin kirjoitti:Onko millaiset tullit jos Japanista suoraan tilaa esim seiyajapanista?


Rannekellon tulli on arvosta riippumatta 0,80e. Alvit tulee tietysti päälle.
Grand Seikon takuu on kansainvälinen, mutta jos ostat sen Japanista, kannattaa varautua takuu- ja huoltoasioissa siihen, että rahti- ja vakuutukset menevät omasta pussista. Etenkin mallien kohdalla, jotka eivät ole Euroopan tuontiohjelmassa. Kaikki GS:t huolletaan tällä hetkellä keskitetysti Japanissa, tosin ei niitä siellä laadusta johtuvien vikojen takia juuri ole käynyt.
Kiitos kovasti kaikille monipuolisista vastauksista. Pitää tutkailla omaa budjettia ja näitä vaihtoehtoja. Kaippa sitä kultakellossakin voisi poiketa käymään ja kysellä "oikeasta" hintatasosta. Jos tietty jos joltain löytyy ylimääräisiä GS:iä niin siitä vaan mulle tarjoamaan :D
Wisconsin kirjoitti:Kiitos kovasti kaikille monipuolisista vastauksista. Pitää tutkailla omaa budjettia ja näitä vaihtoehtoja. Kaippa sitä kultakellossakin voisi poiketa käymään ja kysellä "oikeasta" hintatasosta. Jos tietty jos joltain löytyy ylimääräisiä GS:iä niin siitä vaan mulle tarjoamaan :D


Osa suomalaisista toimijoista hommaa sulle kyllä käytettynä (tai uutena) melkein kellon kuin kellon, näin voi ulkoistaa säätöä ja riskiä ammattilaiselle. Mä laitan sulle yksityisviestiä niin ei mee mainostamiseksi.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.