Sama koko molemmissa kuten myös One Star -mallissa. Ainoa ero 1970s verrattuna perinteiseen All Star Chuck Taylor on sisäpohjan pehmuste ja laadukkaampi kangas. Koot noissa on hassusti eli UK8 on samalla US8 ja EU 41,5 jne.
Eli UK7 koko on mulle pieni jos jalan pituus 25,5cm?, useimmat kengät hyvät 26,5cm US8 on hyviä eli kenkä 41,5cm on paras koko.
Hiekanvalkoista hitoppia olis UK7 Kafkalla, voisi poistaa ainakin jos keksisi muuta tilattavaa.
Suunnilleen 15 vuotta eBay-ostoksia takana ja pitkästä aikaa vähän haasteita.

"Near mint" kameralinssi Japanista saapui eilen ja muuten oikein hyvä linssi, mutta tarkennus aivan päin helvettiä ja pisin tarkennusetäisyys noin 2m. Ts. tolla ei tee mitään ilman linssin avaamista ja huoltoa / kalibrointia. Ei huvita säätää, joten infosin myyjää mikä on linssin todellinen kunto. Sain tänään vastauksen, että "Sorry, we didn't check it. I will refund you 20$ as an apology." No, en tietenkään hyväksynyt vaan sanoin, että haluan rahat takaisin + postikulut kun lähetän lasin takaisin Japaniin. Myyjä kuittasi, että ok, laita lasi takaisin ja kirjoitti, että kunhan se saapuu hyvittää koko kauppasumman sisältäen alkuperäiset postit sekä noi palautuspostit.

Kysymys kuuluu, että jos nyt uskon myyjää (100% positiivinen feedback) ja lähetän lasin takaisin eikä rahoja sitten kuulukaan voinko vielä silloin tehdä disputen vai kannattaako / pitääkö se avata jo nyt kun mulla on vielä toi tuote hallussa? Mulla on siis inboxissa myyjän viestit, jossa myöntää että linssiä ei tarkistettu + toinen viesti jossa sanoo palauttavansa kaikki rahat. Ikinä ei oo tarvinnut tehdä disputea, joten uusi asia mulle. Kiitos jeesistä!
Tarkennuksen mekaniikka aika herkkä myös kolahduksille ja iskuille, jos sattuu putoamaan pahassa asennossa. Oliko kunnolla pakattu, esim. alkup. pakkaus ja riittävästi pehmusteita?
alspe kirjoitti:Eli UK7 koko on mulle pieni jos jalan pituus 25,5cm?, useimmat kengät hyvät 26,5cm US8 on hyviä eli kenkä 41,5cm on paras koko.
Hiekanvalkoista hitoppia olis UK7 Kafkalla, voisi poistaa ainakin jos keksisi muuta tilattavaa.

Converset saa myös 41/UK7.5. Kannattaa testata jossain. Normaaleja all star chuck tayloreita on Intersportissakin.
U-Haul kirjoitti:Tarkennuksen mekaniikka aika herkkä myös kolahduksille ja iskuille, jos sattuu putoamaan pahassa asennossa. Oliko kunnolla pakattu, esim. alkup. pakkaus ja riittävästi pehmusteita?


Oli se todella hyvin pakattu enkä millään usko, että olisi kuljetuksen aikana käynyt mitään. Pelkästään myyjän vastaus, että tuotetta ei ole tsekattu riittää mulle. Huono myyjä, huono tuuri.

Melkein kaikki kamerakama tuolla on "near mint" tai vähintään "excellent" eli yksi kerrallaan pakko vaan tilata ja toivoa, että osuu hyvä linssi kohdalle. Tuntuu, että jokaisella myyjällä on sama myyntiteksti muutenkin eli sen perusteella ei voi sanoa oikein mitään tuotteen oikeasta kunnosta.
Joo, vähän huonolta kuulostaa tuollaisten kohdalla testaamattomuus, kun viatkin kuitenkin suht yleisiä. Rajalallakin kuitenkin ihan takuu käytetyillekin. Toivottavasti järjestyy.
KMusta kirjoitti:
Thos kirjoitti:Osta ennemmin ll beania.

En ole perehtynyt oikein kumpaakaan merkkiin, mutta jos saisi perusteluita miks LL Bean "ennemmin" kuin Sorel?
Laadukkaampia? Parempi pohja? Ei-niin-mainstream?

Mikä tekee "ennemmin"-sanan tuohon vastaukseen?

Tämä tulee vähän myöhässä alkuperäisen postaajan kysymykseen, mutta ajattelin dokumentoida tänne jos joku muu etsii samaa vastausta jatkossa. Itse nimittäin olin tänä talvena juuri saman Sorel vs. LL Bean -kyssärin ääressä ja luin muun muassa tämän ketjun.

Päädyin lopulta ostamaan sekä Sorelit että kahdet Beanit. Linkit malleihin:

Sorel Caribou Wool
L.L.Bean Boots, Gumshoes
Bean Boots by L.L.Bean®, 8"

Ihan ensiksi täytyy sanoa, että ainakaan näitä malleja ei pidä keskenään verrata Sorel vs Bean koska kengät ovat täysin erilaiset ja eri tarkoituksiin sopivat.

Sorel:
  • Vedenpitävät ja lämpimät, ei tule kovallakaan pakkasella kylmä
  • Massiiviset visuaalisesti, painavat jalassa, kelkkasafarifiilis
  • Tosi hyvä grip sekä jäällä että lumessa
  • Made in China
L.L.Bean:
  • Vedenpitävät ja villasukkien kanssa riittävän lämpimät Helsingissä kaupungilla kävelyyn kovallakin pakkasella, pulkkamäessä alkoi -10 asteessa varpaat palella puolentoista tunnin kohdalla
  • Sirot, tyylikkäät, New England -pikkukaupunkifiilis
  • Hyvä grip sekä jäällä että lumessa mutta koska pohjan profiili tasaisempi, ei niin hyvä pito kuin Soreleissa
  • Made in Maine, USA (laatikossa oli mukana kortti jossa kengät tehneen henkilön nimi)
Beanin saitilla sanotaan: "Our L.L.Bean Boots are still sewn right here in Maine – one pair at a time – by expert craftspeople whose technical skills and passion for their work is evident in every pair of boots they make."

Itsestäni tuli kertaheitolla L.L.Bean -fani. Etenkin varrettomat Gumshoet ovat olleet lähes päivittäisessä käytössä koska ovat sekä lumessa, loskassa että vedessä erinomaiset jalkineet.

Mitä kokoon tulee, niin L.L.Bean suosittelee ostamaan yhtä kokoa pienemmän kuin normaalisti. Kahden ihmisen otannalla näyttäisi siltä, että Loaken UK-koko ja Beanin US-koko ovat samat (siis sama numero). Itse olen siis Loakessa UK8, ja Beanissa US8.

Sorelit ovat nähneet vähemmän käyttöä koska ostin Scandinavian Outdoorin myyjän kehotuksesta liian isot kengät. Seurauksena oli jo kahden käyttökerran jälkeen akillesjänteen ärtyminen, mitä yritän vielä kuukautta myöhemmin parannella. Liikkeelle kuitenkin isot kehut siitä, että suostuivat lopulta vaihtamaan kengät pienempiin vaikka olin jo käyttänyt omiani. Sen jälkeen ei kuitenkaan enää ole ehtinyt olla sellaisia pakkasia että olisin päässyt kokeilemaan.

L.L.Beanilla näyttäisi olevan 13.2.2019 asti clearance sale menossa, jopa 70% pois. Suomeen tilattaessa tulee tietenkin tullit päälle, mutta voi valita onneksi kuljetusmuodon jossa verot valmiiksi maksettu, eli tulevat perille ongelmitta.

Gumshoet tositoimissa:
Kuva
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.