Nine kirjoitti:
Tadu kirjoitti:
Fossé Colline kirjoitti:Ihan ymmärrettäviä syitä, varsinkin tuo sovittaminen ja muualta tilaaminen syönee ihmistä päivittäin..

Vaikka itsekin tilailen netistä diilejä, niin tuohon ei kyllä oma moraali taivu. Todella härskiä mielestäni.

Tää on suhteellista. En oo tehnyt tätä, mutta ymmärrän jos liikkeessä sama tuote maksaa 300e ja netistä löytyy sama 150 eurolla, niin vaikee tuota liikkeestä ostamista on perustella. Lisäksi netistä ostaessa saa paremmat palautusehdot.

Samoin jatkuva tilailu ja palautus varmasti harmittaa nettikauppoja. Tähän ratkaisuna on etsiä netistä vaatteiden mitat ennen kuin lähtee tilaamaan. Oma palautusprosentti nettiostoksissa ei ole kovin korkea. Toisaalta huomioin myös tilatessa palautusmahdollisuuden. Harvemmin enää jaksaa lähteä kokeilemaan ja säätämään esim. paypalin palautusten kanssa.

Tottakai itsekin tilaan netistä jos saan puolet halvemmalla, mutta en mä käy tuotetta varta vasten kokeilemassa kaupassa tietoisena, että tilaan saman netistä halvemmalla. Se on moraalitonta. Otan sitten tilaamisen kanssa riskin ja palautan jos koko meni väärin. Verkkokaupasta tilaaminen siis täysin OK. Pahoittelut jos olin epäselvä.

Varmaan arviolta 2/3 omista hankinnoista teen verkkokaupoista.
Tadu kirjoitti:
Nine kirjoitti:
Tadu kirjoitti:Vaikka itsekin tilailen netistä diilejä, niin tuohon ei kyllä oma moraali taivu. Todella härskiä mielestäni.

Tää on suhteellista. En oo tehnyt tätä, mutta ymmärrän jos liikkeessä sama tuote maksaa 300e ja netistä löytyy sama 150 eurolla, niin vaikee tuota liikkeestä ostamista on perustella. Lisäksi netistä ostaessa saa paremmat palautusehdot.

Samoin jatkuva tilailu ja palautus varmasti harmittaa nettikauppoja. Tähän ratkaisuna on etsiä netistä vaatteiden mitat ennen kuin lähtee tilaamaan. Oma palautusprosentti nettiostoksissa ei ole kovin korkea. Toisaalta huomioin myös tilatessa palautusmahdollisuuden. Harvemmin enää jaksaa lähteä kokeilemaan ja säätämään esim. paypalin palautusten kanssa.

Tottakai itsekin tilaan netistä jos saan puolet halvemmalla, mutta en mä käy tuotetta varta vasten kokeilemassa kaupassa tietoisena, että tilaan saman netistä halvemmalla. Se on moraalitonta. Otan sitten tilaamisen kanssa riskin ja palautan jos koko meni väärin. Verkkokaupasta tilaaminen siis täysin OK. Pahoittelut jos olin epäselvä.

Varmaan arviolta 2/3 omista hankinnoista teen verkkokaupoista.

Ymmärsin mitä sanoit. Mä saattaisin käydä kokeilemassa, mut en todellakaan ajatuksena tilata netistä muutaman euron säästöllä. Monissa tapauksissa kivijalkaliikkeiden hinnat on paremmat kuin verkkokaupan. Alennusten aikaan erityisesti.

Kivijalkojen väheneminen ei oo hyvä asia, mutta kertoo jotain ostokulttuurista ja verkkokauppojen suosiosta. Ostaminen on helppoo ja parhaimmillaan tuotteet tulee päivässä lähiautomaattiin ja palautus onnistuu saman automaatin kautta välttäen ihmiskontaktin kokonaan.

Omista tutuista 95 % ostaa vaatteet kivijalasta. Ostokset on sitä tasoa, mitä ei-harrastavalta voi odottaa. Merkillä tai valmistusmaalla ei ole niin paljon merkitystä kuin hinnalla ja saatavuudella. Sinänsä vaatteissa ei ole varsinaisesti mitään vikaa. Mutulla kuitenkin sanoisin, että vaaterintamalla on menty vähän eteenpäin Suomessa. Varmaan just eri foorumien myötä. Fakta vaan on, että harrastelijat ostaa pääasiassa verkosta.
80% ostoksista kivijalasta, pääosin koska ei kiinnosta puljata lähetysten ja palautusten kanssa. Ja tuttua kivijalkamyyjää on muutenkin kiva tukea. Tässä kaupungissa on tietenkin tarjontakin aika hyvin kunnossa, ei tartte lähteä netistä tilaamaan kun yleensä pääsee liikkeeseen sovittamaan ja voi suorilta ostaa haluamansa kamat.

Se jäljelle jäävä 20% onkin sit direct-to-consumer -brändejä. Outlier ja pari kreisiä t-paitakauppaa on viime aikoina saaneet mun rahoja.
^Mulla on viimeiset 7-8 vuotta ollut 100% netistä, poislukien muutamat urheiluvermeet. Tosin jos asuinpaikka olisi New York verrattuna nykyiseen Tampereeseen, niin tilanne olisi varmaan aika eri =).
Millä korjata pieni repeämä mustassa nylon/teddy-vuorissa? Siinä oli tietty nappi vain päällisen läpi eikä se kestänyt kun oli yksi nappi jäänyt kiinni kun tempaisin vuorin irti rotsista ja nappi irtosi siististi pienen vanutupon kanssa.

Jos nyt ei ihan jesarilla mutta netissä on videoita, joissa käytetään jotain mustaa paikkatarraa tai vastaavaa. Mitäköhän tuollaista mahtaisi Suomesta saada?
Käytiin yksi musta untuvatakki paikkaamassa Galliamossa kun tuli sellainen puolen sentin reikä mistä untuvat lähti karkaamaan. Ei ottanut veloitusta vaan leikkasi pienen palan jotain tarrakangasta, saa kuulemma Eurokankaasta. Ei ole tullut tarvetta käydä ostamassa lisää, mutta vaikuttaa pätevältä kamalta.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.