JuusoJaaskis kirjoitti:Bloodbornelle peukku jos vaan tollaiset japskihenkiset mekaniikat ja vaikeus kiinnostaa.

Tämä oli ps4 plussassa kuukauden ilmainen peli. Ostin eilen ps4 pron ja siihen uuden codin. 339 euroa oli tarjous prosta.
Kingdom Come Deliverancea oon ny pelaillu aika maltillisesti. Paljon siinä on ongelmia ja bugeja master racellakin mut sen verran kiehtova tuo 1400-luvun tsekki ja koko maailma sekä lore että toimii meikälle hienosti. Päivitykset on vähän alkuongelmia poistanu. Jumalattoman kaunis peli etenkin metsien ja muun kasviston suhteen. Toimii vaihteluks tämmönen realistisempi historiallinen rpg erittäin hyvin.
^Vielä on Fallout 4 kesken mm. niin Kingdom Come listalla ja realistinen aikaisintaan vuonna 2019. Varmaan sitten alkaa olemaan toimivaksi paikattu #patientgamer
red dead redemption oli aika meh. kaunis kuin mikä, mutta juoni, hahmot ja muu sisältö aika ohutta. moninpeli vielä kokeilematta, mutta gta v jälkeen en pidätä hengitystäni. god of war puolestaan omissa kirjoissa helposti goty.
Olen itse pelaillut lähinnä PS storen:n alennuksista hankittuja pelejä viimeiset pari vuotta. Katsotaan koska pääsee itse RDR2:n pariin. Lista pelattavaksi ennen sitä on aikamoinen.

Horizon Zero Dawn oli oikein hyvä. Pelasin sillä perusvaikeustasolla, jossa meininki ei pääsääntöisesti kauhean vaikeaksi mennyt. Pääsi hyvin keskittymään juoneen.

Kauheasti en ole uudempia pelejä pelaillut, yllättäen ehkä eniten positiivisimmat fiilistelyt viime ajoilta olleet noi uudet Tomb Raiderit. Onhan niitä kehuttu toki, mutta silti yllätyin miten jotenkin sujuvia ovat. Metroidvania-elementit & hahmonkehitys toimii ja piilottavat hyvin pelin putkijuoksumaisuutta. Parhaillaan tossa kakkososassa (Rise of the Tomb Raider), katsoo miten sama kaava kantaa vielä kolmanteen osaan. Ainakin vielä on ollut viihdyttävä.

Nyt taitaa muuten PS plussassa olla kuukauden pelinä Soma. Suosittelen ehdottomasti. En nauttinut kauheasti sniikkailuelementeistä, mutta niitä oli lopulta suht vähän ja kaikki muu toimiikin sitten todella hyvin, erityisesti juoni on todella hyvä. Ihan parhaita pelikokemuksia viime vuosilta.
Mites tuo Cyberpunk 2077? Itsellä aiheutti aika voimakasta haluamista. Varsinaisesti cutting edge -pelejä en ole pelannut sitten HL2:n julkaisun.
walt kirjoitti:Mites tuo Cyberpunk 2077? Itsellä aiheutti aika voimakasta haluamista. Varsinaisesti cutting edge -pelejä en ole pelannut sitten HL2:n julkaisun.


Juu, kovat on odotukset mut vielä saanee ainakin pari vuotta odotella. Eiköhän sieltä tuu taas uus jumalpeli. RDR2 vei open worldit hieman pidemmälle kuin CD Project Red W3:n kanssa, joten eiköhän siellä lähetä siitä et 2077 vie hommat vielä kovempiin svääreihin.
Pitkästä aikaa tulossa pidempi lento ja ajattelin, että voisin ladata padille pari "kännykkäpeliä".

Onko kellään mitään suosituksia? Olen autuaan pihalla tästä skenestä enkä ole pariin kymmeneen vuoteen paljon pelaillut. Tykkäsin nuorempana point-and-click seikkailupeleistä. Pelasin Broken Swordin uusintapainosten mobiiliversioit läpi pari vuotta sitten ja nautin niistä. Myös vanhat Falloutit maistuivat nuoruudessa.
^Broidi, joka on bisneksessä vahvisti havaintoni: Mobiililaitteille ei tehdä kuin mikromaksupaskaa koska kukaan ei kuulemma maksa paria kymppiä kerralla myytävästä pelistä, jossa on alku ja loppu ja juoni tai vastaava siinä välissä. Sinänsä harmi koska noillehan varmasti tehojen ja käyttöliittymän puolesta pystyisi tekemään vaikka mitä loputtomasti aikaa nielevää roolipeliä ja strategiaa vanhan koulukunnan mallilla.

Itelläni on kännykässä Candy Crush ja NetHack ;)
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.