Arisalmi kirjoitti:
Pepe kirjoitti:PS. Juokaa alkoholia humaltuaksenne, ei osoittaakseen itselleen kuuluakseen tiettyyn sosiaaliluokkkaan. Kouluttamaton persaukinen suomalainen on sitä samaa edelleen vaikka olisi Zaltot.


Otan tän pienellä varauksella, ts. voi olla huumoria mukana postauksessa, mutta jos olis virtuaalipipo tiukemmalla niin saattaisin kuittailla vaatteista: niitä kannattais ostaa sen takia että niitä pitää päällä, ei huligaanilarpin takia.

Anyways, kyllä mä haluan ostaa sellaisia tuotteita mistä tulee hyvä fiilis, mulle ne sattuu olemaan semmoset mitä kirjaimellisesti käytän, esim. lasit. Ja tää hyvä fiilis konkretisoitui CeestaShopissa vierailun jälkeen, siellä huomasi eron esim. Nachtmanniin tai Spiegelauhun.

Toisaalta taas esim. nojatuolien osalta en oo hirveästi löytänyt syitä ostaa jotain designia, ellei se olis istumamukavuus.


Vaatteiden funktio on pitää päällä ja näyttää hyvältä. Alkoholin funktio on tulla humalaan ja maistua hyvältä. Mulle on aina sama minkälaisessa henkarissa takki on, jos se hoitaa tehtävänsä riittävän hyvin, ts. pitää vaatteen muodon. Lasi suorittaa, kun siinä pysyy juoma ja se valuu suuhun kaadettaessa ”riittävän hyvin”. Vaatteita ja laseja on hyvin vaikeaa verrata keskenään, koska ei kai kukaan harrasta laseja vaan juomia. Sama kuin joku harrastaisi henkareita. Nyt on Arilla rinnastusvirhe löysän pipon alla :D
Pepe kirjoitti:Sama kuin joku harrastaisi henkareita. Nyt on Arilla rinnastusvirhe löysän pipon alla :D


Käytätkö sä henkareita silloin kun pidät vaatteita päällä? En mäkään. Mutta mä käytän lasia kun juon viiniä. Ja jotkut lasit tuntuu miellyttävältä, niitä on tällöin mukava käyttää. Toki kaikilla on oikeus käyttää sellaisia laseja kuin käyttää, en mäkään ymmärrä esim. Artekin valaisimien aiheuttamaa mielihyvää, mutta saan kiinni fiiliksestä jonka se joillekin aiheuttaa. Mulle sen sijaan tärkeämpää on ihan muut asiat, sen takia mun valaisimet on varsin pelkistettyjä ja aika tylsiä.

Mun kommentti osui alunperinkin enemmän tähän olettamukseen siitä, että viinilasispeksaamiseen liittyis jokin sosiaaliluokkalarppi.

Hupaisaa käydä tätä keskustelua foorumilla, jossa monesti on todettu että jutuissa ei oo kauheasti järjellä tilaa, vaan fiiliksellä.
Viinilasispeksaaminen on aika hauskaa. Jotenkin kela siitä, miten viini valuu suuhun eri tavalla paremmasta lasista kuulostaa siltä kuin viivat olisi paremmat vessanpöntön kannelta baarissa vs. kotona peilin päältä; sosiaaliluokkakysymys. Oikealla tavalla nautittuna saa kulttuurista pääomaa.

Juokaa sitä viinaa, älkää puhuko sen juomistavoista. Päihdelinkillä ne keskustelut
Pepe kirjoitti:Viinilasispeksaaminen on aika hauskaa. Jotenkin kela siitä, miten viini valuu suuhun eri tavalla paremmasta lasista kuulostaa siltä kuin viivat olisi paremmat vessanpöntön kannelta baarissa vs. kotona peilin päältä; sosiaaliluokkakysymys. Oikealla tavalla nautittuna saa kulttuurista pääomaa.

Juokaa sitä viinaa, älkää puhuko sen juomistavoista. Päihdelinkillä ne keskustelut


Lasin vaikutus alkoholin makuun on mielestäni täysin kiistaton.
JAH kirjoitti:Lasin vaikutus alkoholin makuun on mielestäni täysin kiistaton.


Lasin muodon vaikutus epäilemättä mutta materiaalivahvuuden tai kemiallisen koostumuksen? Ihan oikeasti siis?

Itelläni lasissa tässä vuoden 1984 25-vuotias Signature Vintagen Caol Ila. Lasi on Glencairn-viskilasi, kolhoa ja halvan oloista lasia mutta sopivan kokoinen kädessä lämmitettäväksi ja riittävästi tilaa jos väkisin haluaa nuuhkia.
Spectator kirjoitti:
JAH kirjoitti:Lasin vaikutus alkoholin makuun on mielestäni täysin kiistaton.


Lasin muodon vaikutus epäilemättä mutta materiaalivahvuuden tai kemiallisen koostumuksen? Ihan oikeasti siis?

Itelläni lasissa tässä vuoden 1984 25-vuotias Signature Vintagen Caol Ila. Lasi on Glencairn-viskilasi, kolhoa ja halvan oloista lasia mutta sopivan kokoinen kädessä lämmitettäväksi ja riittävästi tilaa jos väkisin haluaa nuuhkia.


Muotoa lähinnä tarkoitan. En osaa koostumuksiin ottaa kantaa. Viski esim. Glencairn tai tulppaanilasista on ainoa vaihtoehto. Ja viineissä voimakkaammat viinit vaan vaatii lasilta kokoa ja tiettyä muotoa.
Kyllä lasilla on vaikutus makuun, olen hankkinut mökillekin järkevät lasit muutama vuosi sitten, koska v***i pilata hyvät juomat nihkeillä laseilla. Ei hinnasta kiinni, eli kohtuuhinnalla on mahdollista päästä maaliin.

Pepelle vielä kuvat kesän viinihankinnoista - odottavat viinikaapissa korkkaamista ja hyviä laseja:)
Kuva
Kuva
Kuva
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.