Guerlain Vetiver on kai klassikko, mutta siinä on tosiaan tietynlainen ”mummolamainen” nuotti joka ei välttämättä ole kaikkia varten. Ehkä joku niistä kolmesta (selvästi siis cooleista) isovanhemmistani, joka ei käyttänyt Eau Sauvagea, käytti jotain jossa oli yhteisiä piirteitä. Itseäni tämä ei häiritse. Maanläheisyyttäkin on mukana, toimii ehkä parhaiten syksyllä.

TdH on hyvä tuoksu (tosin tosiaan hyvin paljon Iso E Superin päälle rakennettu, kuten myös esim Encre Noir) mutta itselleni iski lievän yksiulotteisuuden (appelsiinia, seetriä ja lisää seetriä) takiakyllästys jossain vaiheessa.
Kertanuuhkaisu Guerlain Vetiveriin oli minulla nopea, mutta muistaakseni se oli kovinkin kirkas ja raikas. Odotin vähän enemmän "dated" fiilistä. Tai sitten arvion sen väärin. Pitäisi nyt tehdä reissu pääkallopaikalle jotta saisi testattua nuo neljä, ml. Grey Vetiverin EdP ja EdT. Ainakin minulle kolahtaa raikas vetivertuoksu jos pitäisi vain yksi pullo omistaa ja sitä kohti tässä kohtaan olen menossa.
Encre Noire Sport minulla oli aiemmin ja se oli kyllä voimakkaammin heinäinen kuin TdH. Ihan kuin kieli olisi jäänyt kitalakeen kiinni kuivuudesta kun sitä haistoi. Terre d'Hermes on vähän liian appelsiininen. Siitä on myös uusi 2018 versio intense vetiver joka on avaustuoksun suhteen tuoksuu paljon nuorekkaammalta ja kuivat sitrukset on vaihtunut kuin makeisiin mandariineihin. Intense vetiver ei tuoksu juurikaan maanläheiselle eli on nuorelle sopivampi, vastapainona IMO vähän tylsä. Loppukesto sensijaan on pidempi kuin EdT versiossa. Minusta normi TdH ei kauhen kestävä ole vaikka sitäkin puolta kehutaan.

Grey Vetiver on monessa arvostelussa sanottu olevan omimmillaan pukuun pukeutuvalla toimistotyöläisellä. Itselle nämä Bleu de Chanelit ja Dior Hommet ovat liian "hienoja" tuoksuja, hankala asia kuvailla. No, vetiverin vastakohtia ovat oikeastaan.

Talviajan sigutuoksu on myös etsinnässä, liekö löytyykään. Dior Fahrenheit on siinä kisassa tämän hetken ykkönen, lisäksi siinä on hyvää se, että se toimii myös kesällä kunhan ei aurinkorannalla sillä koita toteuttaa. Talvituoksut ovat vaikeampi laji koska en pidä tosiaan pidä makeudesta, vaniljasta, savusta tai esim. rommista jota joissakin on. Dior Homme tökkää heti iriksen tuoksuun.
Talveen sopii ainakin mulle ihan mainiosti Acqua Di Gio Profumo vaikka onkin suht raikas. Dolce & Gabbanan Pour Hommea voisin ajatella vuoden ympärikäytettäväksi ainoaksi.
Viimeksi muokannut alspe, 15 Marras 2018, 08:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
alspe kirjoitti: Guerlain - Vetiver, Tom Ford - Grey Vetiver ja tietysti Terre d'Hermes. Onko mahdollisesti joku testannut nämä kriittisemmin?

En voi sietää vetiveriä joten noi kaksi ensimmäistä on suorilta ulkona. Terre d'Hermes on hyvä, mutta siitä tulee päällekäyvä aika nopeasti ja nyt kun katsoin nuotteja uudelleen niin vetiveriähän sielläkin on. Jotenkin se hautautuu sinne pippurisuuden alle, ja ilman sitä olisi hyvä kesätuoksu. Tosin mielestäni se ei ole vihreä eikä raikas.

Hermesin Eau d'Orange Verte kannattaa tsekata, kuten myös muutkin Hermesin Eaut — Citron Noir, Pamplemousse, ja mitä näitä nyt on.
^Oranki verte on kyllä hyvä, siinä on luonnollinen ja voimakas appelsiinituoksu. Ainut vaan, että 70-80 euroa ei voi maksaa vedestä. Kesto on luokkaa 1-2 tuntia, pari kertaa olen testannut Stockmannilta. Fetissini raikkaisiin tuoksuihin ja jonkinlainen vaatimus kovalta suorituskyvyltä on aina hankala yhdistelmä.

Jaa niin, Davidoffin Coolwater pitäisi testata jossain ja sen edullinen kaveri Coty Aspen (sokko-ostokseksi menisi varmaan).
Molemmat siis ovat Creed Green Irish Tweed:n kanssa samankaltaisia edullisia.
Viimeksi muokannut alspe, 15 Marras 2018, 08:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Heh, tuota Aspenia ollut joskus kauan sitten varmaankin sen julkaisuvuonna, olisiko ollut ruotsinlaivalta hankittuna. En muista sen tuoksua enää, mutta joku siinä silloin kyllä selkeästi miellytti. Enpä olisi arvannut, että on edelleen markkinoilla.
alspe kirjoitti:Talviajan sigutuoksu on myös etsinnässä, liekö löytyykään. Dior Fahrenheit on siinä kisassa tämän hetken ykkönen, lisäksi siinä on hyvää se, että se toimii myös kesällä kunhan ei aurinkorannalla sillä koita toteuttaa. Talvituoksut ovat vaikeampi laji koska en pidä tosiaan pidä makeudesta, vaniljasta, savusta tai esim. rommista jota joissakin on. Dior Homme tökkää heti iriksen tuoksuun.


Itellä on samanlaisia ongelmia talvituoksujen kanssa. Erityisesti liika makeus pilaa monta muuten hyvää tuoksua. Tsekkaisin CdG:ltä Wonderwoodin ja 2 Manin. Wonderwood on aika helppo ja miellyttävä, tuoksuu puulta ja pippurilta. 2 Man taas oudompi, vähän vahamainen tuoksu. Sain ainakin ite Beamista näistä testereitä mukaan, niin voi testailla myöhemmin kaikessa rauhassa.
Nine kirjoitti:Onko muilla uusia hankintoja tuoksujen osalta?


Taannoin ostin Tom Ford Ombré Leatherin, joka on niitä halvempia Tom Fordeja.

Ilmeisesti ihmiset ostavat tämän päiväkäyttöön, mikäli Tuscan leather on iltakäytössä. Suht tuhtia kamaa tämäkin.
Itsellä viimeisin hankinta on Kilianin "Straight to Heaven", jonka sain käyttöön.

Ensivaikutelma on hyvin "alkoholipitoinen", jossa korostuu rommi erityisesti alkuvaiheessa. Lisäksi "patchouli" ja seetripuu tulee aika vahvasti läpi. Ensin ajattelin lähinnä iltatilaisuuksiin ja juhlakäyttöön, mutta itse asiassa tuosta on enemmän ja enemmän tullut vakiorotaation tuoksu myös duunikäytössä. Vaikka tämäkin on unisex-tuoksu, niin ei ainakaan meidän taloudessa taivu naisosapuolen käyttöön.

Suosittelen kyllä - jos ei ole tullut käytyä - vierailua tuolla Harmoniassa Kluuvikadulla. Itse sain kierroksen kaikista edustettuina olevista tuoksuista ja palvelu oli oikein jees. Valikoimakin on varsin hyvä ainakin jos etsii jotain hieman stadin tavaratalojen valikoimasta poikkeavaa.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.