Todellinen tietäjävinkki on Outletbutiken Öregrundsgatan 3 (http://outletbutiken.blogg.se/) Gärdetillä Tukholmassa.

Tämä ulkopäin parkkihallin ja sisäpuolelta varaston näköinen liiketila isännöi erilaisia jämämyyntejä ja ostaa(?) sen lisäksi jotain overstockia. Mulla ei mitään muuta kytköstä kyseiseen puljuun kuin että olen asioinut siellä suht ahkerasti ja asuin melkein kolme vuotta liikkeen naapuritalossa. Puolivuosittain toistuvia tapahtumia on mm Oscar Jacobson- ja Loake-jämämyynnit. Viime vuodesta lähtien tuolta on myös löytynyt Rose & Bornin overstockia. Liikkeen pyörittäjän mukaan Rose & Born ei halua kauheesti mainostaa tätä itse. :D

Osittain se on sitä Rose & Bornin tyypillistä kirkuvaa jämäkamaa, mutta neutraaleja kauluspaitoja ja pukuja on välillä löytynyt jo melkein samantien kuin kamat ovat saapuneet varsinaiseen liikkeeseen. Oon itse ostanut tuolta kasan irtorotseja hintaan 100-150 eur kappale, perus kauluspaitoja 30-40 eur sekä myös yhden ruskean puuvillapuvun noin sadalla eurolla. Noita hintoja näkyy osittain myös netistä. Rose & Born x PT01 chinoja oon kans ostanut muutamat kolmellakympillä ja krakoja kybällä. Hinnat ovat ihan naurettavia suhteessa Rose & Bornin normihintoihin. Oon joskus laskeskellut sellaisia 80-90 % aleja. Toki sitten tarjolla on myös sellaista kymmenen vuotta vanhaa kuraa. Suurin osa kamoista on kuitenkin parin viime vuoden ajalta ja osa siis ihan kuluvaa seasonia. Oon itse kokoa 50 noiden puvuissa sekä rotseissa ja 40 tai 41 noiden paidoissa. Ei kuitenkaan voi laskea yhtään sen varaan että mitään kokoja olisi hyvin tarjolla.

Tää sijaitsee ihan Siljan terminaalin kupeessa ja on auki aika epäsäännöllisesti. Kannattaa tilata uutiskirje ja seurata netistä aukioloaikoja. Ihan tätä varten en lähtisi Tukholmaan, koska tuo on aika hit or miss, mut jos sattuu liikkumaan lähistöllä niin voi olla hauska poiketa. Näköjään tuolla on nyt myös kuvien perustellaa KOI:ta tarjolla.
^Vähän myöhäinen vastaus, mutta olen välillä siellä käynyt kärkkymässä, josko pahin alkuruuhka olisi hälventynyt.

Vaan ei ole. Ehkä jokin arkiaamu olisi oikea ajankohta. Ihan suht kattavalta valikoima vaikuttaa, mutta siellä on niinkuin sanottua aivan liikaa porukkaa.
Mää unohdin kanssa vastata! Jos tykkää printti-t-paidoista, valikoima on aika jees. Muuten sieltä löytyy kaikki peruskamat mitä muistakin Uniqloista. Jengiä on vissiin käynyt tosiaan aika paljon, sillä viimeks kun kävin oli esim O-aukollisista villapaidoista jäljellä vaan ei-tylsiä värejä. Olin kanssa vähän pettynyt siihen miten UUUUU-kamat oli esillä, niitä sai metsästää ihan kunnolla että löysi jotain. Mitään suurta vaikutusta ei kyllä mikään niistäkään tehnyt
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.