DressLikeA kirjoitti:
Dan-D kirjoitti:Mulla on joitain itselle (lol) teetettyjä vaatteita.


Tärkeä tarkennus.


Heh, todellaki.

Mulla ei mahdu kaaliin iGent-janarien bespoke-hehkutus kun ainoa 'bespoke' mitä löytyy on ebaysta ale-huudettu joku 45 vuotta vanha Anderson & Sheppard. Koskakohan iGent-fantasiamaailmassa tajutaan että rätti ei oo bespoke jos se ei ole itselle omien mittojen mukaan tehty.

That said, mä oon ihan tyytyväinen valmisvaatteisiin näin pääosin.
Valmisvaatteissa ei ole mitään vikaa. Bespoke-termin väärinkäytössä taas on. Joku ebay-löytö voi näyttää upealta, mutta sen markkinoiminen bespokena vaikuttaa jonkinlaiselta kompleksilta.
Dan-D kirjoitti:Valmisvaatteissa ei ole mitään vikaa. Bespoke-termin väärinkäytössä taas on. Joku ebay-löytö voi näyttää upealta, mutta sen markkinoiminen bespokena vaikuttaa jonkinlaiselta kompleksilta.


Todella.

Yksi klassisista iGent-syndrooman oireista.

Muita ovat mm. pakkomielteinen bargain hunting, John Lobbin yms kalliiden kenkien hehkuttaminen vaikkei kyseisiä kenkiä ole nähty muualla kuin netissä ja märissä unissa, märkien unien näkeminen mainituista tuotteista jne jne.. the list is endless.
Tuo on kyllä älyttömintä. "Bespoke-kengät" ovat bespokea siinä vaiheessa kun ne ovat käyttäjän jalkaan lestatut. Ei niin, että löytää ebaysta spesifisesti jonkun toisen jalkaan valmistetut kengät, jotka sitten paremmin tai huonommin sattuvat menemään myös omaan jalkaan. Tai et ihan jees ja onnea jos istuvat, mutta bespoke-kengistä ei siinä vaiheessa kandee niinkään puhua. Perus secondhandia.

Sama pätee toki vaatteisiin, mutta itseä noissa iGent-kuvioissa vielä enemmän hajottanut tuo kenkien kanssa harrastettava bespoke-elitismi. Kengät kuitenkin muotoutuvat jalkaan muutenkin aika nopeasti käytön mukaan, saati sitten että lähtökohtaisesti jo ne oltaisiin tehty jonkun toisen jalkaan istuviksi.

Ylipäätään jengillä vaatimustaso ihan käsittämätön. C&J:n mallistossa benchgrade ei kelpaa, vaan toki handgradea pitää olla. Churchit ovat nykyään pelkkää paskaa, samalla hinnallahan voi saada ebaysta käytetyt Lobbit.
^LOL näinpä.

Olen tämän kenkäpelin ehdottomia häviäjiä beater Weejuneineni, muutaminen Florsuineni, dessuineni jne. Toisaalta ei kenkäpuolella hienostun ut high end edes kiinnosta - kunhan mun stiflat sopii tyyliin eikä ole mitään Lloyds-koiranpaskaa olen tyytyväinen.

Alden cigar shell cordovan -longwingit toki kiinnostaa ja kuola valuu nitä ajatellessa mutta just nyt pärjään ilmankin. Rahaa palaa kaikkeen muuhunkin niin helvetisti.
Tää on kyllä paras lanka aikoihin. Itteä vituttanu suoraansanoen jo pitkään tuo meno, varsinki ku oon just sellanen joka noita käytettynä ostaa - ihan vaan rehellisesti käytettyinä vaatteina. Ei mulla mahda kaapissani ollakkaan muuta ku perintö- ja kirppiskamaa... Vaan silti tulee viikoittain yv:tä nimeltämainitsemattomilta henkilöiltä siitä kuinka hienoja ja kalliita mun "bespokelöytöjen" täytyy olla... Ei mulla oo bespokena ku yhet hanskat. Viielläkympillä nekin teetetyt.

Koska osaan itekki neulan ja langan kanssa säätää, saan vaikka noista marketin hilfigereistä tarvittaessa istuvia pelejä ittelleni. Mutta se miksi tykkään ostaa noita tiettyjä merkkejä käytettynä on se niiden käsityön yksityiskohdat, jota ite koitan opetella ja toiseksi se, että noi näyttää olevan yleensä ottaen sen verran vahvaa tekoa, ettei ne oo mun muutoksista, purkamisista, räjäyttämisistä ja feilaamisista moksiskaan.

Pitääpä palata aiheeseen ku pääsen koneen ääreen.
Viimeksi muokannut Tane, 25 Loka 2012, 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No sä nyt tiedätkin, mitä teet. Ei tarvi päteä kun on homma hanskassa. Kaikista tarkimpia (lue: anaalisimpia) tuntuvat olevan ne, jotka ovat ihan kujalla. Niin tyylissä kuin elämässä sääntö tuntuu toimivan.
Dan-D kirjoitti:No sä nyt tiedätkin, mitä teet. Ei tarvi päteä kun on homma hanskassa. Kaikista tarkimpia (lue: anaalisimpia) tuntuvat olevan ne, jotka ovat ihan kujalla. Niin tyylissä kuin elämässä sääntö tuntuu toimivan.


"Emme tee virheitä pukeutuessa, mutta emme myöskään elämässä."

Tää lanka on kyllä täyttä asiaa.

E: Itsellä ollut jo jonkin aikaa ajatuksena teettää yksi- tai kaksirivinen tikki/toppableiseri ulkokäyttöön. Tyyliin Tumblerista tutut Watervillet ja Cucinellit.

Uskoisin, ettei hommasta edes tulisi jollain ompelijalla kovinkaan kallis, koska tuollainen rotsihan on rakenteeltaan periaatteessa samanlainen kuin perus tikkitakki (vai onko?). Ongelmaksi muodostuu lähinnä kangas. Saako jostain ihan metritavarana tikattua flanellia?
En epäile yhtään. Siitä ei koskaan tiedä mitä tapahtuu, kun lähtee jonkun randomompelijan kanssa tekemään. Kertokaa vaan joku, että mistä niitä saa ja mitä on maksa.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.