Ollut ihan tyytyväinen tuohon edellissivun sähkömyllyyn, mutta luulen että ostan tällaisen silppuavan, kun tuosta aika jättää. Tällä tulee suodatinkahvikarkeutta. Ostin näitä lahjaksi jo pari kpl ja toimineet mukavasti perusnormaalikäytössä. Nopea ja kätevä, vie vähän tilaa. 8 kuppia (60 g) taisi tulla maks. kerralla.

https://www.crema.fi/fi/products/bodum/ ... inder/2955

Cremassa myyjän kanssa juttelin, ja totesi että käsikäyttöinen on tosiaan kiva, jos on aikaa, esim mökillä tai viikonloppuna tms, mutta aamukahvia myllätessä saattaa olla pitemmän päälle jo vähän tympeämpää.

Pauligin Brazil Original vaalea ollut markettikahvina käytössä. Melko tuoreena ollut aina saatavilla.
Mylly tulis ihan perus suodatinjauhatukseen joko keittimeen tai Chemexiin. Pitää varmaan eksyä viikonloppuna Cremaan haistelemaan fiilistä. Oliko niin että Wilfan Svart on ihan ok ostos hintaluokassaan?
hansson kirjoitti:Oliko niin että Wilfan Svart on ihan ok ostos hintaluokassaan?

Kyllä. Ei ole tehnyt mieli edes harkita upgradea, monta vuotta jo Wilfalla jauhanut.

En tee itsekään espressoa kotioloissa. Pressokannu, mokkapannu, Aeropress ja Moccamaster välineinä.
Mulla oli Wilfa pari vuotta enkä voi oikein millään suositella sitä. Moitteet lähinnä käytettävyyden näkökulmasta. Jauhatuspönttö on aivan törkeän staattinen ja levittää joka välissä puruja joka paikkaan, purut jää kanttaamaan pönttöä koneeseen laitettaessa ja sen lirpakekansi meni rikki aika nopeasti. Purut saa siis aikaan, mutta käyttö on yhtä tuskaa.

Siirryin kohtuuhintaiseen Graefin myllyyn ja eroa on kuin päivällä ja yöllä. Tämä on valmistettu metallista eikä huoju ja heilu, työn laatu nostaa hymyn huulille, kaikki säädöt toimii juuri niin kuin pitää, ja ennen kaikkea purut menee näppärästi suoraan avopurkkiin.

Kuva aamupalakaapista:

Kuva
Stalker kirjoitti:Mulla oli Wilfa pari vuotta enkä voi oikein millään suositella sitä.


Mun wilfa toimii vallan mainiosti päivittäin. Ostin prisman verkkokaupasts hintaan 35€. En ikinä maksais sitä 90€ ovhta, mutta lähinnä vaan siksi että jauhaisin samat kahvit vaikka käsimyllyllä kun kahvinjuonti rajoittuu kahteen kuppiin päivässä. :)

Oot ihan oikeassa tosta kannesta, tosin. Muuten se mun mielestä toimii ihan ku pitää.
Mulla on kans toi Wilfa. Käyttö ei ole ihan tuskaa, mutta tunnistan kyllä nuo kritiikin kohteet. Varmasti useamman kerran päivässä käyttäessä menisi hermo, mutta käyttöä ei nykyisellään tule edes joka päivä.
Staattisuusongelma vaivaa ilmeisesti useimpia hinnat alkaen -myllyjä, myös omaa Krupsia, jossa ei muuten ole mitään vikaa. Pistetäänpä Graef korvan taakse.
Kyllä Wilfalla purut saa hyvin aikaan.

Hifistelijänä täytyy nillittää pienistä fiiliksiin vaikuttavista yksityiskohdista. Ainakin itse saan kunnon kamoilla joka kerta käyttäess hymyn aikaan.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.