Konkurssipesän velkoja on PayPal, ei PayPalin asiakas. Ja lopulta tosiaan se luottokorttifirman charge back pelastaa kun eihän kukaan PayPaliin tililtä kai rahaa siirtele?
^Näinhän se varmaan on. En tosin tiedä, mitä Paypallin käyttäjäehdot näistä tilanteista mainitsee. Mutta, kuten mainitsit, niin kaipa tuon Charge backin pitäisi viimeistään auttaa.
Kuulemma 12.12.2017 tilattu lähetys oki-nista edelleen lähettämättä. Vaikuttaa lupaavalta. Ihmeen vähän valituksia tai sitten poistavat aktiivisesti.

riku_ kirjoitti:^Näinhän se varmaan on. En tosin tiedä, mitä Paypallin käyttäjäehdot näistä tilanteista mainitsee. Mutta, kuten mainitsit, niin kaipa tuon Charge backin pitäisi viimeistään auttaa.

Olis hauska tietää, lähteekö luottokunta korvaamaan, kun mukana on paypal eli luottokortilla maksettu paypalille.
Nine kirjoitti:Kuulemma 12.12.2017 tilattu lähetys oki-nista edelleen lähettämättä. Vaikuttaa lupaavalta. Ihmeen vähän valituksia tai sitten poistavat aktiivisesti.

riku_ kirjoitti:^Näinhän se varmaan on. En tosin tiedä, mitä Paypallin käyttäjäehdot näistä tilanteista mainitsee. Mutta, kuten mainitsit, niin kaipa tuon Charge backin pitäisi viimeistään auttaa.

Olis hauska tietää, lähteekö luottokunta korvaamaan, kun mukana on paypal eli luottokortilla maksettu paypalille.


Lähtee kyllä. Tai siis yleisesti ottaen pankit ja vastaavat lähtevät. Grailedin Redditiä lukemalla oppii kaikenlaista.
Spectator kirjoitti:
Nine kirjoitti:Kuulemma 12.12.2017 tilattu lähetys oki-nista edelleen lähettämättä. Vaikuttaa lupaavalta. Ihmeen vähän valituksia tai sitten poistavat aktiivisesti.

riku_ kirjoitti:^Näinhän se varmaan on. En tosin tiedä, mitä Paypallin käyttäjäehdot näistä tilanteista mainitsee. Mutta, kuten mainitsit, niin kaipa tuon Charge backin pitäisi viimeistään auttaa.

Olis hauska tietää, lähteekö luottokunta korvaamaan, kun mukana on paypal eli luottokortilla maksettu paypalille.


Lähtee kyllä. Tai siis yleisesti ottaen pankit ja vastaavat lähtevät. Grailedin Redditiä lukemalla oppii kaikenlaista.

Ok. Pitää odotella muutama viikko ja alkaa toimiin, jos ei ala tapahtumaan mitään. Toistaiseksi kannattaa jättää Oki-Ni välistä, vaikka olis miten hyvää kamaa alennuksessa. Tosin ei siellä enää kauheasti ole.
Sen verran kuitenkin, että jos PayPal on sitä mieltä, että charge back, jonka teit, on aiheeton niin se saattaa vaikeuttaa omaa PayPal-tulevaisuutta. PP on kuitenkin lähes välttämätön paha nykyisin ja melkeinpä monopoli. Yleensä luottokortti charge back kai menee niin, että PP ilmoittaa myyjälle, että sellainen on tehty ja lähes 100% varmuudella ei sitä haasta pankin kanssa. Häviäjäksi jää siis melkein aina myyjä tällaisessa tilanteessa. En osaa sanoa, mikä on PP:n halukkuus haastaa pankin charge back jos PP tietää, että myyjä on konkurssissa ja että sieltä ei tule rahaa takaisin saamaan. Aika harvassa kuitenkin lienee tapaukset kun ostaja on jäänyt maksumieheksi vaikkei tavaraa ole saanut.
Vittu, täytynee itsekin selvittää miten saa charge backattua luottokorttimaksun.

Ostin North River Outfitter -nimisestä verkkokaupasta Aldenin louferit kesäkuussa, ei ole kuulunut kenkiä eikä viesteihin vastailtu elokuun jälkeen (jolloin lupailtiin että "Your shoes have been placed on special order with the vendor and are expected to be released within the next two weeks").

Nordean reklamaatiolomake kysyy sovittua toimitusaikaa, mutta sellaista ei näytä firman termeissä ja ehdoissa olevan. Lienee kuitenkin joku kohtuullinen aika minkä ihmisen voi olettaa jaksavan odottaa.
Thos kirjoitti:Vittu, täytynee itsekin selvittää miten saa charge backattua luottokorttimaksun.

Ostin North River Outfitter -nimisestä verkkokaupasta Aldenin louferit kesäkuussa, ei ole kuulunut kenkiä eikä viesteihin vastailtu elokuun jälkeen (jolloin lupailtiin että "Your shoes have been placed on special order with the vendor and are expected to be released within the next two weeks").

Nordean reklamaatiolomake kysyy sovittua toimitusaikaa, mutta sellaista ei näytä firman termeissä ja ehdoissa olevan. Lienee kuitenkin joku kohtuullinen aika minkä ihmisen voi olettaa jaksavan odottaa.

Suomessa ja ymmärtääkseni myös EU:ssa tavara on toimitettava 30 päivän sisällä tilausvahvistuksen vastaanottamisesta (Kuluttajansuojalaki 5/4§)
Oki-ni ei ole lähettänyt paketteja pitkään aikaan tai on lähettänyt osan tilauksista. Facebookissa näkyy tulevan jonkin verran palautetta joulukuun alussa tehdyistä tilauksista ja ongelmista, mutta poistavat kommentteja. Puhelinnumero ei kuulemma vastaa. Minulle vastasi varsin ympäripyöreästi yksityisviestiin.

Kuukausi sitten tilattuja paketteja ei ole lähetetty. Usko siihen, että oma tilaus toimitetaan alkaa olemaan aika vähissä. Eiköhän siellä ole viimeisten rahojen keräykset menossa ennen kuin nettisivut suljetaan. Vittu mitä paskaa. Paskamaista, että päivittävät somea aktiivisesti, lukevat fb:n yksityisviestit ja yrittävät ylläpitää kulisseja, jos peli on menetetty. Jonkun pitäis viheltää peli poikki tai sitten saisivat alkaa lähettämään tilauksia.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.