Kuinka paljon teille vaikuttaa brändi näissä? Huomaan esim. GdC:n olevan hyvin edustettuna, mikä ei sinänsä yllätä ollenkaan. Onko brändi ja siihen liittyvät mielikuvat yhtä tärkeässä osassa kuin vaatteissa?

Tykkään Dolce & Gabbanan The Onesta, mutta en ole ikinä ostanut sitä, koska brändi on etäinen eikä tunnu omalta. Sitten taas hieman saman tyylinen, mutta vähemmän monikäyttöinen Margielan Jazz Club houkuttelee osaksi just noiden brändiin liittyvien mielikuvien vuoksi. Se olis kuitenkin blind buy.
Viimeksi muokannut Nine, 16 Joulu 2017, 06:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Brändillä ei itselleni ole tässä asiassa mitään väliä. Moni vanha suosikkituoksuni on itseasiassa Bossia mutta ovat perkeleet vetäneet markkinoilta tai ainakin taxfree-myynnistä kaikki suosikkini yksi kerrallaan.
Nine kirjoitti:Kuinka paljon teille vaikuttaa brändi näissä? Huomaan esim. GdG:n olevan hyvin edustettuna, mikä ei sinänsä yllätä ollenkaan. Onko brändi ja siihen liittyvät mielikuvat yhtä tärkeässä osassa kuin vaatteissa.


GdG tuoksut ovat aivan eri maailmasta verrattuna normisaatavuushajuihin. Noissa on jotain täysin omalaatuista ja huumaavaa.


Rakkaalle joululahjaksi lamyland?
https://www.rickowens.eu/en/FI/women/pr ... a55f1a3536
Nine kirjoitti:Kuinka paljon teille vaikuttaa brändi näissä? Huomaan esim. GdG:n olevan hyvin edustettuna, mikä ei sinänsä yllätä ollenkaan. Onko brändi ja siihen liittyvät mielikuvat yhtä tärkeässä osassa kuin vaatteissa?

Tykkään Dolce & Gabbanan The Onesta, mutta en ole ikinä ostanut sitä, koska brändi on etäinen eikä tunnu omalta. Sitten taas hieman saman tyylinen, mutta vähemmän monikäyttöinen Margielan Jazz Club houkuttelee osaksi just noiden brändiin liittyvien mielikuvien vuoksi. Se olis kuitenkin blind buy.


Brändi on tärkeässä osassa. Jos joku muuta väittää, niin jonkinasteinen itsepetos on käynnissä. On paljon hyviä tuoksuja ja aika pitkälti eri muotoja kaikki tietyistä perustuoksuista ainakin mun nenälle.

Brändistä se fiilis osin tulee. Ihan turvallisesti voi ostaa haistamatta etukäteen.
^jep, täysin samaa mieltä, että fiilis tärkeä. Oman fiilistelyn pohjalla on kuitenkin, että pikkubrändeillä on mahdollisuus tehdä todella erottuvia ’nyrjähtäneempiä’ tuoksuja, jotka puuttuvat isommilta putiikeilta.
Ehkä rupeaisin välittämään brändeistä näissä asioissa jos haistaisin ja tunnistaisin muiden päällä olevia hajuja säännöllisemmin. En haista edes omaani ellen läträä sitä tolkuttomasti tai työnnä nenääni suunnilleen kaula-aukosta sisään. Olen sitä mieltä, että hajusteillaan muiden tontille tunkeutuminen on lähinnä muista piittaamattomuutta ja joku lentomatka vieressä istuvan välimerellisesti tuoksahtavan liikemiehen tuoksubrändiä hengittäen voi olla silkkaa helvettiä.
Pepe kirjoitti:
Brändi on tärkeässä osassa. Jos joku muuta väittää, niin jonkinasteinen itsepetos on käynnissä. On paljon hyviä tuoksuja ja aika pitkälti eri muotoja kaikki tietyistä perustuoksuista ainakin mun nenälle.

Brändistä se fiilis osin tulee. Ihan turvallisesti voi ostaa haistamatta etukäteen.


Mulle brändi ei merkkaa oikeestaan mitään kun hajuja valitsen. Mä meen puhtaasti nenä edellä. Blind buy ei oo mun juttu.

Toki mun ostot rajoittuu Stockmann/Kicks/paatti ostoihin niin kovin erikoisiin brändeihin tuu törmättyä.
alhazen kirjoitti:Olen itse aika lailla tykästynyt "vihreisiin" hajuihin, erityisesti sellaisiin jossa on vetiveriä mukana. Tällä hetkellä on rotaatiossa, niinä päivinä kun tulee hajustettua, aiemmin mainittu Mugler Cologne (pitäisi joskus tsekata Neroli Portofino luonnossa, on kuulemma lähellä tätä) ja Guerlain Vetiver. Vetiverin kohdalla tuli vastaan sellainen mielenkiintoinen havainto, että yhden pullon pohjalle muutamaksi vuodeksi jäänyt jämä muuttui selvästi kellertävämmäksi ja hajultaan savuisemmaksi, jos valmiiksi tällaista saisi jostain ostaisin heti. Suihkusaippuana menee myös L'Occitanen Vetiveriä.


Nerolista ja vetiveristä, tämä tuote vaikuttaisi nuuhkaisun arvoiselta.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.