Ketju kaipaisi ehkä jatkoa. Pitäisi tuossa lähiviikkoina mennä leikkauttamaan lettiä ja vähän hakusessa että mitä tolle pitäis tehdä.

Avainsanat on korkee hiusraja ja itsepäinen hiuslaatu. Eli jos kauhean lyhyeksi vetää, niin sitten lopputuloksena on pystäri ellei liimaa koko komeutta paikalleen litralla geeliä.

Ellei muuta keksi, niin sitten vaan vähän lyhennän ja siistin sivuilta ja jatkan tollaisen batemanin kasvattamista.

Muutenkin ketjuun vois postaa inspiraatioksi #menswear-approved lettejä, tai nyt ylipäätään vaan toteuttamiskelpoisia hiustyylejä jotka ei oo ihan kauheeta douchebag-kamaa (tai korkeintaan sopivan douche).
^ itse ehdottaisin, että meet vaan siihen wtc barbers:lle ja annat ns. vapaat kädet...

Siellä on kuitenki vankkaa näkemystä.
bowtiepasta kirjoitti:jeps, wtcn vankkaa näkemystä = kahden millin siili


Ajelin monta vuotta itse koneella siilin, sit päätin antaa kasvaa vähän pidemmäksi. Kun alkoi olla tukkaa päässä sen verran että piti vähän siistiä niin menin WTC:hen ja sanoin että leikkaa semmonen siisti ja helppohoitoinen. Äijä veti koneella siilin.
En ole pariin vuoteen käynyt parturissa, mutta yhdellä parturilla oli kanssa vähän näkemystä. Päätti sen enempiä kyselemättä muuttaa mun hiusrajaa ja leikkas otsasta koneella mielestään hiusrajan nätimmän muotoiseksi. Vähän epäselväks jäi, olisko mun sit ollut tarkoitus jatkossa ajella partakoneella sitä hiusrajaakin, ettei ala sänki näkymään otsassa..
Hiukset on jäänyt liikaa vaatteiden varjoon tällä foorumilla ottaen huomioon kuinka keskeinen osa ne on kunkin henkilökohtaista tyyliä. Olis kiva kuulla kuinka ihmiset oman lettinsä pitää ruodussa. Alla oma ratkaisuni perisuomalaisten pellavahiuksien ongelmaan. Toivottavasti tästä on apua jollekin.

ONGELMA:
Ohuet, vaaleat, välittömästi rasvoittuvat hiukset. Ei pysy missään muodossa ilman muotoilutuotteita.

RATKAISU:
1. Löydä (mies)parturi joka oikeasti osaa hommansa ja ymmärtää mitä haluat sekä osaa itsekin ehdottaa miten tukkasi kannattaa leikata.

2. Pese hiukset aamuisin.

3. Pyyhkeellä kuivaamisen jälkeen hiero hiuksiin pieni määrä geeliä.

4. Määritä jakaus & hiusten suunta hiustenkuivaajalla, harjalla ja/tai kädellä. Hiustenkuivaajan ansiosta geeli ei koveta hiuksia vaan jättää ne täysin pehmeiksi.

5. Viimeistele muotoilu pienellä määrällä vahaa.

6. Suihkauta tarvittaessa vähän hiuslakkaa.
Viimeksi muokannut Thos, 15 Touko 2014, 08:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Spectator kirjoitti:^^Suosittelepa parturiasi ihan nimeltä!

Käyn Tampereella paikassa nimeltä prof. Sitä suositteli keikarissa aikoinaan nimimerkki AK (kiitokset sinne!). Ketjulla näkyy olevan liikkeitä muuallakin, mutta en mene takuuseen niistä. Mun hiukset on leikannut Petteri-niminen kaveri joka vaikuttaa olevan kiinnostunut työstään.
Mä oon itekin välillä kamppaillut tän fledan kanssa ja tämähän on myös mallia vaalea ja ohuehko, joskaan ei niin rasvoittuva. Nyt kun taas kesä on ohi ja jatkuva tukka märkänä meneminen ohi niin märkälookkia pitäisi yrittää ilmavampaan suuntaan kuten Thosilla.

Olan vaan ihan käsi vahan ja geelin kanssa ja hiusspray on oikeastaan ainoa, jolla saan tukkaan sitä suuntaa ja mallia mitä haluan mutta se tietty jättää märän näköisen lopputuloksen. Osaisikohan joku parturi Stadissa opastaa hyvin myös kotona kampauksen laittamisen kanssa? Mulla ei niin sanotusti pysy se kampaus koossa jos pyyhekosteana heitän vahaa tai geeliä ja sitten kuivaan föönillä. Menee erityisesti jakauksen kohdalta vähän liiankin ilmavaksi eli hiukset nousee siitä pystyyn ja niiden kuriin laittaminen kuivatussa tukassa on vaikeaa ja usein tuhoan koko tuotoksen siinä välissä vahalla törttöilemällä tai kammalla ja spraylla pakottaen :D

Kuivana tätä ei voi työstää.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.