chr kirjoitti:Harmaa crewneck saapui ja on kyllä hieno neule. Mahtava materiaali ja itse pidän tuosta kuviosta. Olen Laurin kanssa suunnilleen samoissa mitoissa ja S-koko menee, mutta on kyllä aika nafti - yhtään pienempi ei menisi. Tässä on toisaalta pituus ja hihat kohdallaan. Heti rupesi mietityttämään toinen väri... ;)

Mukava kuulla!

Sinisen kanssa olet S-koon kanssa selvillä vesillä, mutta vihreä voi olla kuvailun mukaan jo liian tiukka. Hihojen kanssa voi toki neuleessa pelata aika helposti, varsinkin jos on valmis kääntämään. Voisin mitata tänään illalla vielä varmuudeksi tuon vihreän pituuden suhteessa harmaaseen, jos siellä on jotain kuriositeetteja.
Kävin eilen Sokoksella sovittamassa harmaata crewneckiä. Oikein hyvän näköinen paita ja matsku tuntui kivalta. Omaan makuun kädentiet olivat inasen liian isot eli eivät nousseet niin ylös kainaloista kuin toivoin. Henleyt näytti myös hyviltä.
Tänään saapuivat harmaa & vihreä crewneck koossa S. Omat mittani 175/72, rinta n. 98 cm.
Harmaa sopii jetsulleen, ollen kaikkinaisesti erittäin optimi. Vihreä taas sitten kooltaan yllättävänkin piukea verrattuna harmaaseen, eli lähtee palautukseen. Vihreässä vaikutelma jopa hiukan fyllimakkaramainen joten menisi varmaan rinnan puolesta koko M, toisaalta silloin pituutta olisi ehkä jopa liikaakin.
Taidan toistaiseksi tyytyä omistamaan ainoastaan harmaana. Paita vaikuttaa erittäin laadukkaalta ja materiaali on erittäin miellyttävää joten kaikkinaisesti olen tuotteeseen varsin tyytyväinen.
Shaalin tullessa aikanaan myyntiin tilaan moisen ehdottomasti sovitukseen.
^Vihreä M on 2-3cm S-kokoa pidempi. Itselleni M on liian pitkä, mutta olen sua selvästi lyhyempi 168cm.

Vaikka vihreä on pienempi, tuon vihreän S-koon saa höyryttämällä ja pienellä venytyksellä vastaamaan sen harmaan fittiä. Jos haluat, voit kokeilla tuota näin luvan kanssa ilman palautusoikeuden menettämistä. Jos mitat muuttuvat, saamme kyllä myytyä neuleen kyllä tapahtumissa.
Päivitystä shaaliin:

Fitti:
Lähtökohtaisesti Shaalin S=Crew Neckin M, mutta pituus S ja M-kokojen väliltä.

Hiha:
Kokeillaan kuitenkin satulahartian sijasta raglania.

Napitus:
5 nappia + loop. Napitus "5-roll-4", eli kaulus jumpataan optimaaliseksi kakkosnappiin. Ylintä nappia voi käyttää sitten korkeammalle jos nappaa suljetumpi look, tai kun on kylmä.

Kaavat valmistuu tänään ja huomiseksi pitäisi tulla sit piirrettyjä havainnekuvia, ja laitan ne sitten tänne.

Muuta:
Torstaihin asti isänpäiväviikon kunniaksi kaikki miesten tuotteet -10%. Eli kaulahuivia ja pipoa (jos on alta 60cm pää) kannattaa käydä nappailemassa. Laatu on kohdillaan.
villevh kirjoitti:Tuota Alpakkapipoa ei ole/pian tulossa harmaana?

Noita edellisiä on vielä sen verran mukavasti, että lisäerät ei ole vielä olleet mietinnässä. Eli ei ainakaan ihan lähiaikoina.

Satsataan nekin varat noihin shaaleihin, että saadaan niitä sen verran järkevästi, ettei lopu koot/värit heti kättelyssä.
Kuva
Kuva

Noniin, äänestys väreistä käyntiin. Käy heittämässä kaksi parasta vaihtoehtoa. Kuvat on otettu luonnonvalossa ja vastaavuus on aika hyvä.

Light grey ja forest green on nuo samat tutut mitä crewneckissä. Navy on asteen crewneckin sinistä tummempi - rehellinen tumma navy.

https://fi.surveymonkey.com/r/Q3FBRDK

Ja kiitos jengille ostetuista crewneckeistä, nopeuttaa tän saamista ulos.

Kun saadaan värit valittua, niin kartoitetaan alustavaa kysyntää per väri per koko, niin osataan tilata tarpeeksi.
Viimeksi muokannut Lauri, 10 Marras 2016, 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Beige näytti puuttuvan äänestysvaihtoehdoista; olisin antanut toisen äänen sille.

Värivaihtoehdot lienee jo fiksattu näihin? Itse näkisin (esim beigeä mieluummin) vaihtoehdoissa myös vähän tummemman ja lämpimämmän camel-värin.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.