Samoilla linjoilla täällä, ihan päteviä kauluspaitoja todella halpaan hintaan.
Välillä tuntuu olevan jopa pientä heittoa saman koon kauluspaitojen välillä, mutta muutoin olen ihan tyytyväinen ollut. Ja tosiaan, todella slimmejä paitoja, joudun itsekin ottamaan aina yhden koon ylöspäin.

Hyvä asiakaspalvelu ollut ainakin omalla kohdallani. Kerran yksi tuote tuli vähän vahinkoa ottaneena, pistin viestiä Hollantiin ja sieltä lähti heti seuraavana aamuna uusi kauluspaita ilman tarvetta alkuperäisen palauttamisesta. Sympaattinen putiikki tietyllä tavalla, mutta laatu vähän arveluttaa.
Taskuliinat kun kirottiin tuossa aiemmin niin niistä tuli mieleen, että kysynpä mitkä kuosit/värit ovat mielestänne monikäyttöisimmät taskuliinat?
Eipä tuo aiheen vaihtaminen haittaa, sitä vartenhan tämä lanka on.

Itse kysymykseen, oxford-kangastakin on niin monenlaista. "Ohuemmat" royal-oxfordit menevät helposti bisnespuvunkin kaveriksi, mutta tässä viitattiin varmaan enemmän sellaisiin rennompiin ja paksumpiin oxford-kankaisiin, mitä esim perus bd-paidoissa yleensä näkee.

Jotkut puristit varmasti sanovat, että ei voi käyttää. Itse sanoisin, että voi käyttää, kunhan huolehtii, että kokonaisuudessa kankaiden tekstuurit ja painot on kohdillaan. Eli jos on esim oxford-kankainen (nappikaulus)paita, niin puvunkin on silloin syytä olla raskaammasta kankaasta, esim flanellista tehty.

Jos taas oxford on kevyempää, menee se helpommin kevyempien pukujenkin kanssa.
Jatketaan pukuteemalla: onko olemassa jotain yleistä ohjenuoraa sukkien käyttämiseen pukujen kanssa? Mustat toiminee lähes kaiken kanssa, mutta miten räikeämpiä sukkia voi yhdistellä puvun kanssa? Meneekö överiksi jos sukat matchaa solmion ja taskuliinan kanssa vai kannattaako räikeiden sukkien olla muu kokonaisuus hillitympi?
En ole pukumies, mut sanosin, et räikeet sukat kannattaa skipata, samoin mätsäys kuulostaa aika riskaabelilta. Mahdollisimman mukavat ja mitään sanomattomat yksiväriset sukat, jotka on tarpeeksi pitkät. Nimittäin kukaan ei kato nilkkoja tai sääriä, paitsi jos sieltä paistaa karvanen iho.

Muutenkin sanosin, et kaikenlainen laskelmoitavuus haiskahtaa. Konteksti määrittää, toinen toimii toinen ei, sääntöjä ei kannata liikaa funtsia, vaan miettiä miksi jokin toimii tai ei toimi.

Ainakin itelle huomiohakuiset sukat on vahva signaali yliyrittämisestä.

Hyvällä pukeutumisella haetaan kuitenkin vain oikeeta vibaa ja hyvää fiilistä; se ei ole koskaan itsetarkoitus.

Edit: yllä oleva jorina on siis täysin subjektiivinen kokemus, ei mitään tietäjät tietää kamaa. Itse asiassa varmaan monen tietäjän mielipiteen vastainen funtsinta.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.