hansson kirjoitti:
alspe kirjoitti:Kysellään vaikka tässä, että millainen liivi olisi yleiskäyttöisin tällaisella very casual-jampalla joka käyttäisi sitä lähinnä farkut + tweed/parka-setissä vaikka valkoisen/vaaleansinisen paidan ja neulesolmion kanssa? Jotain tumman sinistä samettia?

Kuva


Liiviin vai samettiin?
Jos kysyy aloittelijoiden langassa liivin käyttöohjeita, kannattaa lähtökohtaisesti unohtaa koko homma. Liivit = advanced shit.
alspe kirjoitti:Liiviin vai samettiin?

Lähtökohtasesti molempiin, ainakin siinä kombossa mitä kuvailit. Liivi, solmio ja farkut = instant douchebag vibat
Kuvassa ihan ok setti, mutta vaatii toimiakseen että kaikki palaset on kunnossa, istuvuus, tekstuurit jne. Vaarana klassinen miltä luulet näyttäväsi / miltä näytät -skenaario. Samaa mieltä muiden kanssa, ei tollasta kannata mitään ohjekirjaa seuraamalla alkaa koittamaan. Perusjutut kuntoon ensin, vaikka kuinka tekis mieli ja kehtais. Kiität myöhemmin.
alspe kirjoitti:Ookei, sulatellaan asiaa.

Tommonen kuva tuli netissä vastaan. Ite kyllä kehtaisin, mutta voi olla ettei tyylitietoiset :)

Kuva


Popped collar, heti tippuu pisteet.

Ulsterihan tuossa yllä kiteyttää hyvin, ja kaikki olennainen taitaa olla jo about sanottu.
alspe kirjoitti:Ookei, sulatellaan asiaa.

Tommonen kuva tuli netissä vastaan. Ite kyllä kehtaisin, mutta voi olla ettei tyylitietoiset :)

Kuva

Niinkuin muutkin on tässä jo todenneet, ei toi toimi ellei joka ikisen vaatekappaleen fitti ja materiaali oo täydellinen. Lisäksi mun mielestä tommonen kama vaatii kantajaltaan tietynlaisen ulkonäön ja karisman(niinku kaikki vähääkään spesiaalimmat jutut). Voihan sulta sellanen löytyä, mutta useimmilta ei löydy.
Haluaisin huomauttaa, että toi kuva rinnastuu tyyleiltään sisustuslehtien kuvituskuviin. Kukaan ei laita ruukkukasvia vaatekaappiin, vaikka se näyttää kiiltävälle paperille printattuna ihan siistiltä.
Voi olla, että olen douche bag, mutta itse hankin irtoliivin jokin aika sitten, enkä todellakaan mitään neuleliiviä.

Tuossa kuvan kokonaisuutta voisi parantaa osissa:
ensimmäiseksi: rotsin kaulukset alas ja taskuliina v----un. Mikä siinä on, että se taskuliina pitää olla aina mukana, innokkaimmilla paistaa varmaan taskuliina hanuristakin
kun edellä mainitut tehty: rotsiin paikkataskut, kraka pois ja nappi auki
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.