Luulen että tuo on oikeasti nahan oma väri joka paljastuu taitekohdissa. Eli nahka on värjätty vain pinnasta, jolloin ryppyjen ja taitekohtien kohdalta tulee esille nahan oikea väri. Itse kokeilisin heittää tohon tummanruskeaa cremeä värjäämään vaaleammat kohdat.
Onko kengät sellaista vahapintaista nahkaa, esim. uutena olleet tämän näköiset:

Spoiler:
Kuva


Silloin tavallaan kuuluu asiaan tuollainen pull up -efekti, vaaleampi sävy taitekohdissa ja jos esim venytät nahkaa sormella sisäpuolelta painamalla. Tuollaisen nahan hoitoon sopii paremmin nahkarasva kuin lankki tai voide.
U-Haul kirjoitti:Onko kengät sellaista vahapintaista nahkaa, esim. uutena olleet tämän näköiset:

Spoiler:
Kuva


Silloin tavallaan kuuluu asiaan tuollainen pull up -efekti, vaaleampi sävy taitekohdissa ja jos esim venytät nahkaa sormella sisäpuolelta painamalla. Tuollaisen nahan hoitoon sopii paremmin nahkarasva kuin lankki tai voide.

Nämä Avignonit on 2nd hand poimintoja männävuosilta, joten en voi sanoa varmaksi. Vaaleaa väriä tulee esiin pintaan, kun kuvaamallasi tavalla pingotin nahkaa.

Eli jollain aineella vanhat lankit pois ja siis rasvaa tilalle, niinkö? Voiko tässä samaan hengenvetoon kysyä suositukset rasvasta ja poistoaineesta? Asetonia on kyllä kaapissa, mutta ei kai sentään...?

EDIT: Kiitos avusta jo tässä vaiheessa. :)
Katselin että Parabootilla tuollaisen vahanahan nimi olisi "Gringo". Googlaa ja vilkaise näyttäisikö suunnilleen samalta. Itse käyttänyt vastaaviin Chelsea Leather Food -nimistä rasvaa. Taitaa löytyä nykyisin Suomestakin.

Sillä kun hieroo kauttaaltaan, liuottaa samalla aluksi vanhaa rasvaa/vahaa, jota voi vaikka sitten vähän pyyhkiä pois ja laittaa sen jälkeen vielä uuden puhtaan kerroksen. Antaa imeytyä esim. yön yli ja pyyhkii tai harjaa tasaiseksi.
U-Haul kirjoitti:Katselin että Parabootilla tuollaisen vahanahan nimi olisi "Gringo". Googlaa ja vilkaise näyttäisikö suunnilleen samalta. Itse käyttänyt vastaaviin Chelsea Leather Food -nimistä rasvaa. Taitaa löytyä nykyisin Suomestakin.

Sillä kun hieroo kauttaaltaan, liuottaa samalla aluksi vanhaa rasvaa/vahaa, jota voi vaikka sitten vähän pyyhkiä pois ja laittaa sen jälkeen vielä uuden puhtaan kerroksen. Antaa imeytyä esim. yön yli ja pyyhkii tai harjaa tasaiseksi.


Hyvän kuuloiset ohjeet. Kannattaa noudattaa näitä ja myös lopettaa stressaaminen. Parabootit menee vaan paremman näköiseksi kuluessaan.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.