Rich Froningilla (jouduin googlaamaan) ihan pätevä fysiikka kyllä.

Itse ajatellu vähän sillai, et jos keskittyy siihen et saa noi kolme voimanoston perusnostoo jotenkin pätevälle levelille, niin sit varmaan on kropassakin kokoa jo tarpeeks. Varsinkin kun samaan aikaan kuitenkin itse diggaan paljonkin sellaisesta bodarityylisestä treenauksesta ainakin välillä. Jalkaprässi on hauska, kaikki älyttömät hauiksen/ojentajan kuritussarjat myös. Et itselle tällainen hybridi strength/size-treenaus tuntuu toimivan parhaiten oman kiinnostuksen ja treenien sujumisen näkövinkkelistä. Toisaalta kyl vähän harmi et UG:sta tutut loppujumpat on nyt jääneet pitämättä ja meikäläisen aerobinen kunto ei todellakaan samaa tasoa kun aiemmin. Toki tulee harrastettua myös muita lajeja ja välillä hiki tulee esim kiipeilyn myötä, mut eipä se ole sama asia kun kunnon tiukka aikaa vastaan treeni.

Ja ihan näin #menswear-perspektiivistä diggaan ihan hitosti siitä miltä esim rakenteettomat takit näyttää kun on niitä hartioita. Varmaan jossain vaiheessa joutuu takit ja paidat teettämään, mut se on oikeastaan ihan ookoo.
Kyllä jo suht pienellä punttien kolistelulla tulee istuvuusongelmia vaatteiden kanssa, ainakin jos ei ole luonnostaan leveäharteinen. Itse olen aika säälittävä rääpäle, mutta silti törmää etenkin slimmejen vaatteiden kanssa siihen, että rinnanympärys on koossa 46 liian pieni, vaikka rintakehä ei todellakaan ole mikään tynnyrimäinen. Yläselässä on kuitenkin hieman lihaa, joka jo riittää siihen, ettei suuri osa valmispaidoista ja takeista istu rintakehästä ja kokoa kasvattamalla hartioiden puolesta tulisi ylitystä.

Omaan silmään (ylläri :D) kaikkein tavoiteltavimmat kropat on usein kamppailu-urheilijoilla ja voimistelijoilla. Hieman yleistäen erityisesti painijoilla ja painitaustaisilla vapaaottelijoilla on monesti sellainen fysiikka, joka on lähellä omaa ideaalia.

Karam Ibrahim Gaber, (olympiakultaa 96 kg:n sarjassa):
Kuva
No jaa, sitä voi joutua ehkä vaihtamaan tavarantoimittajaa, mutta kyllä sitä aika iso saa olla, ennen kuin oikeasti on vaikeuksia löytää istuvia rättejä. Mun on ollut aina oikeastaan yhtä lailla helppo löytää hyviä vaatteita isompina kausina kuin pienempinä tai löydempinä kausina.

Ite en ole ikinä tykännyt bodaamisesta, mutta voimatasojen kohottaminen painon- ja voimanoston puolella on ollut ihan mukavaa. Jonkinlainen ruumiin muokkautuminen on ollut sivutuote, mikä ei todellakaan karkaa mitenkään vahingossa käsistä huomaamatta sunnuntaibodaajalla.

Yksi ihan hyvä syy puntata on se, että vaatteet ja olemus on aina skarpimman näköisiä. Noin laajemmassa kontekstissa sillähän ei ole hirveästi väliä, mitä eläissään on tehnyt, kunhan on tehnyt jotain. Ruumiillista työtä, urheilua, huonoa elämää, muuta elostelua, ihan sama kunhan on jotain tehnyt. Jos ei, puku ei ikinä näytä päällä hyvältä, ja lopputulos on peura ajovaloissa. Sitä voi olla vaikka kuinka bespokea, mutta jos elämä on mennyt tietokoneen ruudun edessä, vaatetus ei ikinä näytä hyvältä.
Dan-D kirjoitti:Yksi ihan hyvä syy puntata on se, että vaatteet ja olemus on aina skarpimman näköisiä. Noin laajemmassa kontekstissa sillähän ei ole hirveästi väliä, mitä eläissään on tehnyt, kunhan on tehnyt jotain. Ruumiillista työtä, urheilua, huonoa elämää, muuta elostelua, ihan sama kunhan on jotain tehnyt. Jos ei, puku ei ikinä näytä päällä hyvältä, ja lopputulos on peura ajovaloissa. Sitä voi olla vaikka kuinka bespokea, mutta jos elämä on mennyt tietokoneen ruudun edessä, vaatetus ei ikinä näytä hyvältä.


No perkele. Tämän allekirjoitan täysin.

Kenties parhaita puheenvuoroja treenaamisen puolesta, ei mitään BMI tai SWAG paskaa.

Huomenna lopetan juopottelun ja alan urheilla.

Tai sit en - jeesus käski olla läski en tsemppaa
Dan-D:ltä hyvä postaus.

Voi hyvin olla, että omat ongelmat löytää sopivia valmisvaatteita johtuu lähinnä siitä että en vain osaa, joten saa ehdottaa valmistajia, joilta löytyy slimmejä rotseja/paitoja kapeaharteisille (IT 46), joissa on kuitenkin hieman tilaa yläselässä. Osasyy on varmaan myös siinä, että tykkään suht tyköistuvista vaatteista. TOJ:n rotsia varten piti ottaa hetki sitten mitat ja tällästä näytti mittanauha; chest: 41.8 inch / 106 cm, midsection: 29.9 inch / 76 cm. Rinnanympärystä mitattaessa ei saanut pitää ihan rentona lihaksia, täysin velttona olisi varmaan n. tuuman verran kapeampi ympärysmitta. Jos jollain on mitat lähellä tota ja on löytänyt hyviä valmistajia, niin jakakaa ihmeessä.
Varmaan jotain 43-44 cm :( kun 46 koon rotsit on yleensä juuri sopivia hartioista. En ottanut TOJ:in rotsia varten kropasta erikseen mittaa, koska mittaaja ei ihan varma ollut, mistä kohtaa se otetaan.

uroksella siinä mielessä 'positiivinen ongelma', että jos saa lisää lihaa, niin valmisvaatteet hyvällä lykyllä istuu vaan paremmin.

Mut joo, pointti vissiin kadonnut jo mun viesteistä.. ajatus oli kai, että pidän täysin ymmärrettävänä, että bowtiepastan fysiikalla saa kohta siirtyä mittatilausvaatteisiin tai että DressLikeA:n krokoloafer kondiksessa ei niin helppoa ole löytää istuvia kledjuja.
Niin, oikeastihan olen vielä aika vaatimattoman kokoinen, mutta esim. rintakehää sen verran, että M-koko harvalla merkillä enää sopii (varsinkin kun itse taas en välitä ihan kauhean tyköistuvista vaatteista) ja vaikkapa usein L-koon neuleiden kanssa sitten vyötäröllä on ihan liikaa matskua ja pituuttakin liikaa sekä vartalon että hihojen puolella (itsellä pituutta kuitenkin 183, eli en varsinaisesti ole lyhytkään). Toisaalta L-koossa kyllä aika monilla merkeillä onkin sitten tilaa kasvaa hartioiden suhteen varsinkin (ja vähän saa rinnanympärystäkin viel tulla), eli siinä suhteessa viel ihan ookoo.
Dan-D kirjoitti: kyllä sitä aika iso saa olla, ennen kuin oikeasti on vaikeuksia löytää istuvia rättejä.


Riippuu kehon mittasuhteista enemmän kuin siitä onko "iso" vai ei. Itse olen pieni ja kevyt (lähes täysin samoissa mitoissa Joonan kanssa — sori Joona jos tää rikkoo sun illuusiot :D), mutta leveä selkä ja painijan niska poikkeaa sen verran valmisvaatteiden vakiomitoista, että esim. istuvia valmispaitoja on ihan turha kuvitella löytävänsä. Irtotakit on vähän anteeksiantavampia, mutta joskus ihan normi päällystakeissakin voi olla ahdasta.
^ Samaa mieltä. Heh, mitkä mun illluusioista? :D Olisin tosin viime ahvenen keikan perusteella väittänyt sua harteikkaammaksi ja leveäselkäisemmäksi.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.