Mulla on tuo Wilfa (jota saa myös verkkokaupasta myös), tosin en oo mikään kahvihifistelijä. Aeropressin kanssa käytän ja kätevä se ainakin on. Laatu on mun vaatimuksiin nähden riittävä.
Mul on Krupsin keskinkertainen entry level -rassi.

Aikanaan 4 v. sit hankkiessa tuli yytsittyä noita kahvitetäjien foorumeita ja silloin oli jonkinlainen konsensus siitä, et toi oli entry level -värkeistä paras... Ts. jos halus parempaa niin piti mennä aika monta hintaluokkaa ylemmäs.

Toi siis "jauhinmylly", ei sirkkelileikkuri.
Jooh, burr grinder kaikkien tietojeni mukaan n. 2000% parempi, kuin sirkkelihomma.

Vitutti kun huomasin että esim. bamixin silppuriosassa mainittiin, että tällä jauhaa helposti kahvitkin. Joo, no niin varmaan jauhaa, jos haluaa kivuliaan myrkytyskuoleman.

Grinderiin ja pöytätilaan kommenttina, että ajattelin täysin samalla tavalla. Ajattelin myös, ettei ole järkeä sijoittaa paria sataa euroa myllyyn. Kuinka väärässä olinkaan. Itsellä menee aika huomaamattomasti lieden viereen — laitan vaikka kuvan illalla — ja erityisesti mieltä lämmittää se, ettei tarvi joka välissä veivata Hariolla menemään.
Virtuoso lähti eilen illalla tilaukseen, tuli jo seurantakoodikin sähköpostiin.

Eiköhän toi oo hyvä mylly omiin tarpeisiin, Vario olis luultavasti ollut liian hieno. Ja valmistajan omilla sivuilla Virtuoso oli rankattu paremmaks jos käytössä joku muu keitin kuin espresso.

Nyt tekis mieli ostaa vielä toi V60, mutta opetellaan ensin jauhamaan.

Kiitos vinkeistä!
Chemex vain Stokkalta hakemaan, todella mukava keitellä pari kuppia kerralla kannuun työpöydälle vrt aeropress. Ja vaikka jossain saatetaan sanoa, että vaatii vaivaa niin rutiini tekemiseen syntyy nopeasti.
Mistäs te ostatte pavut? Mä en espressoja harrasta, enemmänkin mennään mutteripannulinjalla - yirgacheffe olisi lähinnä se mitä kahvia ite haen.

Plussaa toimituksesta himaan - oon aiemmin hakenut Sellossa toimineesta Delice Gourmetista ja joskus poikennut Helsingissä Kaffan putiikissa (jolla on myös nettikauppa), mutta onko muita varteenotettavia lafkoja?

Tällainenkin lyötyy näemmä, hinnat on toki hieman premiumia, mutta ainakin konseptina mielenkiintoinen: http://www.kluuvinpaahtimo.fi/
Good Life Coffee (omia hyviä ja muiden laatupaahtimojen papuja, mm. Drop Coffee, Coffeecollective)

Freese Coffee Co. (omia sesonkikahveja, muuten mm. Heart Roasters, Barn Berlin...)

Maja Coffee Roastery (omia)

Helsingin Kahvipaahtimo (omia, tummempia)

Kaffa (omia, ei tuu vaan yleensä käytyä)

Johan & Nyström (omia, harvemmin käyn, paahtimo on Tukholmassa)

Kolme ensimmäistä näistä on eniten mulla käytössä. Suosittelen lämpimästi.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.