Millasia kokemuksia jengillä on eri toimijoista ja mitkä on sellasia seikkoja, mitä kannattais pyrkiä ottamaan huomioon?

Ja ainakin Gafferilla taitaa olla myös teetettyjä rotseja alusta loppuun, joten ainakin näin aluksi voi aiheesta jauhaa tässä ketjussa.

Yritän jossain vaiheessa kirjoitella itse enemmän, mutta itsellä tähän mennessä testattuna ainoastaan Modern Tailor, Schoffa ja nyt sitten Isaia (jonka tuotosta vielä odottelen), kaikki paitojen osalta. Herrainpukimo pitäisi jossain vaiheessa testata, kun siihen mahdollisuutta ovat tarjonneet, mutta toisaalta tuskin se laatu modern tailorin omista paidoista juuri muuksi muuttuu.

Ajatuksia ja kokemuksia ja ideoita...
Paitojen osalta ei mulla ole antaa mitään uutta tähän ketjuun, koska kokemuksia vain MT:stä ja Herrainpukimosta (1 kpl).

Muutama takkiprojekti on "työn alla" ompelijalla. Perus irtorotsi ja kevyehkö talvitakki. Projekti etenee tosin melko verkkaisesti, johtuen omasta laiskuudesta.

Magnolilta tilasin elokuussa neuletakin, mutta sitä(kään) ei ole vielä näkynyt. Pitää vissiin alkaa kyselemään, että missä mennään. Lupailivat alle 2kk:n toimitusaikaa, mutta se nyt on jo ylitetty...
Yksi mtm-puku löytyy kaapista (siis ihan oikeasti itselle teetetty eikä ebaysta scorattu jollekin muulle joskus muinoin väsätty bespoke), ja aika vähälle köytölle puku on jäänyt. Teetin sen joskus nuorempana, jolloin halusin pukuun kaikkia hassuja mod/skinhead-detskuja, jotka nykyään lähinnä ärsyttävät, vaikka puku istuukin ihan hyvin, työn jälki on kelvollista et cetera. Toisin sanoen, oleellisinta mtm/bespoke-hommissa on se, että oikeasti tietää mitä ja miten haluaa, ettei tule tehtyä esim. hölmöä detaljkiurheilua, jollaiseen itse aikanani sorruin. Erityisesti pukujen ja irtotakkien kohdalla lienee olennaista, että maku on 'kehittynyt', jotteivät ne ala jälkeenpäin vituttaa - kun edes mtm-kama ei välttämättä ole halvimmasta päästä, kunnon mittatilausmeiningistä puhumattakaan.

Kyllä jossain reimarin foorumilla välillä kauhusta kankeena kattoo kun kakskymppiset janarit mehustelee bespoke-vaatteilla. Ei niin, etteikö parikymppisenkin tyylitaju voisi olla pitkälle kehittynyt, mutta maku muuttuu, elämä muuttuu jne.

Paitahommista ei ole kokemusta - joku Modern Tailor ei ole ihan hirveästi vakuuttanut mitä niitä on nyt nähnyt eikä T&A tai jokin Isaia edusta tyyliltään sellaista maailmaa joka itselle putoaisi. Mä olen pärjännyt Brooksbrothersin, J Pressin, John Simonsin, Cunt Fuckerin ja joillain vintage Sero valmispaidoilla ihan vitun hyvin. Mull MTM / Bespoke, se että on käsin ommellut saumat ja napinlävet ole minkään sortin itseisarvo. Tyyli-idea menee edelle, enkä vielä ole nähnyt näissä mtm/bespo-vaihtoehdoissa vanhan Brooks Makersin voittanutta, mitä collar rolliin ym mun arvostamiin juttuihin tulee.

Having said that, meinaan testata Herskan mittapaidan ihan piruuttani, putiikki kun nyt on kumminkin tossa nurkan takana, ja paikallista yritämistä pitää mahdollisuuksien mukaan tukea. Mutta rutinaa tulee jossei kaulus ym deetsit oo spot on.

Edit. Yks kaveri, joka ei pyöri näillä bölö bölö -foorumeilla (harmi, sillä olis tyylitajua ja tietoa / näkemystä vaikka muille jakaa..) teetti takavuosina itelleen natural shoulder sack -irtotakin jollain helsinkiläisellä ompelijalla ja se on kotimaiseksi aika hyvä. Pitääpä soittaa ja kysyä, olen unohtanut että mikä ja missä se seamstressi oli.
Mtm kiinnostaa. Itsellä viel legendaarinen (?) Keikarin fox flannel spessukangas pakka jossain kaapissa pohjalla odottamassa (ellei koiperhoset nakertaneet tjsp), pitäisi siitä irtotakki varmaan väsätä. Kuinka paljo kasvuvaraa tollaiseen pystyisi mitoittamaan? Vähän veikkaan ettei ehkä kandee vielä vaatturille mennä.
Lopeta hyvä mies semmoinen bodaaminen ja muu hormonipelleily ja ole normaali ts. kynis tai kaljanjuojamies. Sitten ei tarvi spekuloida kasvuvaroja, vaan siittä vaan vaatturille.

Oon kuullu et se Arman Alizad olis kova heebo noissa bisneksissä, silloin kun se ei oo telkkarissa joidenkin ultimate fightersien potkittavana.
Mulla on joitain itselle (lol) teetettyjä vaatteita. Nyt on niistä geimeistä taukoa, kun mtm-kama on vähän niin ja näin. Jotain odermarkeja en suosittele kenellekään. Kirjoittelen lähiaikoina vähän enemmän.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.