Tällä regimellä saan itse letin kuosiin.

1. Pyyhekuivaus
2. Kuivaus föönillä samalla föönausharjalla ojentaen lettiä haluttua mallia kohti (hiukset "muistavat" lämmön ansiosta mihin suuntaan niitä halutaan loppujen lopuksi ojentaa.
3. Kuiviin ja esimuotoiltuihin hiuksiin esim. mattavahaa jolla tehdään varsinainen muotoilu.
4. Hiuslakkaa kohtuudella, jotta paketti pysyy kasassa. Muotoilu tehdään vahalla, lakalla vain loppusilaus.
Miten ja paljonko laitatte vahaa? Mulla on tuollaista savipohjaista ja sillä menee äärimmäisen helposti överiksi niin, että hiukset on ihan liistassa ja pakko pestä uudestaan ;)

Samaten tuo vahan kanssa muotoilu on arpapeliä. Millä työkalulla tää tapahtuu?
Jos vahat tuntuu liian tahmalta tai menee helposti överiks, voi ehkä testata puuterivahaa. Se pistää fledan kuosiin muttei jätä lainkaan rasvaista pintaa. Jos haluaa niin lookin voipi vielä viimeistellä tavallisella vahalla niin saa hieman kiiltoa ja tekstuuria.
Kuulostas ettei käytetty vaha sovi hiuksille. Itelle ei ainakaan sopinu "savimainen" vaha, mutta L'orealin play ball (fiber mess/density material) toimii, enkä oo sen takia edes muita testannu pitkään aikaan. Ja sormin levitys ja muotoilu.
Ite käytän Mitchin reformeria, jota voisi savimaiseksi kuvailla, mutta toiminut on. Käyttötapa kuten sonswanilla, kannattaa hieroa vaha kämmeniin kunnolla, niin että se hieman lämpiää.
Mä en ymmärrä vaan, että miten sormin muotoillaan tukka. Voihan sitä vedellä sieltä hiussuortuvia sinne tai tänne mutta kampa on ainoa, jolla saan todellista kuria ja suuntaa lettiin. Se tietty tekee hyvin kliinistä jälkeä ja jättää jäjet.

Olisiko niitä jotain diy-fleda kursseja tai konsultoivia partureita stadissa kukaan tavannut?
No nyt alkoi luonnistumaan kun Thosin ohjeesta jätin geelin kokonaan pois ja kuivasin hiukset kammalla ojentaen ihan kuiviksi ensin suunnilleen jakauksen mukaisesti ja sitten laitoin ihan sormenpäällisen savivahaa kämmeniin levitettynä ja lisäsin sitä varovaisesti kun käsistä ei enää irronnut. Harjoittelua tää vaatii mutta vähän nyt pääsin jyvälle sentään ;)
sonswan kirjoitti:Ainiin, se jäi mainitsematta, että kuiviin hiuksiin laitan vahaa vasta. Jos vähänkin märät, ei tuu mitään.


Tässä se mulla just kosahtikin ;)

Mitä vaan kun laittoi kosteisiin, muotoilemattomiin hiuksiin niin niistä ei kyllä ihan helpolla saanut mitään aikaiseksi mutta kun kuivasi föönillä huolella ennen vahaa niin homma alkoi sujumaan.
Lue lisää alueelta Pukeutuminen tai katso uusimmat viestit.