^^^^^Oon itse löytänyt Lundian hyllyjen hienouden uudestaan tuossa n.5 vuotta takaperin.
Niistä saa fiksailtua vaikka mitä hauskaa kun vähän jaksaa nähdä vaivaa.
Kunhan saan omakotitaloproggiksen jossain vaiheessa tulille, niin tarkoituksena olis rakentaa kaikki keittiön kaapit käytettyinä ostetuista Lundia-palikoista poislukien ovet, jotka tuttu lasimestari saa fiksailla.

Modulaarisuus on mukavaa.
Oma asunto on melkoinen ristisiitos skandinaavisia vaaleita sävyjä. Pyökkiä löytyy tanskalaisen Skovbyn ruokailuryhmän merkeissä ja samaa on kaiuttimet. Jotain koivua, Artekin (auts) sohvapöytä, stereotaso jne. Lattia on puolestaan aika punaista merbauta joten kontrasti on vahva. On täällä toki yksi aaltovaasikin, lahjaksi saatu. Sängyn virkaa toimittaa 2m leveä futon matalalla laverilla.
Kämppäni on boheemin paskainen. Ehkä jotkut punkhemmot diggais. Mutta tykkään tollasesta minimalistisesta (skandinaavisesta?) sisustuksesta, vaikken mitään siitä ymmärrä. Turhat romppeet kun tulee aina välillä siirrettyä sivuun niin kyllä se yleisilme paranee.
Sitten joskus kun saan muutettua pois loisimasta vanhempien nurkista kaikki minimalistinen kiinnostaisi, yhdistettynä lämpimiin luonnonmateriaaleihin. Raakapuupöytä ruokapöydäksi olisi kova, todennäköisesti menee DIY hommiksi isoisän avustuksella, koivu tai tammi materiaalina. Ideana kuitenkin, että pöytä ei näyttäisi siltä että se olisi repäisty jostain tukkikämpästä.
Lundia rules. Minulla on ollut niitä ns. aina. Osa lähti mukaan lapsuudenkodista ja sitten olen täydennellyt. Ovilla siitä saa siistin ja noiden hylyt eivät antaudu lp-levyjen ja kirjojen painosta. Noita löytyy välillä puoli-ilmaiseksi mm. Kierrätyskeskuksesta.
Muuten lähinnä Artekia (vanhaa ja uudempaa), jokunen Muurame ja sitten sekalaista perittyä ja uudempaa. Skandinaavinen sekoitus.
Hyvä aihe.

Ite tuli muutettua viime vuonna takas vuokraluukkuun joten kiinteemmät sisustusratkaisut on täytyny panna jäihin ja keskityttyä pelkästään stailaus/irtokalustuspuoleen.
Asun edelleen 1950–1960-lukujen taitteen kerrostalossa joka aika pitkälti kertoo mieltymyksistä yleisemminkin. Tommosta modest modernist -meininkiä...
Vanhoja Artekin mööpeleitä on tullut poisteltua Huutonetistä, samoin löytyy vanhat Tapiovaaran Kiki-tuolit+sohvapöytä. Jos likviditeettiä löytyis niin ottaisin kyllä kylmästi uutta, en ole mikään wanhan tavaran hamstraaja. String pocket -hylly odottelee kiinnitystä. Futonlaveri toimittaa sängyn virkaa, patja tosin pitäis uusia.

Esim. tässä blogissa aika lailla sen tyyppistä menoa, jota diggaan, tosin toi ehkä painottuu turhan paljon loft-meininkiin.

Kaipasin väriä ja poistin Stockan alesta maton, joka on tuttu Taunon instagramistakin.
Kuva

Seuraavaks ostoslistalla uus sohva... budjetti ei ehkä anna myöten muuhun kuin Ikeaan, jollei kirppikseltä/Huutiksesta tärppää mitään.

Kuva

Tuosta aasinsiltana, meikäläinenhän on myös debytoinut Ikean suunnittelijana :D

e: täytyy räiskiä muutamia fotoja Instaan tässä. Ja jäi mainitsematta että astia- ja aterinpuoleen on tullut aina satsattua, ei taida olla muuta kuin Iittala/Arabia-osastoa.
Kyllähän nää jutut kiinnostaa myös. Tullut pieni blokki jotenkin päälle ja hima näyttää ihan varastolta tällä hetkellä.

Kuva

Kuva

(joo, niin oonkin hoardannu Artekia)

Pidän myös tuollaista tumblria, johon laittelen aina jaksaessani (eli aika harvoin) jotain kalusteita/astioita/whatev http://tuntuma.tumblr.com/
^ Todella nättiä, tykkään! Mulla on sama (vanha) artekin pöytä valkoisella levyllä ruokapöytänä. Sopii korkeutensa puolesta hyvin lyhyille ihmisille.
Artekissa vanhan hamstraaminen on siinä mielessä fiksua, että ne patinoituvat uusia paremmin. Uusien vesiliukoinen uv-suojattu lakka on jotenkin muovisen oloinen.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.