Tällä palstalla noudatettavan kaupankäynnin säännöt ovat hyvin yksinkertaiset ja selkeät:

1) Termien oikea käyttö (NWT, NWOT jne)
- Mikäli tuotteesi on kerran käytetty tai se on esimerkiksi kokeiltu ja pesty, sitä ei tule enää myydä NWT-merkinnöin. Ei vaikka olisit pujottanut hintalapun napinlävestä takaisin.
- Merkkien oikea ilmoittaminen, esim. Converse x Comme des Garcons PLAY ei ole "Comme des Garcons", CC Collection ei ole "Corneliani", Z Zegna ei ole "Ermenegildo Zegna", H&M x Alexander Wang ei ole "Alexander Wang" jne.

2) Ei "huutokauppaa" / tarjouskilpailuja

3) Ei pumppauksia ilman hinnanalennuksia (ja kun alennatte hintaa, jättäkää alkuperäinen hinta näkyviin)

4) Ei vedättämistä / näätäilyä.

5) Osto- ja myynti-ilmoitusten alkuun joko Ostetaan (O) / Myydään (M).

6) Jos listaat useampia kohteita kerralla, laita saman kategorian tuotteet yhteen ketjuun. Saa laittaa myös kaikki (eri kategorioiden tuotteet) samaan ketjuun.

7) Lisää myynti-ilmoitukseen kuva tai vähintään linkki kuviin. Jos et pysty tai voi ottaa kuvaa myytävästä tuotteesta, etsi sellainen netistä (esim mainoskuva) ja selosta selkeästi, missä kunnossa myytävä tuote on.

Ja järjen käyttö on näissäkin sallittua. Edelleen.
Lisätty esitettyjen toiveiden johdosta myyntipalstan sääntöihin kohta 7.

7) Lisää myynti-ilmoitukseen kuva tai vähintään linkki kuviin. Jos et pysty tai voi ottaa kuvaa myytävästä tuotteesta, etsi sellainen netistä (esim mainoskuva) ja selosta selkeästi, missä kunnossa myytävä tuote on.
Minusta myyntiketjujen otsikoihin olisi hyvä saada selkeä kokomerkintä eikä vain pitkää luetteloa hienoista merkeistä. OK, brändi on tärkeä monelle, mutta on kyllä fittikin. Itse en ainakaan tee mitään muilla kuin S-kokoisilla vaatteilla joten selkeyttäisi kovasti jos otsikossa lukisi koko tai esim. käyttäjän mitat.
uros kirjoitti:Ostikon merkkimäärä on rajallinen, joten jos on vähän enemmänkin kamaa myynnissä niin menee vaikeaksi edes kaikkia merkkejä mahtumaan. Myös palsta on aika vilkas, niin jollain pitää erottua, merkki on tällöin paras. "S-kokoista kamaa alspelle"-ketju olis jo syntyessään vahvasti matkalla sivulle 77.

Tietty ois kiva jos ois joku HC-verkkokauppapohja, jos vois klikkailla omat preferenssit. Mutta meidän tekninen tuki (Juha) on liian laiska.


Sz X vie neljä merkkiä otsikosta.
Uskoisin, että minkä tahansa kokoisen ostajan ilmoituskahlaamista nopeuttaisi kys. menettely.

Mutta et sitten voinut vastata menemättä henkilöön, no ei yllätä.
Kun ketju aktivoitui, niin voisin huomauttaa semmoisesta ilmiöstä, missä porukka bumppa myyntiketjuaan "myydyt poistettu" -viestillä. En nyt jaksa nillittää tuollaisesta kenellekään erikseen, mutta on hieman tyhmää, että viikon vanha ketju nostetaan tuolla tavalla taas etusivulle.

Vaikka tuolla säännöissä lukeekin "Ei pumppauksia ilman hinnanalennuksia", voisi siihen tarkentaa tuon mainitsemani jutun.
Otsikointiin: jokainen täällä on ihan oman kamansa myynnistä vastuussa, mun mielestä joku "Määrämuotoinen Herrain Wirallinen Myynti-ilmoitucsen Otsicco" olisi vähän jo liikaa, ts. henkilö joka laittaa kamaa myyntiin on ihan itse vastuussa siitä että liikkuuko se kama miten herkästi - hyvin otsikoidut myynti-ilmot saanee enemmän huomiota. Olishan se tietysti kiva että otsikot kertoisi sen mulle tarpeellisen tiedon heti, mutta noh, jokaisella on preferenssit siitä että mikä tieto on tärkeetä: koko, fitti, materiaali, väri, alkuperämaa.

Bumppaukset "myydyt poistettu"-ilmoituksella ilman hinnanalennusta on tainneet aiheuttaa keskustelua muissa ketjuissa, tähän olisi tosiaan kiva saada joku linjaus. Sen Myyty-kommentin kun voi kuitenkin editoida aloituspostaukseen, se ei vaadi erillistä viestiä jolla ohhoh-yllättäen-ja-ihan-sattumalta samalla satuin bumppaamaan ketjua ilman alennusta.
alspella on hyvä pointti, mutta nykyisellä myynti-ilmoituksien määrällä jaksaa availla ilmoitukset ja tarkistaa koon sieltä. Vois yrittää muistaa laittaa koot otsikkoon ainakin yksittäisissä ilmoituksissa.
Käynyt tässä taas päivänä, parina mielessä, että kannattaisiko tätä toria jotenkin rajata niille, jotka foorumia muutenkin oikeasti käyttävät? Mulla ei ole kuin loistavia kaupankäyntikokemuksia sellaisten käyttäjien kanssa, joiden nimimerkki on muutenkin jäänyt mieleen ja jokaikinen renkaidenpotkinta, feidaus, epäkohtelias piittaamattomuus tai suoranaiset oharit liittyvät käyttäjiin, joiden kaikki viestit ovat torilla. Ymmärrän toki, että moni haluaa mahdollisimman monta ostajaehdokasta räteilleen mutta itse olisin säästänyt ihan turhaa työtä ja vitutusta paljon jos olisi voinut rajata vaikka oman viestinsä näkyvyyden jollain aktiivisuusparametrilla. Vakiotyypit sentään ilmoittaa jos mitat ei natsaa tai eivät varaamaansa haluakaan lunastaa ja loggaavat sentään välillä sisään katsastamaan viestinsä ja myyntiketjunsa.

Sitäpaitsi vähenisi paljon tuo huudossa, torilla yms myös kaupattava gantti, henkkamaukka yms. sälä.
Tälle iso +1.
Miten sit käytännön toteutus tapahtuis ois toinen juttu. Voiko pääsyn alueelle esim. rajata käyttäjän postausmäärän / rekisteröintiaikaan perustuen?
Lue lisää alueelta Myydään tai katso uusimmat viestit.