kuoris kirjoitti:Jaa niin nyt kun tarkemmin miettisin muutama käyttäjä on tarjonnut tuotteesta ja sitten olen vastannut että ok mutta heistä ei ole kuulunut mitään. Eri parit oharit. Tuo on periaatteessa lievä petos eli voisi tehdä rikosilmoituksen. Vastaavista caseista on ennakkotapauksia, nettiautossa oli joskus juttua.


Ei ole minkään asteen petos eikä edes myyntipalstan sääntöjen vastaista toimintaa. Säännöissäkään ei ole mainittu, että annettu tarjous on sitova, joten silloin kauppoja ei vielä siinä vaiheessa synny. Sitova tarjous on erikseen sovittava asia, ja sen perumisen sanktiotkin täytyy olla molemmilla osapuolilla ennalta sovittuna.
Itselleni on täällä tehty nouto-ohareita sekä tarjousohareita mutta ei vielä kertaakaan sellaisen käyttäjän toimesta, joka on muutenkin osallistunut kuin tähän torimeininkiin.
Ottamatta kantaa sen tarkemmin tuohon kysymykseen, kyl mulla tulee varsinkin oudosta nimimerkistä myyjänä huono enne, jos viestiin vastaamisessa menee useita päiviä tai jopa viikko. Tänä päivänä on totuttu siihen, että tavara liikkuu nopeasti ja kommunikointi on nopeaa. Myyjänä oon aina yrittänyt lähettää paketit mahdollisimman nopeasti maksun jälkeen.
Nine kirjoitti:Valitettavasti blogin ja foorumin hiljenemisen myötä myös myyntipalsta on hiljentynyt. Varsinkin blogi oli tasokas. En usko kaiken sanottavan tulleen sanotuksi, vaate- ja muotiskene ei eroa muista niin, että sen käy läpi lyhyessä ajassa. Samanlaista ongelmaa on muillakin keskustelupalstoilla. Voisin väittää, että foorumien kulta-ajat on ohitettu. Uusien kirjoittajien määrä vähenee jatkuvasti kaikilla seuraamillani perinteisillä foorumeilla.

Tyyleissä keskustelut on olleet osittain vaikeita liittyä. Onko tämä tietoinen ratkaisu pitää tyylit pienen piirin keskustelupalstana, sillä välillä vastaanotto uusia käyttäjiä kohtaan ei ole ollut kovin lämmin. Pieni sisäpiiri ja rajallinen määrä tyylit-approved merkkejä. Pidän asiaa siinä mielessä huono asiana, ettei Suomessa ole mitään vastaavaa.


Kiinnostuksen kohteet ja elämäntilanteet vaihtelee. Itse pidän jopa yllättävänä, että keskustelu pysyi suht aktiivisena muutamankin vuoden vielä 2012-2013 vuodenvaihteen jälkeen. Kuitenkin foorumin alkuaikoina aktiiviset oli jo useita vuosia jauhaneet räteistä, niin ihmeen kauan sitä jengi jaksoikin täällä.

Ja uudet käyttäjät eivät pääsääntöisesti ole tuoneet ainakaan itseä kiinnostavaa sisältöä vuosiin. Ei voisi vähempää kiinnostaa jotkut arket, asket ja uniqlo -keskustelut.

Itelle mielenkiintoiset keskustelut ovat muutenkin vähentyneet ja siirtyneet takaisin pienempiin piireihin, whatsapp ryhmiin, ryyppyreissuihin jne.

En ota muiden suhtautumiseen kantaa, mutta olisin pitänyt koko foorumin mieluummin suljettuna invite only rinkirunkkauksena :D
Itse olen jäsen starsailorin mainitsema aktiivinen seuraaja. Esim. kellot ja tyylit- ja sneaker-lankoja tulee seurattua.

Olen myynyt täällä vaatteita ja kenkiä pitkään, paljon ja useille jäsenille. Periaatteena on ollut halvat hinnat sekä rehelliset ja nopeat kaupat. Ilmeisesti tämä on toiminut, sillä yhtäkään reklamaatiota tai huonoa palautetta ei ole tullut. Päinvastoin. Ei tulisi mieleenkään vedättää tai muutenkaan perseillä. Jos myydyssä tuotteessa tai aikatauluissa on ollut jotain poikkeavaa, olen aina maininut siitä erikseen.

Vaikka ohareita on koettu, ovat kaupat sujuneet hienosti useimpien jäsenten kanssa. Itseäni ei niinkään kiinnosta, onko joku aktiivinen muuten, kunhan meininki kaupanteossa on rehellinen. Tämä siis mahdollisten rajoitusten suhteen...

Ensimmäinen rasittava kokemus tuossa juuri oli; takista tingattiin ja luvatiin ostaakin se, mikäli ehdotettuun hintaan suostutaan. Kun sitten suostuin, alkoikin äimääminen takin materiaalista ja siitä, mille keleille se sopii. Lopuksi pyydetiin vielä vastaamaan kysymyksiin, että "saadaan kaupat lyötyä lukkoon". Kun vastasin, ei tyypistä enää kuulunut mitään. Viikon verran tuo veivaaminen kesti. No, kyseinen jäsen pääsikin ensimmäisenä "vihamieheksi". Huvittaa muuten hiukan tuo termi. Ei tässä nyt vihamiehiä olla, mutta eipähän nimimerkki enää tuhlaa aikaani täällä...

Nopea edit: kyseessä tuossa tapauksessa ei ollut myöskään ns. nollaviestijäsen.
DLA kirjoitti:Lisätty esitettyjen toiveiden johdosta myyntipalstan sääntöihin kohta 7.

7) Lisää myynti-ilmoitukseen kuva tai vähintään linkki kuviin. Jos et pysty tai voi ottaa kuvaa myytävästä tuotteesta, etsi sellainen netistä (esim mainoskuva) ja selosta selkeästi, missä kunnossa myytävä tuote on.


Miten lisään kuvan ilmoitukseen?
SuedeMan kirjoitti:Miten lisään kuvan ilmoitukseen?

Lataa kuva johonkin kuvapalveluun, esim. Imgur, Dropbox, mitä näitä nyt on.

Lisää kuva ilmoitukseen img-tagilla:

Koodi: Valitse kaikki

[img]https://osoite.com/kuva.jpg[/img]
Lue lisää alueelta Myydään tai katso uusimmat viestit.