Tapsa kirjoitti:PostNordin aspassa ois varmaan kiva olla duunissa.


Pakko antaa kyl propsia noille sentään tuosta et toi Facebookin yksityisviestikyselyt on omalla kohdalla toiminu todella hyvin. Nopeesti tulee vastaukset ja sinne ku ilmottaa tuosta noudosta terminaaliin ni homma järkkääntyy heti. Puhelinpalvelu ilmeisesti aina tukossa. Mut joo, varmaan hyvää kuraa saavat niskaan noin muutoin. Tietty sit jos on joku vittumainen kysely ni saattaa vastaukset jäädä somenkin kautta antamatta.
Jos Postnordiin soittaa, niin kannattaa valita se englanninkielinen palvelu. Itse pääsin ainakin heti läpi kun kesällä kokeilin.

Paska firmahan tuo on, ainoa kerta kun olen asioinut niin suosiolla hain Vantaalta terminaalista. Siellä sain seurata kuinka raksamies veti melkoisen raivokohtauksen asiakaspalvelijoille, kun sirkkelit eivät löytynytkään sieltä vaan olivat matkalla takaisin lähettäjälle. Oma paketti löytyi sitten juuri sen 20 min jälkeen.
Viime tiistaina Ranskasta lähtenyt paketti oli perjantaina Vantaalla. Suomessa jakelun hoitaa Postnord, joten näin keskiviikkona se on tietysti edelleen Vantaalla. Ja vielä lähikauppajakelu, eli ei edes toimituksen kanssa säätöä.
Hienoa kuulla, ettei ole yksin havaintoineen. Onkohan noilla sitten jotenkin kilpailukykyinen hinta tai vaihtoehtoisesti palaute palvelun toimivuudesta ei kulje kauppaan, joka toimituksen on Postnordilta ostanut, asti.
DPD:n kamat toimittaa täällä ja luultavasti muissakin pohjoismaissa sit Postnord ja DPD on etenkin Englannissa erittäin yleinen kuriirilafka. Ruotsista sit vaihtelee tuleeko Postnordilla vai UPSilla niistä mistä ite tilailen. Muista maista tilatessa en oo DPD:tä havainnut ja sen myötä sit Postnordia. DPD:lle vois tietty pistää infoa et kui paskasti niiden lähettämiä kamoja täällä päässä hoidetaan.

Aiemmin sössöttämässäni tapauksessa on sen verran edetty että mun paketti on yksinkertaisesti hukassa. Se on lähteny Turusta Pirkkalan terminaaliin normaalisti maanantaina ja tänään oon sit selittäny mimmonen paketti siellä pitäis olla, jotta osaavat etsiä oikeanlaista lähetystä. Tietty olin tuolta mestasta tilannu ekaa kertaa, joten en varmaks osannu sanoa. Epäilin että pahvilaatikko jonne mahtuu kaksi sinistä Adidas-laatikkoa. Ei löytynyt. No, otin yhteyttä sitten lähettäjäfirmaan ja ne kertoi että ovat lähettäneet ne postituspussissa, joten uutta tietoa sitten Postnordille eteenpäin ja tilanne on sen suhteen auki. Saas nähä jäikö sille tielle tuo tilaus.
Postnord on omia suosikkeja kuten dhl ja posti noutopisteiden vuoksi. Jos jotain joutuu ostamaan kotiovelle kuljetuksella, toimitus on parempi ohjata töihin. Kuriirien kanssa ei ole ollut ongelmia, kun on valinnut kuljetuksen työpaikalle. Kotiovelle tilaaminen on vaikeeta päivätyön vuoksi. UPS noutopisteitä toivoisin lisää.

Postnordin kans ainoa huono kokemus on ajalta, jolloin kuljetusjärjestelmän laajempi ongelma esti pakettien jakelun ja joutui odottamaan pari päivää tavallista pidempään. Jälkikäteen ajateltuna päivä tai kaksi sinne tänne. Vielä toistaiseksi yksikään paketti ei ole eksynyt matkalle millään firmalla.

Tällä hetkellä eniten harmittaa Calirootsin, postin ja klarnan yhteistyö palautuksien osalta. Calirootsin palautus pitää varmistaa sähköpostilla, koska tieto Calirootsilta ei aina siirry Klarnalle postin palautuksien jälkeen. Hoitavat aina asian mallikkaasti, mutta vaatii spostin lähettämisen aspaan. Jokaisella kerralla ovat pahoitelleet asiaa. Muilta osin homma toimii malliikkaasti.
Nonii, meikän jännittävä ja paljon juonenkäänteitä sisältänyt saaga Postnordin kanssa päättyi melko onnellisesti. Paketti tosiaan oli hukassa viikon ja sieltä päästä käskettiin olemaan jo yhteydessä lähettäjään (olin ja siellä alotettiin jo selvitystoimet). Perjantaina aamulla sit hämmästyin kun seurantaan oli pamahtanu saapuminen Pirkkalan terminaaliin. Hieno homma. Sitä tosin ehdittiin jo lähteä kuskaamaan eteenpäin vaikka olin painottanut että tuun noutamaan jos se löytyy. Paketti saatiin kuitenkin takas terminaaliin ajoissa ja pääsin sen noutamaan. En tiedä minkä mankelin läpi se oli menny mut toinen puolisko paketista oli joutunu aika pahasti jyrän alle. Toinen kenkälaatikko oli täysin entinen ja sen kengät poukkoili siellä irtonaisena ympäriinsä. Toinen laatikko sentään oli melko ehjä. Molemmat lenkkariparit oli kuitenkin kuosissa, joten pienellä vitutuksella selvittiin.

Yks sulka kuitenkin Postnordin sekoiluin tälläkin kertaa.
Kova meininki, Bringin lähetti toi mulle äsken himaan DHL:n paketin pakuovelle.comin autolla. Kaikki on nyt nähty. :D

Postnord-keskusteluun pakko todeta, että toimii nykyään mulla ainakin tosi hyvin. Tekstarilla voi valita toimituspäivän ja -ajan ja kesän jälkeen ei oo ollut mitään ongelmia.
Että vtuttaa tuo FedExin ”Pakettia ei ole vielä määrä toimittaa”. Sielä se lojuu varastolla joten toivossa on hyvä elää.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.