Jiiless kirjoitti:UPSää Tampereella edustava Liuttu Logistiikka toimitti pari vyötä espanjasta tosi näppärästi, aamulla pamahti viesti ja kyseltiin koska olen tonteilla ja illemmalla paketti lyötiin handuun. Paketti näemmä saapui Suomeenkin vasta tämän vuorokauden puolella, eli pidän aika rivakkana toimintana.


Liutun toiminta on ollu aina kautta linjan erinomaista. Joustavaa, nopeeta ja varmaa.
Jopa Liutun toimistolla palvelu pelaa vrt. muiden putiikkien Pirkkalassa sijaitsevat hallit ja palveluluukut. Olin kerran täpinöissäni vahingossa hakemassa tavaraa aamulla tuntia ennen sovittua. Eivät olleet saaneet lastia edes purettua vielä, mutta toimistosta kaveri heitti kahvin eteen ja lähti itse kaivelemaan palaten kymmenen minutin päästä paketti kourassaan.
Vaasaan tulevat UPS-toimitukset hoituu jännästi myös Liutun kautta - käytännössä siten, että tekstari-ilmoitus toimituksesta tulee Liutulta, asiakaspalveluun voi soittaa ja sopia miten tuovat paketin. Välittävät sitten tiedon tänne Liutun alihankkijalle joka on myös mukavan palveluvalmis lafka.
Multa kanssa positiivista palautetta Liutun suuntaan. Etuna vielä se, että niiden toimipiste on oman duunipaikan vieressä. Mutta toimituspäivän aamuna tulee aina viesti, ja soittamalla voi muuttaa toimituspistettä ym. Aina toiminut hyvin.
UPSilla aika käsittämätön rahastus: jos lähetys tulee tullirajan takaa ja UPS hoitaa tullauksen, joutuu maksamaan 14,88€+alv, jos tullaat itse, joudut maksamaan 20€+alv!
MrMan kirjoitti:UPSilla aika käsittämätön rahastus: jos lähetys tulee tullirajan takaa ja UPS hoitaa tullauksen, joutuu maksamaan 14,88€+alv, jos tullaat itse, joudut maksamaan 20€+alv!


Ja jos RIITAUTAT KAIKEN et joudu maksamaan mitään.

Lyhyesti: UPS:llä ei ole oikeutta rahastaa siitä että tullaat itse omat tuotteesi. Voit kinastella asiasta.

Lue lisää täältä.
MrPorterin DHL-paketti on euroopan kiertueella: Torstai UK, Perjantai Belgia, Maanantai Tsekit, Tiistai Puola, Keskiviikko Liettua. Olen nähnyt joskus suorempiakin reittejä Suomeen.
Normipäivä FedExin kanssa.
Eli kotona ma ja ti, edellisellä viikolla katson jotta kun toimitusaika osuu noille päiville niin otan kotiosoitteeseen.
Perjantaina tulee ilmoitus, että toimituspäivä on keskiviikko.
Ei muuta kuin netin kautta toimitusosoitteen vaihto työosoitteeseen.

Maanantaina klo 12.05 kun olen lähtenyt lounastapaamiseen soi puhelin: "Terve, ollaan tässä [kotiosoitteen luona] ja meille olisi sulle paketti. Oletko paikalla?"
On tuo fedex kyllä ihan hohhoijaa. Viime aikoina tullut upsilla useampi paketti ja se kyllä toimii - ne soittaa ennen toimitusta ja tuo sinne missä satun olemaan.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.