Tuli palautettua paketti Tanskaan ihan Postin kautta. Noh, nyt on tilanne se, että paketti seisoo paikallisessa noutopisteessä koska kyseinen yritys ei nouda pakettejaan näistä pisteistä. Pyysivät minua yrittämään toimittaa paketin heidän liikkeeseensä. Kysyn asiasta Postilta ja vastaus on se, että paketti on nyt kohdemaan huostassa ja he toimittavat miten toimittavat. Ihmettelin miksi sitä ei alunperin toimitettu suoraan osoitteeseen vaan noutopisteeseen. Vaihtoehdot ovat kuulemma selvittää itse kuka toimittaa Tanskassa paketit (eivät voi kertoa kuka sen jakelun siellä päässä hoitaa) ja pyytää heiltä mahdollisuutta toimittaa paketti yrityksen liikkeeseen tai "yrittää" tehdä muutos toimitukseen Postin kautta, joka tietenkin maksaa ja ei myöskään välttämättä edes onnistu.

Mielestäni hienoa on se, että Postin palvelua ostettaessa ei ole mitään mainintaa siitä, että kohdemaassa paketit jaetaan juuri niin kuin kohdemaan postia huvittaa. Sentään PayPalista sai jo rahat palautuksesta.
niko kirjoitti:Tuli palautettua paketti Tanskaan ihan Postin kautta. Noh, nyt on tilanne se, että paketti seisoo paikallisessa noutopisteessä koska kyseinen yritys ei nouda pakettejaan näistä pisteistä. Pyysivät minua yrittämään toimittaa paketin heidän liikkeeseensä. Kysyn asiasta Postilta ja vastaus on se, että paketti on nyt kohdemaan huostassa ja he toimittavat miten toimittavat. Ihmettelin miksi sitä ei alunperin toimitettu suoraan osoitteeseen vaan noutopisteeseen. Vaihtoehdot ovat kuulemma selvittää itse kuka toimittaa Tanskassa paketit (eivät voi kertoa kuka sen jakelun siellä päässä hoitaa) ja pyytää heiltä mahdollisuutta toimittaa paketti yrityksen liikkeeseen tai "yrittää" tehdä muutos toimitukseen Postin kautta, joka tietenkin maksaa ja ei myöskään välttämättä edes onnistu.

Miten tässä kävi?

Itsellä tällainen tilanne: Palautin paketin Postin kautta ja paketti on lähtenyt Liedosta kohti Tanskaa torstaina 10.10. Tämän jälkeen paketista ei ole seurannassa mitään merkintää. Seurannassa näkyy myös aivan outo postinumero (Target postal code) - tämä postinumero ei ole määränpään postinumero eikä sitä postinumeroa edes ole googlaukseni perusteella olemassa tanskassa (postinumero mikä näkyy seurantasivulla on muotoa "99xxx, DK", määränpään oikea postinumero taas on 2300). Tulostamassani Parcel Connect Self Service -lappusessa osoitetiedot ovat täysin oikein. Syötin Postin seurantatunnuksen myös postnord.dk-saitille. Siellä on 10.10. tullut maininta "The electronic shipping instructions have been received" mutta siellä lukee jännästi myös että "Sender En forsendelse fra Norge".

Olin asiasta maanantaina yhteydessä Postiin ja samana päivänä tuli viesti että tekevät paketista selvityspyynnön kohdemaahan. Eivät ole vastanneet kuitenkaan mitään kysymyksiini seurantasivun väärästä postinumerosta.
Mistä nettikaupasta noi palautusongelmat on olleet? Muistaakseni ainoa tanskalaiskauppa, jota olen käyttänyt on ollut stoy. Silloin toimi palautukset hyvin.
loincloth kirjoitti:Ei johdu nettikaupasta ainakaan oma ongelmani. Norsesta tilasin, mutta palautus hoidettu itsenäisesti Postin lähetyksenä omalla kustannuksellani.

Okei. Ei ollut mitään ongelmia viimeksi Postilla Tanskaan palauttaessa. Toivottavasti paketti löytää perille.
Itselläni kävi lopulta hyvin. Pitkin hampain suostuivat liikkeestä (GOODS) noutamaan pakettini, kun vetosin siihen, että palautus mahdotonta jos kerta ei toimiteta perille asti ja he eivät paketteja nouda noutopisteistä. Toki he ilmoittivat mulle, että kyseisen lafkan joka paketin toimituksen kohdemaassa hoiti, olisi pitänyt toimittaa se suoraan heille. Näin vielä vaivaa ja kysyin Postilta, että miks ei pakettia ole toimitettu suoraan vastaanottajalle vaan noutopisteeseen, mutta eivät osanneet sitä yllättäen kertoa. Välillä pääsee itselläni unohtumaan, että Postin vastuu tosiaan loppuu siinä vaiheessa kun paketti on Suomen rajojen ulkopuolella.

Jos paketti seisoo pidempään noutopisteessä, niin varmistaisin vastaanottajalta ajoissa, että kai he myös noutavat paketteja.
Lisätään vielä, että itse myös laitoin seurantatunnuksen postnordin.dk sivuille ja tuli nuo samat maininnat. Otin vielä heidän FB chatiin yhteyttä ja kyselin paketin perään, vastasivat, että ei ole vielä saapunut heille. Kuitenkin todellisuudessa paketti oli jo Tanskassa ja seisoi siellä noutopisteessä. Yritin tosiaan selvittää itse kuka siellä Tanskassa paketin hoitaa perille. Loppujen lopuksi se ei edes ollut Postnord vaan joku toinen. Aika mahdotonta tuollaista itse selvittää, kun eivät Postissa edes kertoneet kuka toimittaa kohdemaassa. Jännä tosiaan, että tuo seurantatunnus kävi Postnordin hakuun.
Onko kellään kokemuksia LL Beanista tilaamisesta? Otin tuon halvimman postikuljetuksen. Tilaus lähti 27.10. ja viimeisin merkintä seurannan mukaan 7.11.:

In Transit
Asendia US (Philadelphia)
Thursday, November 7, 2019
3:43 AM

Ei sillä, että tässä olisi huolissaan, mutta mielellään kuulisi muiden kokemuksia...
Onko normaalia, että Omapostista ei saa ostettua ulkomaanpakettia jos ei tiedä VASTAANOTTAJAN puhelinnumeroa JA sähköpostiosoitetta? Eihän tässä ole taas mitään järkeä. Pitäisi Uniqlolle palautella ja eihän nyt tollaisia tietoja pitäisi tarvita.

Postin oma chat-asiakaspalvelussa ei ole vapaita agentteja. Jestas mikä lafka.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.