Noo siitä tuli sit harjotuskenkä :D

Korjausmahdollisuudet riippuu pitkälti siitä, että missä meni vikaan. Kaavaa ei oikein voi jälkikäteen enää muokata, mut tässä tapauksessa osasyynä oli, että olin jättäny kengän sisältä lenkkijousen pois. Korjasin sen ja se korjas samalla vähän ongelmaa, mut pienen sulattelun jälkeen luulen että juurisyy on lopulta mun jaloissa. Mulla on vähän lättäjalat, niin se ei oikein mee yksiin avokenkien kanssa. En tiiä että pitäskö kokeilla hommata tukipohjalliset, josko se auttas.
Käynyt mielessä jo pidempään, että alkaisin tekemään sandaaleja/slip-on kenkiä kasviparkitusta nahasta, mutta en osaa tuota kengän pohjan kiinnitystä. Kerro kvarkki mistä hyvää pohjamateriaalia ja millä kiinnitän sen pohjimmaiseen nahkakerrokseen? Käytössä ei ole ompelukonetta, jolla voisi tikata sen läpi, vaan joudun käsin tekemään kaiken, joten ajattelin liimata pohjan.
Liimapohja toimii sandaaleissa ja slippereissä varmaan ihan hyvin. Niitä voi tehdä aika monella tavalla, mut sun ajatus on varmaan, että pingot päällisen kengän alle ja liimaat sisäpohjaan kiinni?

Tarviit käytännössä sisäpohjaksi kasviparkittua, ehkä jotain n. 3mm paksuista nahkaa, johon liimaat päällisen kontaktiliimalla pinkomisen jälkeen kiinni. Sit sen päälle liimaat samalla kontaktiliimalla jonkun kumisen ulkopohjan.

Helpoiten löydät pohjamatskuja varmaan lähimmältä suutarilta. Tarjontaa voi kartottaa esim. briteistä leather & grinderyn verkkokaupasta (mikä myy kyllä myös yksityisille mut postit maksaa tyyliin enemmän ku itse tuotteet) tai sit kotimaisesta nahkakunnasta (tukku).

Kannattaa googletella aihetta ja sit ruveta vaan tekemään. Mulla on itella parikin tohveli/slipperi-aihiota vireillä, mut molemmissa tuli vähän haasteita vastaan ja ratkon niitä sit joskus kun jaksan. Mm. tuo mistä aiemmin kirjottelin.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.