Tuukka kirjoitti:3,5 kuukauden odotus ohi.

Varsin robusti ja todella hyvaa purua tekee

Hyvä valinta. Mulla on ollut lähes päivittäisessä käytössä noin puolisen vuotta, alumiini-teräs kombo. Etenkin tykkään siitä miten helppoa jauhatuskarkeuden säätäminen on. Ei ole ollut paluuta Skertoniin päivityksen myötä! :)
Onko porukka kuullut slurp.fi:stä, ohimennen kysyen? Bongasin verkossa jaetuista kuvista, Helsingin kahvifestivaaleilta.

Papuja on tullut hankittua viime aikoina pääasiassa Hasbeanilta, mut nyt vois kokeilla kotimaisia paahtimoita taas vaihteeksi. Jätin slurp.fi tilauksen sisään. Voihan tuon sitten perua tai laittaa katkolle, jos ei nappaakaan.
Joo todellakin. Nyt viikon joka paiva kaksi kertaa paivassa olen tolla purut rullannu. Karkeuden saato on hyva, ja se myos pysyy paikollaan kun on oikea loytynyt. Toi mylly on laadullisesti erittain kova, en tieda miten voisi parantaa. Kestavyydesta ei tietty mulla kokemusta viela, mutta mita olen kuullut siina ei ole mitaan valittamista.

Hyvin rauhoittavaa ja koukuttavaa puuhaa.
Aaron kirjoitti:Onko porukka kuullut slurp.fi:stä, ohimennen kysyen? Bongasin verkossa jaetuista kuvista, Helsingin kahvifestivaaleilta.

Papuja on tullut hankittua viime aikoina pääasiassa Hasbeanilta, mut nyt vois kokeilla kotimaisia paahtimoita taas vaihteeksi. Jätin slurp.fi tilauksen sisään. Voihan tuon sitten perua tai laittaa katkolle, jos ei nappaakaan.


Joo, kävin festareilla juttelemassa.

Näkisin että itseäni Slurp ei ainakaan vielä palvele, koska Helsingin kantakaupungissa on aika hyvä valikoima eri paahtimoiden papuja noin muutenkin. Mut vähänkin kehä kolmosen ulkopuolella palvelulle toivoisi löytyvän käyttäjiä.

Pidän siitä että Slurp vaihtelee tuottajia, maistaa kahvit ja lähettää ne sellaisessa paketissa joka tulee suoraan postiluukusta sisään. Pakkauskoot kuulostavat hyvältä, lähetystiheys myös. Ja kiva että tuossa on mukana jo etabloituneita suomipaahtimoita, joilta varmasti löytyy hyvää papua.

Jonkin verran mua epäilyttää se, että löytäisinkö itse varmasti omaan makuuni sopivat kahvit tuolta. Ekassa espressossakin on robustaa, what up with that? Tumma, vaalea, espresso -jaottelu on kyllä ihan hyvä, mut en mä tiedä, ehkä mä tässä vaan haikailen valinnan vapauden perään, ja jatkanen siis samalla tavalla kuin tähänkin asti.

TL;DR: Hyvän oloinen palvelu varsinkin jos lähimpään paahtimoon tai laadukkaaseen kahvilaan on matkaa yli viisi kilometriä.
^Riippuu hyvin pitkälle millaiseksi kahvisi ajattelit jauhaa. Juotko mahdollisesti espresso- vai suodatinkahvia? Uskoisin, että erilaisiin suodatinkahveihin täälläkin aiemmin mainittu Baratzan Virtuoso on hyvä vaihtoehto tai sitten Malhkönigin Vario kalliimpana. Jos sulla on taas espressokone, niin tuolla linkkaamallasi sivustolla oleva Lelit on aika "entrylevel"- laite, ja espresso saattaa vaatia panostamista myllyyn enemmän.

Wilfalla on suodatinkahveille ihan jees aloittelijan malli, jota löytyy aika monelta jälleenmyyjältä.


edit. en katsonut postauksien määrää, joten neuvot meni varmaan ohi =)
Viimeksi muokannut riku_, 27 Elo 2015, 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.