Oon lueskellu Koko Hubaran blogia ja synty havainto, että oon lukenu oikeestaan yksinomaan valkoihoisten, heteroseksuaalisten ja keski-ikäisten cis-miesten tuottamaa kirjallisuutta (sekä romaani- että tietokirjallisuuden suhteen!).

Saa suositella jos on hyviä tärppejä ton mainitun demografian ulkopuolelle jäävistä kirjoittajista ja -teoksista.
Riippuu mielenlaadusta, mutta Eeva-Liisa Mannerin Kävelymusiikkia pienille virtahevoille ja muita harjoituksia osuu demografisiin vaatimuksiin.

Edit. Ja Daniil Harms ehti myös kuolla ennen keski-ikää. Lähes varaukseton suositus.
Tsekkaa vaikka keltaisen kirjaston katalogia. Sieltä löytyy kaunokirjallisuutta kiitettävän laajalla skaalalla, ensimmäisenä tuli mieleen Toni Morrisonin Sinisimmät silmät.

Voin kysäistä puolisolta vähän suosituksia, se on ns. alan ammattilainen.
oktopus kirjoitti:Tsekkaa vaikka keltaisen kirjaston katalogia. Sieltä löytyy kaunokirjallisuutta kiitettävän laajalla skaalalla, ensimmäisenä tuli mieleen Toni Morrisonin Sinisimmät silmät.

toni morrisonin jazz on kans kova. en oo vuosiin lukenut, mutta nuoruudessa cody scottin monster ja iceberg slimin parittaja iski kovaa. salee iskee vieläkin.
^jos oot valkoinen heteromies, eihän sillä tunnukaan olevan. Jos oot jotain muuta, pidemmän päälle alkaa vituttaa että suurin osa oman maailman asioista tulee valkoisten heteromiesten näpeistä.

Tämä siis suomi-länsimaisessa kulttuurissa, johon epäilemättä tyylit-skene myös kuuluu. Propsit keskustelunavauksesta, mulla on just menossa opinnäytetyö jossa tullaan käsittelemään samoja teemoja (+miestenmuotia)
Onhan näitä kirjailijoita, joita voisi suositella:
Ngũgĩ wa Thiong’o
Chinua Achebe
Salman Rushdie
Chimamanda Ngozi Adichie
Arundhati Roy
Zadie Smith
Margaret Atwood
Andrea Levy
Nadine Gordimer
Jhumpa Lahiri
Kiran Desai

Scifipuolelta ainakin seuraavat:
Octavia Butler
Nalo Hopkinson
Samuel R. Delany

Noilla alkuun.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.