^ Ja nehän jo liikahtikin. Kiitos Kvarkille foorumi-vinkistä.

A6 nyt tilaukseen ensihätään ja taidan jäädä kärkkymään A9:iä jostain tarjouksesta multiroom-jatkeeksi...
Pasteur kirjoitti:^ Ja nehän jo liikahtikin. Kiitos Kvarkille foorumi-vinkistä.

A6 nyt tilaukseen ensihätään ja taidan jäädä kärkkymään A9:iä jostain tarjouksesta multiroom-jatkeeksi...



Laita ihmeessä kommentteja, kun kutonen on päässyt kunnolla käyttöön. :) Meinasin tovi sitten päätyä samaan laitteeseen, mutta päädyin lopulta asteen halvempaan malliin.
Onko tuo A9 yhden kaiuttimen ratkaisu, jossa on kaikki elementit samassa? Noita ilmeisesti pitää olla kaksi kappaletta vai onko tuossa myös stereokuva jotenkin toteutettu?
Kai noita kaksi kannattaa hommata, jos stereona haluaa kuunnella.

Tämmönen ratkaisu löytyy siis yhden sisältä:

Vahvistimet

1 x 160 watin D-luokan vahvistus bassotaajuuksille

2 x 80 watin D-luokan vahvistus keskitaajuuksille

2 x 80 watin D-luokan vahvistus korkeille taajuuksille

Kaiutinelementit

1 x 8'' bassokaiutin

2 x 3'' keskiäänikaiutin

2 x 3/4'' diskanttielementti
Väittäsin että jos haluaa stereoratkasun, kannattaa suunnata katse jonnekin muualle kuin noihin A6/A9:ään. Ne on suunniteltu suuntaamaan ääntä eri tavalla kuin sellaset, jotka on tarkoitettu toistamaan pareina. Ite jäin Geneleceihin paristakin eri syystä, joista isoimpina se että nuo B&O:t on muovia (vs. valettu alumiini) ja toiseksi arvelutti että langattomat ratkasut kuten Airplayt ja Spotify Connectit vanhenee pahimmillaan parissa vuodessa.

Molemmat kuitenkin merkkeinä loistavia. Mulla tuli just Geneleceille 10 vuotta täyteen kun porukoitten olohuoneessa on ollut B&O:t päivittäisessä käytössä noin 30 vuotta :D Kasettidekki ei tosin siellä enää toimi.
Näkisin myös A9:n enemmänkin lifestyle-tyylisenä monokauittimena esimerkiksi olohuoneen nurkkasijoituksessa. Jos luopuu stereokuvan tavoittelusta niin nurkkasijoituksella saa messevän bassotoistonkin kaupan päällä. Jotenkin ehkä hölmön näköinenkin jos noita lautasia sijoittelee perinteisesti stereomuotoon :D
Olisko A9 päivitettävissä ohjelmallisesti jos langattomiin protokolliin tulee muutoksia? Ainakin osa B&O laitteista on jollain tapaa päivitettävissä.

Enpä ole tuollaista kuullut, mutta kiinnostava peli on vaikka itse olen ainakin vielä perinteisemmän hifisetin harrastaja/omistaja. (90-luvun Uk-hifiä, Naim / Exposure / Epos)
Haussa olisi laite joka soittaa CD:t ja ymmärää suoraan AirPlay:n + Spotify Connectin sekä sisältää vähintään esivahvistuksen ja mielellään pari audio sisääntuloa (TV/bluray tms). Naimilla kai olisi jotain, mutta budjetti paukkuu kivasti.
Periaatteessa A9 kiinnostaisi myös jos siinä on edes yksi sisääntulo Cd-soittimelle?



http://audiovideo.fi/testi/bang-olufsen ... n-testissa
En ihan vakavissani ole päivittelemässä laitteita kun nykyinen 3.1 äänentoisto maastoutuu ihan siististi olohuoneeseen mutta aina nuo siistit vehkeet silti kiinnostaa. Itse olen Chromecast-jengissä joten AirPlay tai muu ei osu muutenkaan mutta muuten tällaisissa aikaa kestämään tehdyissä laitteissa nuo voisi toteuttaa siten, että laitteessa on vaikkapa sille Chromecast-lätkälle tai vastaavalle pieni kotelo, jossa optinen äänitulo ja USB-virtaliitin. Saisi sitten käyttäjä päivittää sinne koteloon minkä laitteen tahtoo ja kännykällähän noita valtaosa taitaa ohjata.
^^ Pystyy päivittämään ohjelmallisesti jos ja kun BO vaan julkaisee päivityksiä.

A9:ssä ihan 3,5mm line in, että sillä onnistuu, mutta tuohon ajatukseen voisi olla myös esim Geneva:
https://www.hifistudio.fi/fi/tuotteet/d ... 5419007939
https://www.hifistudio.fi/fi/tuotteet/m ... 5419000837
https://www.hifistudio.fi/fi/tuotteet/d ... 5419008295

Stereosta: Itse en kuuntele musiikkia paikallani ja jos kuuntelen niin siihen löytyy useammat hyvät kuulokkeet. Joten en koe oleellisena.

TV:n äänessä ehkä olisi oleellinen, mutta ei kyllä senkään suhteen jaksa enää nykyään kiinnostella mitkään kotiteatteri-meiningit.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.