Jaettu MTOP:sta

Onko teillä jotku omat instatilit vaatefriikkaukselle, vai postaatteko kavereillenne oikeasti omia settejä?
Viimeksi muokannut Lauri, 16 Helmi 2014, 06:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näemmä toimii hyvänä (ja erityisesti helppona) välineenä vaateinspistelyyn. Hauska nähä vähän enempiki settejä.

Eikai siinä mitään - Ite käytän toistaiseksi Instagramia ihan eri kontekstiin, ja jaettu materiaali on semmosta, minkä aattelen tuttuja ja kavereita kiinnostavan. Toki jonku toisen profiilin vois perustaa vaatejuttuja varten, jos näkis tarpeelliseksi. Tuskinpa.
Hassu yksinkertaistus, mutta tuo kahtiajako ei päde tässä (eikä kyllä juuri missään muussakaan) asiassa lainkaan.

Oikeat jutut oikeissa paikoissa.

Mulle instagram ei ole julkinen kuvablogi. Ei kovin suurta uhrautuvuutta vaadi olla jauhamatta asioista niille ihmisille, joita asia ei vaan kiinnosta. En halua jakaa vaatejuttuja siellä kavereilleni, koska siitä ei kostu mitään.

Tilannetajuttomat itseään ja omaa juttuaan täynnä olevat oman elämänsä supersankarit ja navanpyörittäjät on pitkälti rasittavin ihmistyyppi mitä on ylipäänsä mahdollista kohdata. Tämä porukka hohtaa erityisesti sosiaalisessa mediassa: Netti tuppaa viemään sen viimeisimmänkin hävyn ja tajun siitä, että kuulijoita sattuu ja myötähävettää. Erityisesti rajatun, heterogeenisen yleisön huomioiminen on netissä suoraa kanssakäymistä hankalampaa - ja se valitettavasti näkyy.

Ei piikkinä kellekään.
Viimeksi muokannut Lauri, 16 Helmi 2014, 05:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^Tiedän. Sama toimii tietyin rajoituksin myös Facebookissa, foorumeilla jne.

Tässä on nyt yksinkertaisesti vaan kyse kahdesta karkeasta yleisöstä: On tietty joukko, jota vois kiinnostaa mun feedi vaateharrastuksen takia ja siitä, jota kiinnostaa mun feedi sen takia, et ne on mun tuttuja ja niitä kiinnostaa semmoset asiat, mitkä tuttuja nyt kiinnostaa.

Yleisöä 1 ei kiinnosta se, millanen keli töissä on tai et oli siistiä kaverin polttareissa. Ns. Jokapäiväinen elämä, joka vaatii kiinnostavuuteensa kontekstin - yleensä henkilön tuntemisen. Yleisöä 2 kiinnostaa.
Yleisöä 2 ei kiinnosta uuden OCBD-paidan niskanapin sijainti tai joku uus kenkäpari jne.

En jaa, enkä halua jakaa noita asioita ristiin eri yleisöille.

Omasta valinnastani seuraan ja jaan Instassa settiä toistaiseksi yleisön 1 kanssa. Toivon et kukaan mun seuraama kaveri ei rupee puskeen mitään shakkivideoita tai loputtomia kahvi/pyöräilykuvia hyvien fiidien sekaan.

Ymmärrät varmaan pointin.
^Tiedän. Sama toimii tietyin rajoituksin myös Facebookissa, foorumeilla jne.

Tässä on nyt yksinkertaisesti vaan kyse kahdesta karkeasta yleisöstä: On tietty joukko, jota vois kiinnostaa mun feedi vaateharrastuksen takia ja siitä, jota kiinnostaa mun feedi sen takia, et ne on mun tuttuja ja niitä kiinnostaa semmoset asiat, mitkä tuttuja nyt kiinnostaa.

Yleisöä 1 ei kiinnosta se, millanen keli töissä on tai et oli siistiä kaverin polttareissa. Ns. Jokapäiväinen elämä, joka vaatii kiinnostavuuteensa kontekstin - yleensä henkilön tuntemisen. Yleisöä 2 kiinnostaa.
Yleisöä 2 ei kiinnosta uuden OCBD-paidan niskanapin sijainti tai joku uus kenkäpari jne.

En jaa, enkä halua jakaa noita asioita ristiin eri yleisöille. Syynä on sekä oman yksityisyyden hallitseminen, että sisällön kohdentaminen rajatulle ryhmälle.

Omasta valinnastani seuraan ja jaan Instassa settiä toistaiseksi yleisön 1 kanssa. Toivon et kukaan mun seuraama kaveri ei rupee puskeen mitään shakkivideoita tai loputtomia kahvi/pyöräilykuvia hyvien fiidien sekaan.

Ymmärrät varmaan pointin.

uros kirjoitti:E: instassa ei muutenkaan postata kavereille vaa seuraajille.

Seuraajat voi koostua mistä vain rajatusta ryhmästä (esim. perhe, kaverit) joka sekä haluaa seurata, että hyväksytään seuraamaan. Kaikille vapaa, oman elämän kuvafeed on vain yksi tapa muiden joukossa käyttää palvelua.
Vähäsen keskustelun vierestä, mutta - Ite tykkään katella kuvia, mut en kuitenkaan jaksa kenenkään instagrammeja seurailla, joten ois kiva jos porukka jaksais laittaa kuvia myös tonne mtop-ketjuun, vaikka tuntuiskin et mitään ihmeempää esiteltävää ei välttämättä olisi. Ne arkisemmat setit toimii imo usein paremminkin kun kauheen pitkälle mietityt jutut.
^Sama. Kiinnostaa yleisesti jengin tyylit mutta ei kenenkään yksittäisen niin paljoa tai kokonaisuus niin paljoa että jaksaisin johonkin instagramiin liittyä ja seurata ison kasan eri tyyppien kuvablogeja. Hyvä digesti tuollainen mtop-ketju parhaillaan on.
Lauri kirjoitti:Yleisöä 1 ei kiinnosta se, millanen keli töissä on tai et oli siistiä kaverin polttareissa. Ns. Jokapäiväinen elämä, joka vaatii kiinnostavuuteensa kontekstin - yleensä henkilön tuntemisen. Yleisöä 2 kiinnostaa.
Yleisöä 2 ei kiinnosta uuden OCBD-paidan niskanapin sijainti tai joku uus kenkäpari jne.

En jaa, enkä halua jakaa noita asioita ristiin eri yleisöille. Syynä on sekä oman yksityisyyden hallitseminen, että sisällön kohdentaminen rajatulle ryhmälle.

Omasta valinnastani seuraan ja jaan Instassa settiä toistaiseksi yleisön 1 kanssa. Toivon et kukaan mun seuraama kaveri ei rupee puskeen mitään shakkivideoita tai loputtomia kahvi/pyöräilykuvia hyvien fiidien sekaan.


Itsehän postailen nimenomaan sekaisin ihan mitä sattuu. Viime aikoina on tullut laitettua kuvia juoksulenkeiltä ja erityisesti omasta sykemittarista, mikä on varmasti ihan vitun epäkiinnostavaa, mutta ajattelen että ehkä mun ystäviäkin saattaa kiinnostaa jokin asia joka on osa minua, mun tekemistä ja vaikuttaa aika paljon mun elämään.

Kavereita ei välttämättä kiinnosta kaikki sisältö jota tuotan mihin tahansa sosiaaliseen mediaan, mutta se näkyy ehkä sit selkeämmin tykkäysten määrässä. Pääpointtina omassa instagram-käytössä on kuitenkin tuottaa jonkinlainen koherentti ja samaan aikaan toivottavasti myös esteettisesti miellyttävä kuvavirta niistä asioista jotka koen jotenkin tärkeiksi.

TL;DR en siis ole samaa mieltä — eikä mulla ole 1 tai 2 eri yleisöä vaan tällä hetkellä n. 400
mun "normaalit" kaverit ei edes käytä mitään instagramia, joten ei tarvii paljoa miettiä kuinka monta kenkiin tuijottelukuvaa kehtaa lisätä. Hangoittelin pitkään vastaan, koska ite ei kanssa tehnyt mieli liittyä vaan sen takia instagramiin, mutta onhan toi oikeasti aika kätevä ja helppo tapa jakaa kuvia tämänkin porukan kanssa.

Toisten huomioiminen on kiva juttu, mutta ite seurailen toisaalta vain niitä ihmisiä, joiden kuvat oikeasti kiinnostaa. Se tarkoittaa samalla myös sitä, että siedän heiltä muitakin kuvia kuin vaikkapa just tyyleihin liittyviä. Esim. se, että oktopus vaikka postailee sykemittariaan tällä hetkellä vähän joka toinen päivä, on mun mielestä ihan hauskaa seurattavaa, koska kiinnostaa miten maratooniin valmistautuminen sujuu.
Niin, kai se on kiinni siitä, miltä pohjalta noita käyttää.

Itselleni instagram on ollut alusta asti ikään kuin blogini jatke, jossa jaan sitten vaatteiden lisäksi muita henk.koht kiinnostavia "lifestyle" juttuja. Kaikki omat frendit tietää joka tapauksessa, että oma elämä pyörii 24/7 tyylien ympärille, niin tuskin kenellekään suuri yllätys on tuo instagraminkaan sisältö.

Itse myös seuraan lähinnä "skeneen" liittyviä tilejä, jonkin verran sitten toki (nykyään hivenen enenevässä määrin) myös frendien tilejä.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.