Vastaanotan näitä. Reissu on vasta suunnitteilla (huhti-toukokuussa), mutta suurin piirtein kaikki kiinnostaa.

Fokus: rätit, safka, taide, juoksumaastot (onks muutakin kuin Central Park?)
Tekemistä kyllä riittää, jos vaan pystyt niin mene pidemmäksi aikaa. Ite olin syksyllä 6pv ja jäi kyllä loma aika pahasti kesken (toisaalta massit alko kans loppua). Kauppoja tuolla riittää, tässä nyt vaan muutama mielenkiintoinen:

Blue In Green - Denimiä, japsi & reprojuttuja. Vahva suositus.
Selfedge - Ks. edellinen
Freemans Sporting Club - Rentoa menswearia, paljon kamaa omalla tavaramerkillä.
Muji - Tää nyt pitää aina tsekata reissussa. Sohossa siisti piste jossa harvinaisen paljon rättejä.
Barneys - Älytön tavaratalo ja mun mielestä nähtävyys sinänsä. Contemporary menswear -osastolla erityisen tiukkaa tavaraa. Valikoima muistuttaa siisteimpiä japsitavarataloja.
Bergdorf Goodman - Miesten puolella hyvät valikoimat, vähän perinteisempää kamaa kuin viereisellä Barneysilla.
Uniqlo - 5th avenuella ahdistavan iso kauppa.
Nepenthenes - Uros approved
Hickorees - Siistejä workwear/heritage yms. made in USA/Japan juttuja
Broadwayn (sohon pääty) kenkäkaupat - Jos haluaa ostaa tennareita hyvään hintaan niin kannattaa tsekata nää mestat. Helvetisti tietty Nikeä, mut hyvin myös New Balancea, Conversea, Vansia yms. Monet kaupat myy kanssa esim. Clarkseja ja Red Wingejä. En osaa suositella mitään tiettyä mut näitä on parin metrin välein Houston Streetiltä Canalille asti.
Monocle Shop - En käyny, mut tällanenki löytyy.
Alden, Brooks Brothers, J. Press - Ihan vieri vieressä madisonilla. Aldenin kauppa on aika snadi.
Leffot - Hieno valikoima siistimpiä stifloja.
Kamakura - Kannattaa tsekata jos tarvii siistimpää kauluspaitaa. Todella hyvä hinta/laatusuhde.
Ruoka:

Eataly
Flatironin (ja Marimekon) vieressä oleva kauppahalli, josta löytyy kaikkea mahdollista italialaiseen ruokaan liittyvää. Erittäin hyvä lounaspaikka.

Spice Market
High Linellä kävelyn jälkeen kannattaa tulla tänne. Paremman tason aasialaista ruokaa. Hieno sisustus. Hyvät cocktailit (Ginger Margarita 5/5).

Sapporo
Perushyvä ramen-mesta Times Squarella. Ruuhkavaroitus.

Peels
Siisti kahvila/ravintola East Villagessa. Pirun hyvä kalkkuna-avokado-sandwich.

Rosemary's
Hyvää italialaista, ehkä vieläkin paremmat vibat.

Five Guys
Burger joint. Hyvä vastine länsirannikon In-N-Outille.
Shake Shackin burgerit ja Halal Boys -ruokakojut suunnilleen 6th & 50th kulmilla on loistavia.

Momofukun pork buneja on hypetetty niin paljon ettei ne voi olla huonoja.
Donitsit Doughnut Plantista, siitä ei paremmaksi pääse.

Paikallinen 'kaverini' joka piti Ju$t Another Rich Kidiä ja nykyisin kirjoittelee this.hearts.on.fire-blogia suositteli meille (2009) paljonkin mm. ravintoloita, joista loistaviksi totesimme ainakin:
-Cafe Mogador -marokkolaista sapuskaa (east village/l.es.)
-Smith and Mills -silleen hienon rähjäinen purilaispaikka/baari Tribecassa (oli ainakin tuolloin todella vaikea löytää -pelkkä ovi kadulta, ei kylttiä tms. Aivan täynnä oli kuitenkin).
-Barrio Chino -meksikolaista ja loistavia drinkkejä jossain l.e.s.:in hujakoilla. Earnest Sewnin kauppa oli myös vieressä.

Superfuture.com:ista voi ladata hyviä karttoja, joihin on merkattu paljon eri paikkoja -ja niitä ilmeisesti jotenkin päivitetäänkin niin että ovat ainakin suht ajantasalla.
Noi mun mainitsemat paikat kannattaa varmistaa netistä etukäteen, ovat tosiaan vuodelta 2009...
Jos kiinnostaa, mulla on se koko meili vielä tallella johon hän oli laittanut vielä paljon enemmän baareja ja kauppoja.
villevh kirjoitti:Jos kiinnostaa, mulla on se koko meili vielä tallella johon hän oli laittanut vielä paljon enemmän baareja ja kauppoja.


Laita vaikka PM jos jaksat.

Kiitti, jengi, tähänastisista! Tolla sais jo täytettyä aika hyvin kalenterin. New Yorkissa ollaan näillä näkymin 11 yötä, joten kyllä siinä jonkin verran tuota aikaakin on.
Lue lisää alueelta Kulttuuri & lifestyle tai katso uusimmat viestit.